دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان
جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱ ب.ظ

کلام نور

یادگیری علم برای دنیا

قال رسول الله علیه السلام : "من تعلّم علما ممّا یبتغی به وجه الله عزوجلّ؛ لایتعلّمه الا لیصیب به عرضا من الدنیا لم یجد عرف الجنة یوم القیامة"                           بحار الانوار؛ج۲؛ص۳۸

"هرکس علم الهی را؛ که فقط برای خدا باید فرا گرفته شود؛ برای دستیابی به هدف ومقام دنیوی فرا گیرد؛ در روز قیامت بوی بهشت را نخواهد چشید."

بی اعتنایی به عظمت خدا

قال رسول الله علیه السلام : " یا اباذر؛ لاتنظر الی صغر الخطیئة ولکن انظر الی من عصیتَ "

ای ابوذر ؛ به کوچکی گناه نگاه نکن؛ بلکه به بزرگی کسی بنگر که اورا نافرمانی کرده ای."  

علت ترس از مردم و...

قال رسول الله علیه السلام : "من خاف الله اخاف الله منه کلّ شی ء ومن لم یخف الله اخافه الله من کلّ شی ء"

"کسی که خدا ترس بود؛ خداوند دیگران را مقهور او می گرداند( غیراز خدا از هیچ کس وچیزی نمی ترسد)؛وکسی که از خداوند نترسید خداوند او را از هر چیزی  می ترساند." 

 بد و خوب امور     

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:

"انه لا فقر اشد من الجهل و لا مال اعود من العقل و لا وحده اوحش من العجب و لا مظاهره احسن من المشاوره و لا عقل کالتدبیر و لا حسب کحسن الخلق و لا عباده کالتفکر"

"هیچ فقری از نادانی بدتر نیست و هیچ مالی از عقل سودمندتر نیست و هیچ تنهائی از خودپسندی وحشتناک تر نیست و هیچ مددکاری از مشورت بهتر نیست و هیچ عقلی چون عاقبت اندیشی نیست و هیچ حسب و نسبی چون خوشخوئی نیست و هیچ عبادتی همانند فکر کردن نیست."

        

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی