دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

بهجت العرفا آیت الله محمدتقی بهجت فومنی(ره) درباره ی نقش پیاده روی روز اربعین می گوید:" روایت است که امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،...

 امام زمان، خودش را به واسطه ی امام حسین علیه السلام به همه ی عالم معرفی می کنند ... بنابراین در آن زمان باید همه  مردم عالم، حسین علیه السلام  را شناخته باشند... اما الان هنوز همه  مردم عالم، حسین علیه السلام را نمی شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا علیه السلام  طوری فریاد نزدیم که همه ی عالم صدای ما را بشنود، پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای معرّفی حسین علیه السلام  به عالم است."

منبع: http://qurantv.ir/دانش-و-بینش/ویژه-نامه/405-اهمیت-پیاده روی-ازنجف-تا-کربلا

 

شش سالی هست که پیاده روی اربعین تا کربلا با جمعیّت زیاد شروع شده امسال بیست و شش میلیون نفراز شصت کشور جهان زائر کربلا شدند، و مبلّغ امام حسین علیه السلام. 

شروع معرّفی فرزند علی مرتضی و فاطمه زهرا  شروع شده، همزمان مظلومیّت زینب کبری و اهل بیت آخرین پیامبرخدا حضرت محمّد صلی الله علیه و آله  و اوّلین پیشوای مسلمین حضرت علی علیه السلام و دوّمین امام معصوم مسلمین حضرت حسن بن علی علیه السلام و دین اسلام نیز معرّفی می شود. 

حضور اقلیت های مذهبی در کربلا نیز این نوید را می دهد که این پیاده روی، طلیعه ظهور دوازدهمین امام معصوم و رهبر جهانیان هست.

هیچ نهاد و مرجع تقلید و... دعوت به پیاده روی تا کربلا در اربعین را نکرده حتّی رسانه ها نیز امسال در برابر عمل انجام شده عاشقان حسین قرار گرفتند و دویدند تا از سیل جمعیّت عقب ننمانند.

 پیاده روی اربعین، پیروزی شهدای عاشورا و اقتدار امام حسین علیه السلام و تسخیر قلوب مسلمانان، حتی آزادگان جهان را ثابت می کند. 

سال دیگر قطعا گسترده تر از حال خواهد شد، چون صدای پای یوسف زهرا می آید. لشکر امام زمان از ایران و عراق و... در حال شکل گیری هست عاشقان حسین، عاشقان مهدی هم هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۴۳
منصوره وطنی
جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۵۱ ب.ظ

لباس مشکی مظهر و پرچم تداوم قیام حسینی

هدف اباعبدالله الحسین علیه السلام از قیام علیه یزید خلیفه نامشروع مسلمین بر اساس دستور قرآن

"وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ وَأَسیرَ بِسیرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبیطالِب»;  

"من فقط  براى اصلاح در امّت  جدّم از وطن خارج  شدم. مى خواهم  امر به معروف و نهى از منکر کنم  و به  سیره  و روش  جدّم  و پدرم على بن ابیطالب عمل  کنم."  

با قیام امام حسین علیه السلام علیه حکومت غاصب یزید که موجب حذف همه شعائر و احکام اسلام شده و انجام حرام علنی توسّط خود یزید و درباریان و جیره خواران وی، اسلام اصیل را وارونه جلوه داده، بیم آن می رفت که اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وارونه شده و به نسل های بعدی منتقل شود و از اسلام اصیل چیزی نماند. 
در این شرائط که یزید علنی شراب می خورد، و در حال مستی به نماز! جماعت حاضر شده و مسلمانان کلامی به وی اقتدا می کردند، سیدالشهداء قیام علیه حکومت یزید را فریضه دانسته و قیام خود را از مکه  آغاز نمود. با دعوت تعدادی از مسلمانان به طرف کوفه حرکت نمود ولی یزید با پخش طلا و نقره بین مسلمانان کلامی در کربلا وی و 72 تن یار بی بدیل و باوفایش را به شهادت رسانده و ظاهرا مانع قیام سیدالشهداء شد.
  

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۵۱
منصوره وطنی

 امر به معروف و نهی از منکربه تأسی از سیدالشهداء 

(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟»   سوره علق /۱۴

در قرن چهارده هجری، کدامیک از مسلمانان با اباعبدالله الحسین علیه السلام عهد و پیمان و بیعت شکستند و در صف یزیدیان قرار گرفتند؟

آیا جنگ با آمرین به معروف و ناهیان از منکر و رهروان اباعبدالله الحسین علیه السلام در مقابله با جنگ نرم دشمن، جنگ با احکام و دستورات خدا در قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام نیست؟

حکمت حضور برخی جان برکفان مدافع دین خدا در جنگ نرم و سخت در آیه 251 سوره  بقره  آمده ، که خداوند  حکیم  و قادر برخی  را  برای مقابله  با انواع  فساد درزمین هدایت فرموده تا  اسلام وامور مسلمین به دست نااهلان نیافتد:

"و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت، ولی خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد." 

قال الحسین علیه السلام : «انّما خرجتُ لطلب الاصلاح فی امّةِ جدّی ، اُرید اَن آمر بالمعروف و أنهی عنی المنکر»

 "همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف من امر به معروف و نهی از منکر است."

اباعبدالله الحسین علیه السلام تنها راه اصلاح امّت اسلام را که با اسلام واقعی زاویه پیداکرده بود؛ امر به معروف و نهی از منکر می دانست و برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حالی که شهادت خود و یاران و اسیری حریم پیامبرخدا را پذیرفته؛ قیام کرد؛ تا اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله پایدار و اسلام معاویه و یزید برملا و حقانیّت جانشینی پیامبر خدا و جانشین معصوم پیامبر ثابت گردد.   

وضعیّت حجاب در چهارمین دهه انقلاب اسلامی ایران پایدار با خون هزاران جوان و نوجوان گلگون کفن 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۰۲:۴۷
منصوره وطنی

     

 

بیعت خونی با اباعبدالله الحسین علیه السلام  برای پاسداری از خون شهدای کربلا و شهدای صدر اسلام تاکنون، در احیاء قوانین متعالی اسلام در قرن چهارده هجری و یاری حسین زمان و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی عجّ الله فرجه با انتخاب اصلح برای پاکسازی نظام جمهوری اسلامی از هر گونه فساد و حزب بازی و رانت خواری و ویژه خواری به ویژه جنگ قدرت و ثروت و مقام و  مقابله با مدافعان اسلام و انقلاب با ابزار سازی از قوای سه گانه و مردم و ... از سوی جریان اصلاحات متصل به دشمن و برچیدن دکان و بازی اصلاحاتی و اصولگرا  و پل ساختن از مردم برای کسب دنیا

 

در انتخابات مجلس شورای اسلامی هوشیار باشیم. آبرو و سرنوشت اسلام و انقلاب اسلامی و مردم ایران به انتخاب  ما  بستگی  دارد. 

 

ویژگی های ضروری در انتخابات و انتصاب مدیران مدیریّت کلان و خرد در چهارمین دهه انقلاب اسلامی

امر به معروف و نهی از منکربه تأسی از سیدالشهداء در روز عاشورا
(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟» علق /۱۴  

"لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا"سوره نساء آیه 141

هدف اباعبدالله الحسین علیه السلام از قیام علیه یزید خلیفه نامشروع مسلمین بر اساس دستور قرآن

"وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ وَأَسیرَ بِسیرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبیطالِب»;  من فقط براى اصلاح در امّت جدّم از وطن خارج شدم. مى خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به سیره  و روش جدّم  و پدرم على بن ابیطالب عمل کنم.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۰۲:۲۷
منصوره وطنی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا   

برای بهبود و سرعت بخشیدن به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر؛ به تأسی از سیدالشهداء در ماه محرم و صفر؛ از همه شیعیان به ویژه جوانان دعوت می شود؛ از اول ماه محرم تا آخرماه صفر؛ با اجرای کامل شرائط امر به معروف و نهی از منکر؛ اقدام به امر به معروف و نهی از منکر هر روز حداقل یک مورد به صورت حضوری و فضای مجازی و کتبی و طومار و... در امور حرام و واجب؛ جهت رفع منشاء معضلات اسلام و کشور نمایند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۱۶
منصوره وطنی
چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰ ق.ظ

صف خود را در عصر غیبت تشخیص دهیم مبادا ... (2)

ویژگی های یزیدیان 

یزید به خاطر حفظ دنیا وپست و مقام و ثروت خود؛ و به تبعیت از پدرانش؛ در مقابل فرزند بلافصل و ذریه آخرین پیامبر خدا ایستاد؛ و همچون پدرانش؛ برای بقاء سلطنت از هیچ ددمنشی دریغ نکرد؛ کینه ورزی و بغض یزید وشمرو...به جایی رسید که در جواب  فرزند زهرا سلام الله علیها؛ که پرسید چرا می خواهید مرا بکشید؛ گفت؛ "بغضا لابیک" به خاطربغض پدرت علی!! 

چون؛ پدر حسین؛ دنیای پدرانش را به هم ریخت و حقّ و باطل را از پس پرده های ضخیم جهل و نادانی و دنیاپرستی و... تا روز قیامت شناساند.

چون علی مرتضی معیار حقّ و مظلومیّت شد و تمام مخالفین علی؛ معیار شناخت باطل وظلم و ظالم و ددمنشی.

 

خودشناسی و محاسبه قبل از پای میزان

برخی نشانه ها و ویژگی های یزیدیان؛ کدامین ویژگی در وجود ما هست و نمی بینیم:

۱- دنیا پرستی و عافیت طلبی به خاطر حفظ پست و مقام خود

۲- حسادت و کینه و بغض شدید نسبت به مخالف خود؛ در نهان و آشکار

۳- اعمال هرگونه بی رحمی و ددمنشی علنی و غیرعلنی در جهت از بین بردن و حذف مخالف خود به جرم مسلمان ماندن؛ از جمله تخریب شخصیّت و قلب واقعیت جهت یارگیری از جبهه اهل حقّ و موجه جلوه دادن عمل خود در بین  همفکران و زیردستان خود. 

در اثر تبلیغات سوء  یزیدیان؛ برای موجّه جلوه دادن کشتن مخالف خود؛ به فرزند زهرا و جانشین پیامبرخدا؛ خارجی و شورشی می گفتند!  

۴-تفاوت ظاهر و باطن؛ در ظاهر مسلمان و خدا پرست؛ درعمل کافر وهواپرست و ظالم 

۵- کناراهل دنیا قرار گرفتن؛ و نفی مؤمنان و اهل حقّ

۶- تشخیص حقّ و باطل و دستور دین خدا؛ براساس هوای نفس خود؛ به جای معیارهای روشن خدا و کتاب آسمانی و جانشینان پیامبرخدا 

 ۷- خستگی ناپذیر و لجوج؛ در مبارزه دائمی با مؤمنان؛ با تمام قدرت و توان با هرچه در اختیار دارد برای حفظ پست و مقام خود و رؤساءی جبهه باطل

۹- زورگویی وغصب حقّ مومنان برای ضعیف نگه داشتن مؤمنان و ساقط کردن آنان؛ و محقّ دانستن خود در تصاحب وغصب اموال و ... مؤمنان برای خاموش کردن  صدای حقّ و مظلوم و پیروز جلوه دادن خود  

۱۰- تشنه قدرت و حکومت و حکمرانی بر دیگران؛ ولی در ظاهر؛ مدعی خدمت به اسلام و مسلمین! 

۱۱- ...

 صف خود را مشخص کنیم؛ هنوز فرصت برای حرّ شدن باقی هست؛ و حسین زمان مان مهدی زهرا؛ منتظر حسینیان و عاشورائیان.

 از خدا بصیرت بخواهیم تا هم خود را درست بشناسیم هم حقّ و باطل را.

مبادا با قیافه ای مسلمان نما در صف یزیدیان و درحال سنگ زدن به ذریّه پیامبرخدا در کنار یزیدیان بایستیم و در خیال؛ خود را حسینی ببینیم.

به هوش باش روز حساب حقّ و باطل را جدا خواهند کرد.

مبادا؛ باطن یزید صفت به صف باطل بکشاند.

اگر کسی اندکی نوکری خدا کند، محال است، حقّ و باطل را درست تشخیص ندهد. محال است.


                                                            

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۱۰
منصوره وطنی
سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹ ب.ظ

صف خود را درست تشخیص دهیم مبادا..(1)

 

    امر به معروف ونهی از منکر به تأسی از سیدالشهداء

   به هوش باشیم

ابن ملجم مرادی که فرق امیرمؤمنان وقسیم النار والجنة را شکافت؛ از اول شقی نبود. حضرت علی علیه السلام در زمان حکومت خود؛ از قبیله وی خواست یک نفر نماینده بفرستند. قوم او از بین قبیله شان ۷۰ نفر مؤمن وصالح ... را انتخاب کردند بعد؛ ازبین آن مؤمنان ومبارزان که بیشترین ویژگی های مسلمانی را داشتند؛ یک نفر را انتخاب کردند؛ منتخب آنها ابن ملجم مرادی بود! همان که علی علیه السلام در وصف قاتل خود فرموند : اشقی الاشقیاء اورا خواهد کشت.

شمربن ذوالجوشن ۱۶ بار سفرحجّ رفته بود؛در جنگ ها در رکاب پیامبر بود. بارها تا نزدیکی شهادت رفته بود،ولی بعد از پیامبر فرمانده لشکر یزید و یزیدیان شد.

عمربن سعد که درگودال پای خود را روی سینه ولیّ خدا گذاشت وسر فرزند آخرین پیامبرخدارا با لب تشنه و از غفا و...برید؛ از یاران پیامبر بود؛ تا جایی که زینب کبری بالای گودال به عمرسعد فرمود"عمرسعد تو چرا" یعنی از تو انتظار یاری داریم نه ذبح فرزند پیامبر!

بسیاری از قاتلان و لشکر یزید؛ از کثرت سجده؛ پیشانی پینه بسته داشتند واهل نماز جماعت و جمعه بودند.برخی پشت سر آخرین پیامبرخدا وحضرت علی علیه السلام نماز جماعت خوانده بودند. 

همگی اینها بارها امام حسین علیه السلام را از زمان تولد دردامن پیامبر و شدت علاقه به وی را دیده بودند.

بسیاری ازاین لشکر؛پیامبراسلام یا حضرت علی علیه السلام یا امام حسن علیه السلام را از نزدیک دیده بودند وبا امام زمان شان چهره به چهره مصاحبت داشتند.

همگی می دانستند؛پیامبرخداکیست وبرای چه مبعوث شده است؛ برخی کلام خدا و پیامبر را تبلیغ و استناد می کردند!

به هوش باشیم و به عمل و ظاهر صالح و لباس خود مغرورنشویم، همه اینها می تواند اسلحه شیطان شود، اگر خدا را نبینیم. 

قاتلان امام حسین علیه السلام در کربلا دلیل کشتن فرزند خاتم النبیین وعلی مرتضی و دختر پیامبراسلام را بغض پدرحسین می گفتند.

چه شد که سر ذریّه پیامبررا بریدند و به حریم پیامبرخدا حمله کردند وخیمه هاشان را سوزاندند و به اسیری بردند؛ وبه طفل شش ماهه امام حسین علیه السلام هم رحم نکردند.

چه شد؛ دخترعلی؛ همان که غیرت الله بود و زینب کبری را شب ها درتاریکی در بین برداران به زیارت قبر پیامبرمی برد تا نامحرمان قامت اورا نبینند؛ همان که مادرش فطمه زهرا سلام الله علیها هنگام مرگ نیز نگران پیدا بودن حجم بدن ازتابوتش بود؛بدون حجاب درکوچه های شام گردانند وبه مجلس یزید بردند. چه شد این همه پستی و ددمنشی در وجودشان رخنه کرد؟ 

جواب همه پرسش ها ؛این است که همه آنها قبله خود را اشتباه انتخاب کردند و دین شان به دنیای نسیه فروختند و خدا را ندیدند.

آنها گوش به فرمان دل خود وهوای نفس خود بودند. گوش به فرمان ومطیع کامل خدا وجانشین خدا و امام زمان شان نبودند. ولایت پذیرنبودند. قبله شان شیطان ومؤنس شان شیاطین ریز ودرشت بود که خود انتخاب کرده بودند تا به دنیا برسند.امام زمان شان را دیدند وبه دنیا دست نیافتند و سربریدند.چون امام را برای خودشان وهوس هایشان می خواستند. چون ظاهر وپوسته اسلام را گرفته وریشه واساس دین را رها کردند.

عدالتی که خدا فرمان داده بود ومجری آن علی علیه السلام بود ؛ به خاطر پرستش دنیا برنتابیدند واز دین خارج شدند؛ ولی ظاهر دین را برای عوام فریبی نگه داشتند تا به دنیای نسیه برسند که هرگز نرسیدند. 

این شد که از یاری پیامبر وجهاد ونماز به جهنم رسیدند.همگی ذره ذره حبّ دنیا را طوری دردل شان جای دادند که  برای خدا وجانشینان خدا جایی وجایگاهی ومحبتی نماند.از اولّ؛عافیت طلبی ودنیا خواهی هدف همه شان بود؛ برای همین؛ برای رسیدن به دنیا ی نسیه که نقد می انگاشتند؛ دنیا وآخرتشان را فروختند.

                                به هوش باشیم ما نیز قبله را گم نکنیم.

خط ولایت وولایت پذیری معصوم وجانشین اش راخط کش و چراغ راهمان کنیم تا قبل از به دام افتادن نجات مان دهند.فقط مراقب دلمان باشیم که جز محبت خدا وپیامبرواهل بیت علیهم السلام ودوستان شان محبتی دردلمان جای ندهیم.

اگر دل از این محبت ها خالی باشد؛ قطعا منزل شیطان خواهدشد.

باور کنیم. باور کنیم  قوی تر و زرنگ تر از شیطان نیستیم .

 باورکنیم که تمام ارزش وجود مان فقط به میهمان درون دلمان هست؛ هرکس را جا دهیم به همان مسیر خواهیم رفت.

به هوش باشیم شیطان دشمن مؤمن وهمیشه درکمین است؛ تا هرذرّه ای که را ه باز کردی دردرونت فرمان براند.

                                 به هوش باش و بغض مؤمن به دلت راه نده

         جنگ با مؤمن به هر صورت و میزان جنگ با خدا و پیامبر وجانشینان پیامبرهست

                          فقط این نوع هوشیاری است که بصیرت ایجاد می کند.

                                 به هوش باشیم . مبادااز حرّ هم عقب بمانیم

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۵۹
منصوره وطنی

 یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا     
  امر به معروف ونهی ازمنکربه تأسی ازسیدالشهداء  
خواندن زیارت عاشورا ثواب دارد، ولی باید به مفهوم و مصداق کلماتی که می گوئیم دقت کنیم، چون تمام متن زیارت عهد و پیمان و بیعت با امام حسین و حسین زمان هست و صرفا دعا نیست.

۱-کسانی که به زبان گفتند و درزیارت عاشورا هر روز دوبارمی گویند و با حجت خدا پیمان می بندند که:انّی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم الی یوم القیامة  

همانامن؛ با هرکس که با شما در صلح است؛ در صلحم؛ وهر کس در حال جنگ با شماست؛در جنگم تا روزقیامت 

انی سلم سالمکم وحرب لمن حاربکم وولیّ لمن والاکم وعدولمن عداکم

همانا من؛ باهرکس که با شما درصلح است؛ در صلحم؛ وهر کس در حال جنگ است در جنگم؛ وهرکس با شما دوست است دوستم؛ وهرکس با شما دشمن است دشمنم.

اما درعمل مقابل حجت خدا ایستادند  و به روی ذریه خاتم النبیین شمشیر کشیدند؛ تا دنیا را نگه دارند.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۴۴
منصوره وطنی
سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰ ب.ظ

کلامی از امام حسین علیه السلام در رفع گرفتاری مردم

 برخی در اثر رعایت مراتبی از تقوا مأمور رفع نیازهای مردم در حد توان می شوند. در این حال، باید این نعمت الهی را شکر نموده و با تمام توان در رفع مشکل گرفتاران تلاش نمود.

گاهی خدا اراده می کند گرهی از بنده اش به دست بنده دیگرش گشوده شود. 
این عنایت ها اگر با ملالت و ناراحتی همراه شود، راه بسته می شود.
سیل اخیر محل امتحان مردم ایران و نحوه برخورد با طبیعی با منشاء انسانی و الهی هست. 
با کمک به زدگان و زلزله زدگان و...، گرفتاری را از رنج و سختی نجات دهیم.
 
   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۴۰
منصوره وطنی
سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹ ب.ظ

مسیر سقوط تا قتل امام معصوم در کربلا

حکمت حضور برخی جان برکفان مدافع دین خدا در جنگ نرم و سخت در آیه 251 سوره  بقره  آمده ، که خداوند  حکیم  و قادر برخی  را  برای مقابله  با انواع  فساد درزمین هدایت فرموده تا  اسلام وامور مسلمین به دست نااهلان  نیافتد:

"وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِینَ" ﴿٢٥١﴾

"و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت، ولی خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد." 

                                                                           

 

دلایل اصلی سقوط انسان تا اسفل السافلین 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۲۹
منصوره وطنی

                                                                                                             

 

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

کشتن امام حسین علیه السلام از روزی شروع شد که٬ فرق پدرش را شکافتند تا از عدالتش خلاص شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۰۸
منصوره وطنی
سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱ ب.ظ

آثار و لوازم تعهد لبیک یا حسین

مطالب زیادی در موضوع مهم  لبیک گفتن  هست. " لبیک یا حسین" صرفا شعار لفظی نیست، موضوعی بسیار ضروری در فهم مفهوم و مصداق کلمه  لبیّک هست، چون بار شرعی دارد و عملا بیعت با امام معصوم هست.

تقریبا اکثریت قریب به اتفاق این لبیّک را کلمه ای شعاری می دانند، در حالی که پذیرش اسلام و تعهّد شرعی به انجام وظایف خود و اجرای دستورات  خدا و ائمه علیهم السلام هست.

قبل از عاشورا، باید کلماتی که در مراسم عزاداری و سینه زنی با شور و عشق  به اباعبدالله الحسین علیه السلام ادا می کنیم، مفهوم و مصداق آن را به خوبی دریابیم تا مصداق خیانت به عهد و وعده دروغ به اهل بیت علیهم السلام نشویم.

قبل از عاشورا با بیعت با حسین زمان، در یاری فرزند حسین و یاران باوفایش به دعوت هل من ناصر ینصرنی حسین زمان پاسخی عملی دهیم.

 

                                                                                              

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۸ ، ۲۲:۱۱
منصوره وطنی