دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است


یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

قال الحسین علیه السلام :
«انّما خرجتُ لطلب الاصلاح فی امّةِ جدّی ، اُرید اَن آمر بالمعروف و أنهی عنی المنکر»
 "همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف من امر به معروف و نهی از منکر است."
اباعبدالله الحسین علیه السلام تنها راه اصلاح امت اسلام را که با اسلام واقعی زاویه پیداکرده است؛ امر به معروف و نهی از منکر می داند و برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حالی که شهادت خود و یاران و اسیری حریم پیامبرخدا را پذیرفته؛ قیام می کند؛ تا اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله پایدار و اسلام معاویه و یزید برملا و حقانیّت جانشینی پیامبرخدا ثابت گردد. 
در عصر غیبت؛ دوازدهمین جانشین معصوم پیامبر خدا؛ همچون اباعبدالله در غربت و تنهایی با ندای هل من ناصر ینصرنی منتظر چند عباس و زینب و حرّ هست، تا انتقام سیلی زهرا و فرق شکافته علی و شهید شش ماهه حسین و سربریده حسین و چوب خیزران و اسیری زینب وحرمت شکنی حریم پیامبر و...را از یزیدیان و غاصبان حق اهل بیت علیهم السلام بگیرد و امت اسلام را از ظلم و جور نجات و عدالت را برپا نماید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۶ ، ۰۹:۳۵
منصوره وطنی
شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۰۲ ق.ظ

عاشورا راه تشخیص حق و باطل

ویژگی های یزیدیان 

یزید به خاطر حفظ دنیا وپست و مقام و ثروت خود؛ و به تبعیت از پدرانش؛ در مقابل فرزند بلافصل و ذریه آخرین پیامبر خدا ایستاد؛ وهمچون پدرانش؛ برای بقاء سلطنت از هیچ ددمنشی دریغ نکرد؛ کینه ورزی و بغض یزید وشمرو...به جایی رسید که در جواب  فرزند زهرا سلام الله علیها؛ که پرسید چرا می خواهید مرا بکشید؛ گفت؛ "بغضا لابیک" به خاطربغض پدرت علی!! چون؛ پدر حسین؛ دنیای پدرانش را به هم ریخت و حقّ و باطل را از پس پرده های ضخیم جهل و نادانی و دنیاپرستی و... تا روز قیامت شناساند.علی مرتضی معیار حقّ و مظلومیّت شد و تمام مخالفین علی؛ معیار شناخت باطل وظلم و ظالم و ددمنشی.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۶ ، ۰۳:۰۲
منصوره وطنی
شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۵۸ ق.ظ

کربلا آموزش شناخت حقّ و باطل

     

اگر اسلام را در زمان نزول و گذشته نگه داریم و برای حال ؛ خود؛  قانون بنویسیم؛ در این دنیا؛ مقام و عناوین و منزلت بالایی پیدا می کنیم و بسیاری اعلی نشین مان تصور می کنند؛ اما؛ اگر اسلام را تا روز قیامت؛ قانون همه ملت ها در تمام عصرها بدانیم؛ و قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام را یگانه نسخه شفا بخش مردم دانسته و تنها راه نجات از ظلم و بیدادگری و استعمار و... بدانیم؛ معاویه و یزید و شمرهای ریز و درشت در برابرمان قدعلم کرده و به جرم تبلیغ آخرین دین جاودانه خدا؛و تلاش بر رهایی مردم از قدرت و زر و زور؛ به تیغ شمشیر و یا تیغ زبان و قلم می کشند تا خانه آرزوها و کاخ هایشان خراب نگردد.

آنچه سر حسین را بر سر نیزه ها برد؛ همین اشتباه بود؛ که مصداق عینی حقّ و باطل را ندیدند و اسلام را در گذشته نگه داشتند تا این که کارشان به جایی رسید فرق علی را برای عدالت خواهی شکافتند و  فرزند پیامبر را ذبح کردند و....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۶ ، ۰۲:۵۸
منصوره وطنی
شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۵۶ ق.ظ

چه کسانی از قافله عاشورائیان جاماندند؟

   امر به معروف ونهی ازمنکربه تأسی ازسیدالشهداء  
خواندن زیارت عاشورا ثواب دارد، ولی باید به مفهوم و مصداق کلماتی که می گوئیم دقت کنیم، چون تمام متن زیارت عهد و پیمان و بیعت با امام حسین و حسین زمان هست و صرفا دعا نیست.

۱-کسانی که به زبان گفتند و درزیارت عاشورا هر روز خواندن زیارت عاشورا ثواب دارد، ولی باید به مفهوم و مصداق کلماتی که می گوئیم دقت کنیم، چون تمام متن زیارت عهد و پیمان و بیعت با امام حسین و حسین زمان هست و صرفا دعا نیست. دوبارمی گویند و با حجت خدا پیمان می بندند که:انّی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم الی یوم القیامة  

همانامن؛ با هرکس که با شما در صلح است؛ در صلحم؛ وهر کس در حال جنگ با شماست؛در جنگم تا روزقیامت 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۶ ، ۰۲:۵۶
منصوره وطنی