دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

حضرت عباس علیه السلام در خانه ای زاده شد که جایگاه دانش و حکمت بود. آن جناب از محضر امیرمومنان علیه السلام و امام حسن  و امام حسین علیهم السلام کسب فیض کردند و از مقام والای علمی برخوردار شدند؛ لذا از خاندان عصمت علیه السلام در مورد حضرت عباس علیه السلام  نقل شده است که فرموده اند: زق العلم زقا، یعنی همان طور که پرنده به جوجه خود مستقیماً غذا می دهد، اهل بیت علیه السلام نیز مستقیماً به آن حضرت علوم و اسرار را آموختند.

علامه محقق، شیخ عبدالله ممقانی، در کتاب نفیس تنقیح المقال، در مورد مقام علمی و معنوی ایشان گفته است: آن جناب از فرزندان فقیه و دانشمندان ائمه علیهم السلام و شخصیتی عادل، مورد اعتماد، با تقوا و پاک بود.

خطبه حضرت ابالفضل العبّاس در شهر مکّه مکرّمه در سال60 هجری. پیش از هجرت کاروان از مکّه به کوفه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۷:۱۶
منصوره وطنی
یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

کشتن امام حسین علیه السلام از روزی شروع شد که٬ فرق پدرش را شکافتند تا ازعدالتش خلاص شوند٬ ازروزی شروع شد که عافیت طلبان مسلمان نمای دنبال قدرت وپست ومقام٬ یکسانی برخورداری از حقوق اجتماعی  و بیت المال و کاهش فاصله فقیر وغنی را در زمان حضور پیامبر برنتافته و بغض و کینه علی مرتضی را در دل داشتند. 

کشتن امام حسین علیه السلام از روزی شروع شد که٬ غیرت ومردانگی رادر درون خود کشتند و وسط کوچه برای تصاحب حکومت٬جلوی چشم حجّت خدا و ذرّیه پیامبر٬ سیلی به صورت اسوه بشریت و یگانه دخترخاتم النبیین زدند٬ و با تازیانه ها مجروح اش کردند تادست ازحمایت امامش بردارد.

از روزی شروع شد که٬ا نواع توجیه ومصلحت سازی ها و بازی های سیاسی خواص و پیروی کورکورانه عوام ازخواص؛ فرهنگ مرسوم مسلمانان شده وامربه معروف ونهی ازمنکرعنوان خروج بررهبری مسلمانان گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۷:۱۲
منصوره وطنی
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۳۱ ب.ظ

بیعت با حسین زمان در شب عاشورا

کی جرات دارد شب عاشورا با حسین زمان بیعت کند؟ کی جرات داردِ؛به مظلوم ترین مظلوم عالم در شب عاشورا بگوید؛ خیلی ها رفتند ولی من تا پای جان و آبرو و زندگی  و... هستم و می مانم؟ 

مگر در ماه محرم در هر روضه ای نمی گوییم ای کاش در کربلا بودم و امام غریب و تنها را یاری می کردم؛ مگر حسین دیگر؛ تنها و غریب و غایب نیست ؛ بیعت با اوبیعت با حسین نیست؟

 اکنون نیز کربلا هست حسینیان و مهدویان را سنگ می زنند مسلمانی هنوز هم جرم است و غیر معقول و مسلمان نمایی عین صواب و معقول . هر خناسی هرچه در اختیار دارد می زند برای خوشنودی روسا؛ شناختن و ایستادن در برابر اهل باطل که لباس حق پوشیدند و کلام اهل حق برزبان می رانند و درعمل پیرو شیطانند؛بصیرت می خواهد و شجاعت وایمانی همچون پولاد. اما اگر پاک و مطهر و تمام دل را خالی از اغیار کنیم و همه تقدیم حسین زمان کنیم؛خود او شب عاشورا اسم مان را در صف عاشورائیان می نویسد و جزو سربازان خود قرار می دهد.دل زینب آرام می گیرد ؛ فاطمه زهرا محافظ سربازان آخرین حسینش هست.

برای بیعت با حسین زمان اول باید پاک سازی کنیم؛ هم ظاهر هم درون مان هرچه را که در راه حسین زمان می خواهیم فدا کنیم. شرط بیعت پاک و مطهر بودن است اول به سوالات زیر جواب دهیم اگر توانستیم جواب مهدی پسند دهیم؛ شب عاشورا بیعت با حسین زمان گوارایمان باد.

 مهدویّت عملی

خودآزمایی و حسابرسی از خودمان در میزان آمادگی در زمینه سازی ظهور گل زهرا پاسخ گویی با حضور خدا و امام زمان عجّ الله فرجه و فطرت و وجدان خود:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۲۱:۳۱
منصوره وطنی
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۲۸ ب.ظ

درس هایی از کربلا

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

۱-روز عاشورا ترسیم تمام چهره اهل حق و اهل باطل و ملاک شناخت حق و باطل و روز شناسایی حق و باطل تا روز قیامت بود.  هردو صف؛ نمایش منتهای خوبی و پستی و معنا کننده  آیات شریف قرآن " نفخت فیه من روحی" و بل هم اضلّ" بود.

۲- فاجعه کربلا در نتیجه قدرت طلبی و مقام پرستی و عافیت طلبی و جنگ قدرت؛ و نمایش اوج ددمنشی انسان نماهایی با حرص قدرت و مقام بود. یعنی در هرکس حرص قدرت و مقام به اوج برسد در ضلالت و پستی به جایی خواهد رسید که فرزند پیامبر را ذبح خواهد کرد.
پس به هوش باشیم این حرص را در نطفه خفه کنیم که منجر به دشمنی با خدا و جانشین پیامبر صلی الله علیه وآله نشود.

۳-فاجعه کربلا به خاطر بغض و کینه از پدر حسین در اجرای عدالت بود؛ چون مولای متقیان پس از به دست گرفتن حکومت در

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۲۱:۲۸
منصوره وطنی
پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷ ب.ظ

صف خود را درست تشخیص دهیم مبادا...

به هوش باشیم

ابن ملجم مرادی که فرق امیرمؤمنان وقسیم النار و الجنة را شکافت؛ از اول شقی نبود. حضرت علی علیه السلام در زمان حکومت خود؛ از قبیله وی خواست یک نفر نماینده بفرستند.قوم او ازبین قبیله شان ۷۰ نفر مؤمن وصالح ... را انتخاب کردند بعد؛ازبین آن مؤمنان ومبارزان که بیشترین ویژگی های مسلمانی را داشتند؛ یک نفر را انتخاب کردند؛منتخب آنها ابن ملجم مرادی بود! همان که علی علیه السلام دروصف قاتل خود فرموند : اشقی الاشقیاء اورا خواهد کشت.

شمربن ذوالجوشن ۱۶ بار سفرحجّ رفته بود؛درجنگ ها دررکاب پیامبر بود.بارها تا نزدیکی شهادت رفته بود. فرمانده لشکر یزید ویزیدیان شد.

عمربن سعد که درگودال پای خود را روی سینه ولیّ خدا گذاشت وسرفرزند آخرین پیامبرخدارابا لب تشنه واز غفا و...برید؛از یاران پیامبر بود؛ تا جایی که زینب کبری بالای گودال به عمرسعد فرمود"عمرسعد توچرا"یعنی از توانتظار یاری داریم نه ذبح فرزند پیامبر!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۳ ، ۲۳:۵۷
منصوره وطنی

در اسلام خداوند حکیم و مدبّر؛ قانونی به نام حقّ الناس قرار داه است؛ تا انسان ها از هرگونه تعدّی و تجاوز به حقوق یکدیگر خودداری نمایند. مجازات دنیوی و اخروی نیز منظور نموده تا ضامن اجرایی این قانون حکیمانه و عادلانه و تداوم نظم او عدالت اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی و ... باشد.

بدیهی است میزان و نوع مجازات با میزان ونوع ظلم و حقّ الناس تعلّق گرفته متناسب بوده و در پیشگاه خداوند و اجرای عدالت؛ حقّ احدی ضایع نمی گردد.

حضرت  علی علیه السلام در توضیح مصداق حقّ الناس  می فرماید:

"قالَ اللهُ تَعالی: و عِزَّتی وجَلالی، لا یَجُوزُنی ظُلمُ ظالِمٍ ولَو کَفٌّ بِکَفٍّ ولَو مَسحَةٌ بِکَفٍّ، ... فّیّقتَصُّ اللهُ لِلعبادِ بَعضِهِم مِن بَعضٍ، حتّی لا یَبقی لِأحَدٍ عِندَ أحَدٍ مَظلِمَةٌ، ثُمّ یَبعَثُهُمُ اللهُ إلیَ الحِسابِ. " المحاسن، ج 1، ص 7

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۳ ، ۱۶:۴۲
منصوره وطنی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا       

برای بهبود و سرعت بخشیدن به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر؛ به تأسی از سیدالشهداء در ماه محرم و صفر؛ از همه شیعیان به ویژه جوانان دعوت می شود؛ از اول ماه محرم تا آخرماه صفر؛ با اجرای کامل شرائط امر به معروف و نهی از منکر؛ اقدام به امر به معروف و نهی از منکر هر روز حداقل یک مورد به صورت حضوری و فضای مجازی و کتبی و طومار و... در امور حرام و واجب؛ جهت رفع منشاء معضلات اسلام و کشورنمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۸:۵۲
منصوره وطنی
سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۴۸ ب.ظ

همراه باکاروان کربلا تا اربعین

 برگزاری مراسم سوگواری و هدیه به اباعبدالله وشهدای کربلا

 میزبان: منتقم ثارالله حضرت ولی عصرعج الله فرجه

میهمان: همه دلسوختگان ودل شکستگان وعاشقان ومحبّان و نوکران اهل بیت علیهم السلام

دستمزد: ازمادر سربریده٬فاطمه زهرا سلام الله علیها

وبلاگ ها وسایت ها و... که می خواهند با کاروان کربلا همراهی کنند٬ هر روز تا اربعین٬ با مقاله ٬شعروسخنرانی صوتی وتصویری وعزاداری وروضه و...با نام اباعبدالله الحسین علیه السلام و در موضوع حادثه خونین کربلا٬ تا روزاربعینِ٬ با درس هایی برای عصر حاضر به زبان فارسی وانگلیسی وعربی٬به روز کنند.

         اجرتان با اباعبدالله و قهرمان اسیرکربلا و سه ساله حسین

  بفرمائید مجلس روضه پخش زنده از اماکن متبرکه مذهبی اسلام و شیعه .  التماس دعا

                 یا حسین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۸:۴۸
منصوره وطنی

   یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا       

قال رسول الله صلّ الله علی محمدوآله:"انّ الله لیبغض المومن الضعیف"

 الذی لادین له فقیل له وماالمومن الذی لادین له؟قال الذی لاینهی عن المنکر."                                اصول کافی ج ۵ ص۵۹

پیامبرفرمودند:"خداوند مومن ضعیف بی دین را دشمن دارد گفته شد:مومنی که دین نداشته باشد کیست؟فرمود:

 "کسی که نهی ازمنکرنکند."

مسیراسلام بعد ازفوت پیامبرصلی الله علیه وآله با حکومت یزید کاملا منحرف شده وماهیت اسلام طی سالها غصب حق ولی معصوم  صد درصد دچارتغییروتحریف شده وازاسلام پیامبرجزنام باقی نگذاشتند.به طوری که همه نمازمی خواندند ولی جانشین پیامبروامام زمان عصرخودرا با ادله قرآن وسیره پیامبرقبول نداشتند؛تا جایی که برای دورکردن مردم ازولی معصوم آن قدردست به ترورشخصیت زدند که مردم درشهادت حضرت علی علیه السلام درمسجد گفتند علی درمسجد چه می کرد که آنجا کشته شد!!

به امام حسن علیه السلام یا مذلّ المومنین(ای ذلیل کننده مومنان)خطاب می کردند!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۲
منصوره وطنی

کربلا کلاس‌ درس‌ بشریت‌ و حسین‌ جلوه‌ای‌ از خدا در روی‌ زمین‌ است. حسین‌ راه‌ میان‌بر در صعود به‌ کمالات‌ انسانی‌ است.این‌ کلاس‌ هیچ‌ محدودیتی‌ برای‌ ورود و خروج‌ ندارد،همه‌،خود انتخاب‌ می‌کنند.

وقتی‌ دل‌ در گرو حسین‌ نهاده‌ شد،گاهی‌ عاشق‌ و معشوق‌ جا به‌ جا می‌شود،او خود شاگردان‌ را برمی‌گزیند. شاگرد پروری‌ با عشقی‌ آگاهانه‌ و هدفدار،در مکتب‌ امام‌ حسین علیه السلام یارانی‌ باوفا تربیت‌ کرد که‌ تا آخرین‌ نفس‌ با تمام‌ وجود و با در کف‌ نهادن‌ جان‌ و مال‌ و آبرو و ناموس‌ از امام‌شان‌ حمایت‌ کردند و تا روز قیامت‌ نیز کربلا درس‌ می‌دهد و شاگرد می‌گیرد و درخت‌ تنومند اسلام‌ با خون‌ دلدادگان‌ مکتب‌ حسین علیه السلام که‌ در میدان‌ جهاد و مبارزه‌ درس‌ پس‌ می‌دهند،آبیاری‌ می‌شودوعامل‌ اصلی‌ در تبلیغ‌ و گسترش‌ دین‌ اسلام‌ و تشیع‌ بوده‌ است.

حال‌ حوادث‌ کربلا را از نظر می‌گذرانیم‌ و برخی‌ درس‌ها را در حدّ فهم‌ خود از کلاس‌ عاشورا می‌گیریم. استاد کلاس‌ به‌ تعداد حاضرین‌ در جبهه‌ حق‌ علیه‌ باطل‌ هست‌ و بیش‌ از سی‌ هزار نفر فریفته‌ دنیا مایه‌ عبرت‌ همگان‌ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۳ ، ۱۹:۴۱
منصوره وطنی

1-کسانی که به زبان گفتند و در زیارت عاشورا هر روز دوبار می گویند و با حجت خدا پیمان می بندندکه: انّی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامة 

همانا من؛ با هر کس که با شما در صلح است؛ درصلحم؛ و هر کس در حال جنگ با شماست؛در جنگم تا روز قیامت 

انی سلم سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولیّ لمن والاکم و عدو لمن عداکم

همانا من؛ با هرکس که با شما در صلح است؛ در صلحم؛و هرکس درحال جنگ است در جنگم؛ و هرکس با شما دوست است دوستم؛ و هرکس با شما دشمن است دشمنم.

اما در عمل مقابل حجّت خدا ایستادند  و به روی ذرّیه خاتم النبیین شمشیر کشیدند؛ تا دنیا را نگه دارند.  

ما چقدر؛ و در کجاها به این پیمان عمل کردیم؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۳ ، ۲۲:۵۱
منصوره وطنی
يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵ ب.ظ

عاشورا و اربعین نمایشگاه پیروزی اسلام

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

در کربلا خون بر شمشیر و حق بر باطل و مظلوم بر ظالم و آمر به معروف و ناهی از منکر و مسلمان بر مسلمان نما و مطیع خدا و پیامبر خدا و جانشین پیامبر بر مطیع غیرمعصوم وذلیل هوای نفس و دنیا و عافیت طلب پیروز شد؛ و اسراء اگر در ظاهردربند دشمن بودند؛ ولی در واقع؛ دشمن در بند حقّ رسوا شد و چهره پلیدش چنان نمایان گردید؛ که تا روز قیامت کودک شش ماهه ابا عبدالله هم بر دشمنان اسلام سروری می کند و دادخواهی می طلبد که بایّ ذنب قتلت؟ چون شعار ابا عبدالله هیهات من الذلة بود. چون فرزند زهرای مرضیه بود و حسین را نشاید که با همچون یزیدی بیعت کرده و دین خدا را قربانی زندگی چند روز دنیا کند.

او حسین است و فرزند علی مرتضی؛ حیدر کرّار؛ همان که بر سر عدالتش سرش در محراب مسجد شکافته شد؛ تا روز قیامت چهره و صف حق و باطل و مسلمان و مسلمان نما بر همگان نمایان شد.

حال؛ اسلام حسین؛ از با خون علی اصغر و رقیه حسین آبیاری شده تا به دست ما برسد؛ مباد؛ باز هم مسلمان نما ها عاشورایی دیگر بیافرینند و ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان؛ بی جواب بماند.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۳ ، ۲۲:۴۵
منصوره وطنی
شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۴۹ ب.ظ

کربلا آموزش شناخت حقّ و باطل در همه عصرها

اگر اسلام را در زمان نزول و گذشته نگه داریم و برای حال ؛ خود؛  قانون بنویسیم؛ در این دنیا؛ مقام و عناوین و منزلت بالایی پیدا می کنیم و بسیاری اعلی نشین مان تصور می کنند؛ اما؛ اگر اسلام را تا روز قیامت؛ قانون همه ملت ها در تمام عصرها بدانیم؛ و قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام را یگانه نسخه شفا بخش مردم دانسته و تنها راه نجات از ظلم و بیدادگری و استعمار و... بدانیم؛ معاویه و یزید و شمرهای ریز و درشت در برابرمان قدعلم کرده و به جرم تبلیغ آخرین دین جاودانه خدا؛و تلاش بر رهایی مردم از قدرت و زر و زور؛ به تیغ شمشیر و یا تیغ زبان و قلم می کشند تا خانه آرزوها و کاخ هایشان خراب نگردد.
وظیفه مسلمان پیدا کردن مصداق عینی آیات و احادیث در عصر حاضر هست؛ تا بتواند؛ صف حقّ و باطل را تشخیص داده و خود را در پناه اسلام و کنار مسلمانان  واقعی قرار دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۳ ، ۱۹:۴۹
منصوره وطنی