دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۴۸ ب.ظ

ماه رمضان ماه پاکسازی و معرفت و بصیرت

اناانزلناه فی لیلة القدر

سفره رحمت الهی برای همه گسترده شده ولی هرکس به اندازه معرفت وظرف وجودی خودازاین نعمت بهره برمی دارد.هرکه طالب معرفت بیشتراست؛میزبان؛ استجابت دعا راتضمین کرده؛ کافی است با خود خلوتی کنیم ودرون را بازمزمه های محبّت میزبان درقرآن کریم شستشودهیم. خاضعانه به خطاهای خود اعتراف کرده وطلب بخشش را آغازتوبه و برگشت وتولّدی دوباره قراردهیم؛ اینجاست که تابش نورایمان را لمس نموده؛ خضوع وخشوع وامیدی دردل؛ به خالق خود خواهیم یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۴۸
منصوره وطنی
شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۲۴ ب.ظ

شرط بخشش خدا جبران حقّ الناس

                  
اولین قدم در توبه جبران هرگونه حقّ الناس هست، تا صاحب حق نبخشد، خدا نیز نمی گذرد. فرصت تا قبل از حسابرسی پای میزان باقیست.                               
خیلی زود دیر می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۲۴
منصوره وطنی
جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۴۶ ق.ظ

قانون اساسی و حرمت شرعی حریم خصوصی مردم

قانون اساسی و حرمت شرعی حریم خصوصی مردم

موضوع حریم خصوصی و تفکیک آن از فضای عمومی از مهمترین موضوعات حقوق ملت در هر نظام حقوقی است وهر سیستمی با توجه به مبانی شکل دهنده قوانین و مقررات چارچوب های خاصی را برای این موضوع در نظر می گیرد.

در نظام حقوقی ایران با توجه به اصل چهارم قانون اساسی که ابتنای هر قانون و مقرره ای را بر اساس قوانین شرعی امری بنیادین دانسته است تکلیف مبنای حریم خصوصی روشن است و این قواعد فقهی است که شاکله اصلی قوانین را ترسیم میکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۴۶
منصوره وطنی
پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ق.ظ

کانال در پیام رسان داخلی

🌴انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به تأسی از سیّدالشهداء و روشنگری مردم                                                                                                                                                                             ♦️ در کانال با موضوعات: مذهبی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی، سلامت، طبّ اسلامی و سنّتی                                                   

☘با مطالب متنوع در حوزه های مختلف                                                                                                                                                                                              

  🌺عضویّت در کانال  http://eitaa.com/joinchat/3545169925C90fd295c09

     http://eitaa.com/joinchat/3545169925C90fd295c09                                                                                                                                                                                                                                                   ✳️💐@mansurevatani

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۰۴
منصوره وطنی
چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰ ق.ظ

حکم قران برای مقابله با دشمنان اسلام

آیه 60 سوره انفال:

 أَعِدُّوا لَهُم مَّا استَطعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکمْ وَ ءَاخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْوَ مَا تُنفِقُوا مِن شىْ‏ءٍ فى سبِیلِ اللَّهِ یُوَف إِلَیْکُمْ وَ أَنتُمْ لا تُظلَمُونَ‏

در برابر آنها ( دشمنان ) آنچه توانائى دارید از نیرو آماده سازید ( و همچنین ) اسبهاى ورزیده ( براى میدان نبرد ) تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و ( همچنین ) گروه دیگرى غیر از اینها را که شما نمی‏ شناسید و خدا می شناسد و هر چه در راه خدا ( و تقویت بنیه دفاعى اسلام ) انفاق کنید.

ایرانیان همیشه پیروزند
ایرانیان و تمام مسلمانان جهان، به حکم قرآن، باید با تمام توان آماده مقابله با کفار و دشمنان اسلام باشند. 
گزینه روی میز همه مسلمانان جهان مبارزه با دشمنان اسلام تا نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا و همپیمانان آنهاست. 

انرژی هسته ای یکی از ابزار مقابله با دشمنان اسلام و افزایش پیشرفت های علمی و فناوری و پزشکی و... بوده که دستاورد دانشمندان ایرانی هست.

مسلمانان همصدا و متحد در یک صف مقابل دشمنان اسلام ایستاده و ندای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل می دهند تا پیروزی نهایی. 
نصر من الله و فتح قریب.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۵۰
منصوره وطنی
چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۳۶ ب.ظ

ولایت سوال پای میزان از همه انسانها

 

قیامت و پرسش از مهم ترین نعمت ها
مرحوم شیخ صدوق به نقل از حاکم بیهقى حکایت کند:
روزى حضرت علىّ بن موسى الرّضا علیهم السلام در جمع عدّه اى نشسته بود، ضمن فرمایشاتى فرمود: در دنیا هیچ نعمت واقعى و حقیقى وجود ندارد.
بعضى از دانشمندان حاضر در مجلس گفتند: یاابن رسول اللّه ! پس این آیه شریفه قرآن "لتسئلنّ یومئذٍ عن النّعیم " که مقصود آب سرد و گوارا مى باشد، را چه مى گوئى ؟
حضرت با آواى بلند اظهار نمود: شما این چنین تفسیر کرده اید؛ و عدّه اى دیگرتان گفته اند: منظور طعام لذیذ است ؛ و نیز عدّه اى دیگر، خواب راحت و آرام بخش تعبیر کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۳۶
منصوره وطنی
چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۲۵ ب.ظ

ویژگی های اولیّه منتظر امام زمان عجّ الله فرجه

ویژگی های اولیّه سرباز ومنتظرامام زمان عجّ الله فرجه درعصر غیبت

انجام موارد زیرمنجربه تحقق صفت عدالت در فرد شده و انصاف و حقّ مداری و تکلیف نگری درکلیه امورملکه وی  گردیده، توانایی یاری امام زمان واثبات ادعای انتظار فرج را پیدا می کند:

۱- شناخت کامل وظایف شرعی مسلمان از منابع معتبر اسلام و اجرای آنها در حدّ  تعین شده  در شرع برای مکلّفین

۲- شناخت کامل مصادیق حرام و پرهیز کامل از آنها

۳- شناخت کامل درآمد مشروع و نامشروع و تطبیق کلیه درآمدها و اموال خود با درآمد مشروع

 ۴-مراقبت کامل  زبان در صداقت و راستگویی و پرهیز از هرگونه دروغ، برای ایجاد یکسانی قول و عمل و یکدلی و شفافیّت گفتار و اعمال و حذف نفاق و دورویی در کلام و اعمال خود

۵- مراقبت کامل از دروغ به خدا در نماز و غیر نماز( در امور خود فقط پرستش خدا و درخواست کمک از خدا و قرار دادن امور خود در صراط مستقیم اهل بیت علیهم السلام و دوری عملی از مصادیق غضب شده ها)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۲۵
منصوره وطنی
چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۲۲ ب.ظ

پیام رسان ایرانی

🌴انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به تأسی از سیّدالشهداء و روشنگری مردم                                                                                   

                                                                                                                                      ♦️ در کانال پیام رسان ایرانی ایتا با موضوعات: مذهبی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی، سلامت، طبّ اسلامی و سنّتی                                                                                                                                                  ☘ با مطالب متنوع در حوزه های مختلف                                                                                                                                                                       

            🌺عضویّت در کانال    👇👇👇👇                                                                                                                                                                                     🌷           http://eitaa.com/joinchat/3545169925C90fd295c09

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۲۲
منصوره وطنی
چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۴۴ ب.ظ

کدام انتظار زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریّت؟

کدام انتظار زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریّت هست؟

 دو نوع انتظار هست؛ یکی در ذهن و احساس و خیال، و دیگری در قلب و فکر و تمام جوارح بدن و کلیه اعمال فرد.

اوّلی؛ صرف احساس هست و سکون، و بی تأثیر در سایر اعضا و جوارح انسان؛ دوّمی؛ ایمان و تعقّل وعقیده و باور هست و محرّک حرکت اعضاء بدن و تمام اعمال مشهود و غیر مشهود انسان.

مثال اوّلی به مانند فردی است که مصرّانه و به کرّات میهمان دعوت می کند، ولی هیچ تلاشی برای پذیرایی از میمهان نکرده و دست خالی و بدون تهیه اسباب پذیرایی و آمادگی حداقلی برای استقبال و پذیرایی در منزل منتظر صدای دق الباب منزل می نشیند و در خیال با خود سیر می کند و خوشحال از این که میهمان دعوت کرده است.

مثال دوّمی به مانند فردی است که قبل از دعوت میهمان تمام لوازم پذیرایی را در حدّ توان مالی از چند روز قبل تهیّه کرده و منزل را پاکیزه نموده و سپس با احترام توأم با شرمندگی از جهت امکان عدم شایستگی در پذیرایی، میهمان را دعوت می کند و در حدّ توان در پذیرایی وی می کوشد و خود و لباسش را کاملا پاکیزه می کند؛ تا هیچ چیز بدی موجب ناراحتی میهمانش نشود. او برای اطمینان از پذیرش دعوت؛ خود و منزل را  مطابق نظر میهمان تنظیم می کند. در مدت پذیرایی نیز تمام فکر خود را مشغول این می کند که مبادا میهمان از وی رنجیده خاطر شده و زودتر برود و دعوت وی را در دفعات بعد نپذیرد. قلب و دل و زبان و فکرش، هم صدا و هماهنگ در عشق و محبّت به میهمان موج زده؛ و همچون پروانه دور میمان می چرخد تا راضی و خوشحال از خانه وی برود.

نایت اسکین

وضع انتظار ظهور صاحب الامر و منجی عالم بشریّت مانند دو میزبان در مثال بالاست. عده ای، که کثرت زیادی دارند؛ فقط در کلام و خیال خود و برخی با دعا در انتظار ظهورند و هیچ تلاشی پشت این کلام وجود ندارد؛ طبق فرهنگ مرسوم عمل می کنند و در میلاد جشن می گیرند و خوشحالی می کنند و خود را منتظر ظهور حساب می کنند؛ بی آنکه به لوازم و اقتضائات و دلایل غیبت و علل ظهور فکر کرده باشند. زندگی معمول خود را می کنند و تصوّر می کنند، روزی ندای انا بقیه الله را شنیده و ظهور واقع خواهد شد و هیچ وظیفه ای در نزدیک کردن ظهور و یاری امام زمانشان ندارند. 

در دعا کردن نیز به اقتضائات اجابت دعا توجه نداشته جهت کسب ثواب دعا می کنند.

وضعیّت منتظران واقعی حضرت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۴۴
منصوره وطنی
چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۳۱ ب.ظ

مشابهت های قیام کربلا و علل ظهور امام زمان

مقایسه تطبیقی قیام کربلا با عصرغیبت و علل ظهور امام زمان عج الله فرجه                                                                                                                                                                                                        🌺مطالعه در لینک  زیر 👇👇👇👇👇☘                                                                                                                                                                                                             http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=99&articleid=75469&itemid=70536                                                      

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۳۱
منصوره وطنی
چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۴۴ ب.ظ

بی خیالی در کسب لیاقت ولی شتاب برای درک حضور حجت خدا

"کاری نکنیم امام زمان عج الله فرجه به خاطر کارهای ما پیش خدا شرمنده شود."   امام خمینی (ره)

تا حالا به این جمله عارف واصل بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران توجّه و فکر کردیم چرا هر روز اعمال ما به پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله عرضه می شود وهفته ای یک بارهم به حضرت ولی عصرعج الله فرجه ارائه می شود؟

تا حالا فکر کردیم چرا خاتم النبیین ؛ رحمة للعالمین به خاطر ما ناراحت می شود؛ چرا صاحب عصر به خاطر اعمال ما پیش خدا ناراحت و شرمنده  می شود؟

چون ما بی صاحب  نیستیم ؛ صاحب داریم ؛ هردو نگران ما هستند؛ نگرانند چون دوستمان دارند؛ همین  دنیا شفاعت می کنند می خواهند پرونده آبرومندی از امّت شان به خدا  تحویل دهند.برای همین حجّت خدا با خطاهای ما گریه می کند و از خدا طلب بخشش می کند با اعمال صالح ما خوشحال می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۴۴
منصوره وطنی