دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

 آیا حلال شدن جان و ناموس و مال مردم متدیّن و انقلابی و تخریب اموال عمومی و سلب آرامش چندین ماهه از چندین میلیون ایرانی مصداق فتنه در آیات قران و شمول مجازات مذکور در قرآن نیست؟

تأمین امنیّت مردم با حکم مفسدین در زمین

خداوند منتقم در آیات33 و34 سوره مائده، برای تأمین امنیّت مردم از عمل فسادکنندگان امنیّتی و اقتصادی و سیاسی و اخلاقی و...؛ حکم مجازات آنها را با بیان نحوه کشتن مفسدین صادر و هرگونه فساد در زمین را جنگ با خدا و پیامبر خدا اعلام نموده و عذاب دنیوی و اخروی بر ای آنها تعیین فرموده است: 
  "کیفر آنها که با خدا و پیامبرش به جنگ برمی‌خیزند، و اقدام به فساد در روی زمین می‌کنند، (و با تهدید اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله می‌برند،) فقط این است که اعدام شوند؛ یا به دار آویخته گردند؛ یا (چهار انگشت از) دست (راست) و پای (چپ) آنها، بعکس یکدیگر، بریده شود؛ و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایی آنها در دنیاست؛ و در آخرت، مجازات عظیمی دارند."

این آیات؛ قانون دستگاه قضایی حکومت اسلامی است؛ که درحفظ حقوق مردم و رفع موانع پیشرفت از مسیر نظام اسلامی موظّف به اجرای آن هستند. از این آیات چنین برمی آید؛ که متجاوزین به حقوق مردم در هر زمینه و با هر منصب و مقام و ثروت و اعتباری که باشند؛ در اسلام آزادی عمل نداشته؛ و این مجازات بر کلیه مصادیق مفسد در زمین و هرگونه تلاش در ایجاد و ترویج هر نوع فسادی یکسان بوده، و اجرای آن واجب شرعی بر حکومت اسلامی هست. 


دلیل  قرآن در منع  فتنه گری در جامعه اسلامی 


 
دلیل منع فتنه در آیه 25 سوره انفال همه گیری آن  بوده و عموم مردم را متحمّل عواقب وآثار فتنه اعلام می فرماید:

"وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنکُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ"
 "و از فتنه‌ای بپرهیزید که تنها به ستمکاران شما نمی‌رسد؛ (بلکه همه را فرا خواهد گرفت؛ چرا که دیگران سکوت اختیار کردند.) و بدانید خداوند کیفر شدید دارد."

دستور قتل فتنه گران در قرآن 
 
"وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّـهِ فَإِنِ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّـهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ..."
"و با آنها پیکار کنید، تا فتنه برچیده شود، و دین (و پرستش) همه مخصوص خدا باشد و اگر آنها (از راه شرک و فساد بازگردند، و از اعمال نادرست) خودداری کنند، (خداوند آنها را می‌پذیرد؛) خدا به آنچه انجام می‌دهند بیناست..."

یک علّت تأکید قرآن به جنگ تا ریشه کنی فتنه در جامعه؛ این است که چون فتنه کم کم و نامرئی و با نفوذ در باورهای مردم با قصد تخریب دین، ولی در چهره دین داری و موجّه نمایان می شود و برخی را با خود همراه می کند؛ لذا؛ در صورت باقی ماندن فتنه گران و آثار آنها در جامعه، امکان بروز فتنه در جامعه و صدمات مجدد وجود خواهد داشت.

از این رو؛ ریشه کنی با اجرای آیات مذکور در قرآن؛ تنها راه نجات مردم از فتنه گری مکرر و سلب آسایش مردم هست.

نظرات (۱)

۱۹ دی ۹۳ ، ۱۳:۳۹ میلاد ترابی
با توجه به وبلاگ ارزشی و پر محتواتون
اگه تمایل داشتید
بنده قادر به طراحی تصویری تخصصی وبلاگ شما هستم که در بالای صفحه قرار میگیره
نمونه کارم هم وبلاگ خودم
پاسخ:
سلام با تشکر از عنایت شما مطالب بنده بیشتر متن هست و کمی تصویر باید قالب  بیشتر مطلب و امکان تصویرگذاری را داشته داشته باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی