دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

کدامیک از طراحان و تصمیم گیرندگان در معضل مسکن در دولت و مجلس شورای اسلامی مستاجر هستند؟

در چند ماه اخیر، در اثر معضلات ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی سه ماهه بی نتیجه در کنترل حداقلی و کاهش ابتلا و مهار حداکثری به دلیل اجرای چشم بسته دستورات سازمان صهیونیستی امریکایی بهداشت جهانی، با بروز معضلات اقتصادی برای اکثریت مردم، دولت و مجلس شورای اسلامی به جای حلّ ریشه ای معضل گرانی های بی سابقه و لجام گسیخته مدیریّت شده از سوی جریان اصلاحات متصل به دشمن، مکرر اقدام به دادن وام و پول فروشی با سودهای زیاد در ظاهر برای رفع مشکل مردم ولی در اصل پر کردن خزانه خالی دولت در اثر تحقق فسادهای مالی کلان متعدد و ریخت و پاش ها و حیف و میل اموال عمومی، با تزریق پول فروشی در کل کشور از طریق نظام بانکی به شدت بیمار و آلوده اقدام به اخذ ربا نموده است که تنها چیزی که موضوعیّت نداشته و ندارد، احکام و موازین شرعی در اقتصاد خرد و کلان کشور به ویژه نظام بانکی هست.   

اخیرا دولت بی تدبیر به جای رفع معضل گرانی مسکن، گرانی را تثبیت نموده و اقدام بی تأثیر در رفع معضلات متعدد مسکن در کشور را با دادن وام با مبلغ و سود معین به صورت ربا و درگیر کردن مجدد مردم با رباخواری و عوارض آن نموده، که علاوه بر عدم اراده در رفع معضل مسکن در دولت 11 و 12 نشانگر تعمد در گرفتارتر کردم مردم با وام های بانکی آلوده به ربا و عدم جامع و مانع بودن این گونه طرح های ناشی از فقدان توان مدیریت کلان و اراده در حلّ ریشه ای بیش از دو دهه معضل مسکن می باشد. 

در بررسی میزان اجاره و قرض الحسنه از سال 96 تاکنون، آنچه مشهود هست، افزایش بی سابقه و مدیریّت شده تعمدّی هزینه مسکن اعم از خرید و فروش و اجاره در کلّ کشور به ویژه کلان شهرها بوده است.

جزئیات وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مستأجران

خبرگزاری مهر:

مستأجران قرار است صرفاً سود این تسهیلات را پرداخت کرده و اصل آن را موجر در پایان قرارداد به بانک برمی‌گرداند؛ نرخ سود آنی تسهیلات، ۱۸ درصد تعیین شده است. (بعد گفتند 13% ربا چه یک ریال چه صد میلیون فرقی نمی کند)

این وام صرفاً به دارندگان قراردادهای رسمی اجاره میان موجر و مستأجر پرداخت شده و متقاضیان باید کد رهگیری دریافت کرده باشند.

✅ اقساط تسهیلات ودیعه رهن و اجاره:

وام ۱۰ میلیون تومانی:  ۸۰ هزار تومان
وام ۲۰ میلیون تومانی: ۱۷۰ هزار تومان
وام ۳۰ میلیون تومانی:۲۵۰ هزار تومان
وام ۴۰ میلیون تومانی:۳۳۰ هزار تومان
وام ۵۰ میلیون تومانی: ۴۰۰ هزار تومان
وام ۶۰ میلیون تومانی: ۵۰۰ هزار تومان
وام ۷۰ میلیون تومانی: ۶۰۰ هزار تومان

معضل دیگر در بخش مسکن کشور، متموّل بودن طراحان طرح های مسکن و تصمیم گیرندگان در نحوه ارائه خدمات به مستأجران در کاهش آلام ناشی از فقدان مسکن دائمی بوده که یکی از عمده موارد، دادن وام با مبلغ و نرخ سود معین هست که مدیران متمول نمی دانند هر مستاجری متناسب با موقعیت مالی و... خود نیاز به کمک مالی دارد.

با تعیین مبلغ وام و نیز پرداخت به صاحبخانه امکان اخذ وام با صرفنظر از ربا بودن اینگونه وام ها کاهش داده اند. چون، پیدا کردن منزل مناسب با وجود معضل لاینحل در مشاورین املاک و دلالی و...، خود مشکلی جدی بوده حال باید مستأجرین دنبال صاحبخانه ای که حاضر به پذیرش حضور در بانک و مشکلات فعلی و احتمالی را بپذیرد باشند. تاکنون، طراحان پرمغز نگفتند چه وثیقه ای غیر از قرارداد بنگاه باید ارائه کنند و در صورت عدم برگشت مبلغ به بانک در موعد مقرر از سوی صاحبخانه تکلیف مستأجر چیست که باید هر ماه ربا پرداخت کند؟!

چرا دولت 11 و 12 با خالی کردن خزانه، کسری بودجه را از جیب مردم از طریق وام دادن و ترویج و تشویق رباخواری در جامعه پر می کند؟!!

نمایندگان مؤمن و انقلابی خانه ملت کجا هستند تا از حقوق مردم دفاع کنند؟

 


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۳
منصوره وطنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی