دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

امر به معروف و نهی از منکر به تأسی از سیّد الشهداء

(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟»علق /۱۴

تعیین خط مشی تبلیغ و وظایف مبلّغ در کلام رهبری

"تبلیغ انواع واقسامی پیدا می کند و در هر شرایطی نحوه رساندن به گونه ای است. آن چیزی که ابزار و نحو رساندن را تشخیص می دهد چیست؟ آن ابتکار و ذوق و سلیقه و فهم و سرعت انتقال شماست.

یکی ازابزار های مهم تبلیغ استفاده ازهنر است زیرا تبلیغ فقط به منبری بودن خلاصه نمی شودمبلّغ یعنی گوینده،نویسنده وهنرمند.

مبلّغ دین، می بایست ارشاد جامعه را تکلیف خود بداند؛ آن را وظیفه ی الهی بشمارد؛ مشقات راه را با جان و دل پذیرا باشد؛ از کمبود امکانات نهراسد؛ با تمامی توان، در راه ادای مسؤولیت برآید.

 در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کار ها به شما متوجه است. ما مسئولیّت شرعى داریم، مسئولیّت قانونى داریم در قبال فرهنگ کشور و فرهنگ عمومى کشور.

فرصت تبلیغی موجود، آزمایش الهی برای روحانیّت می نماید. لیاقت و کفایت ایشان، در این برهه ی تاریخی رقم می خورد. نسل آینده، به این صفحه ی تاریخ می نگرند و درباره ی طلایی ترین فرصت حوزه و روحانیّت، قضاوت می کند."

زن در قرآن

خلقت یکسان زن و مرد در قرآن

"یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاءً"[1]     سوره نساء /1

ای مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهیزید همان کسی که همه شما را از یک انسان آفرید؛ و همسر او را (نیز) از جنس او خلق کرد؛ و از آن دو، مردان و زنان فراوانی (در روی زمین) منتشر ساخت.

آزمایش انسان در قالب زن و مرد برای معلوم شدن نیکوکار و نفی تأثیر جنسیت گرایی درمیزان و نحوه و... بندگی خدا

الّذى خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاةَ لِیَبْلُوَکُمْ اَیُّکُمْ اَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ الْعَزیزُ الْغَفُورُ. (ملک/2)

خدائی که مرگ و زندگانى را آفرید که شما بندگان را بیازماید تا کدام نیکوکارتر است و او مقتدر و آمرزنده است.

مؤمن شدن انسان چه زن و چه مرد با انجام عمل صالح با پاداش حیات طیّبه 

وَ مَنْ عَمِلَ صالحاً مِنْ ذَکَرٍ اَوْ اُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً. (نحل/97)

هر کس از مرد و زن کار نیکى به شرط ایمان به خداى آرد، ما او را در زندگانى خوش و با سعادت زنده مى‏گردانیم.

 دستمزد عمل زن و مرد در محضر خدا 

فَاسْتَجابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ اِنّى لا اُضیعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنْکُمْ مِنْ ذَکَرٍ اَوْ اُنْثى. (آل عمران/195) پس خدا دعاهاى ایشانرا اجابت کرد که البته من که پروردگارم عمل هیچ کس از مرد و زن را بى مزد نگذارم.

یکسانی اهل علم و دانش اعم از زن و مرد در قرآن 

یَرْفَعِ اللّهُ الّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالّذینَ اُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ (مجادله/11) خدا مقام اهل ایمان و دانشمندان عالم را رفیع مى‏گرداند.

یکسانی زن و مرد در تزکیه و تعلیم انسان ها 

کَما اَرْسَلْنا فیکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ یَتْلُوا عَلَیکُمْ آیاتِنا وَ یُزَکّیکُم وَ یُعَلِّمُکُمْ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ یُعَلِّمُکُمْ ما لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ. (بقره/151) 

"چنان که رسول گرامى خود را فرستادیم که آیات ما را براى شما تلاوت کند و نفوس شما را از پلیدى و آلودگى جهل و شرک پاک و منزه گرداند و به شما تعلیم شریعت و حکمت دهد و از او بیاموزید هر چه را نمى ‏دانید."

آیات و روایات متعددی در شأن و منزلت و جایگاه زن در اسلام آمده که نافی تفکر مردسالاری و فقدان هویّت و اندیشه مستقل و ضعف عقلی و طفیلی مرد و جنس فروتر از مرد و... می باشد.

زن در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیّه قم

زن نیمی از جامعه را تشکیل داده ونقش تعیین کننده در شکل گیری تمدن ها و تربیت فردی وعمومی جامعه دارد، ولی عدّه ای با داوری غیرمنصفانه و ساخت ذهن خود و باورها و سلایق شخصی و تبعیض جنسیّتی و ضعیفه انگاری و تنگ نظری ها و... در خصوص زن، از قرآن فاصله گرفته، که چنین افکاری هیچ گونه جایگاهی در اسلام نداشته و افکاری مشابه دوران جاهلیّت بوده و صرفا مختصّ عدّه ای خاص از مردها می باشد، که همگی به نام اسلام با برداشتی غلط از احکام شرعی در اثر حاکمیّت تفکر مردسالاری و از سر خود برتربینی و مشغولیّت دائمی ذهنی و محور قرار دادن مذکّر یا مؤنث بودن در روابط خود با دیگران به جای ارتباط دو انسان مسلمان، در کلیه امورشان تسرّی داده و زن، مخلوق خدا را طفیلی مرد انگاشته و فاقد هویّت و اندیشه مستقل و جنس دوم محاسبه و در ارائه امکانات و درخواست رضایت نامه از همسر و ولیّ و... در امور شغلی توهین و تبعیضی فاحش قائل می شوند. 

آنچه مسلم هست، در تبلیغ نوین نقش تعیین کننده و موجب خلق آثار ماندگار و تأثیرگذار جریان ساز و... بوده و هست، میزان ایمان و تقوا و بصیرت دینی و غیرت دینی و تکلیف نگری و حقّ مداری و استقلال فکری و هرگونه عدم وابستگی به احزاب و گروه ها و شخصیّت های سیاسی و نیز میزان توان علمی و تسلّط به علوم دینی و قدرت خلاقیّت و ابتکار و سرعت انتقال و هوش بالا و فهیم و توان نویسندگی و قلم روان و ساده و موجز و قدرت تحلیل صحیح مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و مذهبی و اقتصادی و... می باشد، که هیچ یک از شرائط پذیرش ذیل، متضمّن احراز این توانایی ها نبوده و تنگ نظری و حاکمیّت سلایق شخصی آقایان و شرائط بی تأثیر در کیفیّت فعالیّت زنان در فضای مجازی هست، که در صورت اقدام، مبلّغانی فاقد تأثیرهمچون برخی آقایان عضو در تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی قم، با نتیجه هدر دادن امکانات و بودجه و ظلم آشکار به مدافعان اسلام و انقلاب از جنس مؤنث و امتناع از ارائه امکانات در فضای مجازی به انحراف مسیر تبلیغ نوین و تبلیغ اسلام منجر خواهد شد که  مسئولان ذیربط در برابرخدا و نسل آینده مسئول خواهند بود.

دشمن با وقوف به میزان تأثیرگذاری زن در خانواده و جامعه در نقش های مختلف، در حال جنگ فرهنگی و روانی با همین جنس مؤنث هست، تا کارایی وی را از ایران و ایرانیان گرفته و به راحتی با تیغ تبلیغات نوین، ایران و اسلام را از بین ببرد، ولی متأسفانه مرکز تبلیغی و حوزوی زیرمجموعه ولایت فقیه به این میزان وقوف دشمنان اسلام نرسیده و هنوز زن را طفیلی مرد و ضعیفه و کوته فکر و کم عقل و... می انگارد!! که اگر مجرد باشد و وارد فضای مجازی شود ....! این تلقّی، توهین و تهمتی مستقیم به کلیه بانوان طلبه و مبلّغ فضای حقیقی و مجازی هست و توهین و تهمتی نیز به کلیّه مردان فعّال در فضای مجازی نیزهست. 

فضای مجازی همچون فضای حقیقی بد و خوب دارد و فقط میزان ایمان مذهبی و تقوا و میزان حاکمیّت هوای نفس در فرد هست که بین بد و خوب فاصله می اندازد.                                              

http://www.balagh.ir/content/7277

"مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین خبرداد: جعفری با اشاره به درخواست های مکرر خواهران طلبه جهت تشکیل پرونده تبلیغ نوین گفت : ظرفیت و استعداد وافر فعالیتی خواهران در نویسندگی و تهیه محتوای دینی و تبلیغی با بهره مندی از ذائقه هنری از یک سو و لزوم استفاده از فرصت های فضای مجازی در راستای ترویج معارف و مفاهیم اسلامی از سوی دیگر، ضرورت ساماندهی و حمایت از فعالیت خواهران مبلغه در عرصه های نوین تبلیغی را می طلبد.

مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص شرایط پذیرش خواهران مبلغه اظهار داشت: 

جذب و پذیرش خواهران طلبه، صرفا در قالب فعالیت گروهی امکان پذیر است و طلبه بودن و اتمام پایه ۵ حوزه یا معادل آن برای اعضای عادی گروه و متاهل بودن و داشتن مدرک حداقل سطح ۲ برای سرگروهها از جمله شرایط ثبت نام می باشد."

در حالی که دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان شرائط معقول و منطقی و ضروری  قرار داده و به اقتضائات و تأثیرتوان علمی و هنری و... مبلّغان نیز واقف بوده و دچار تفکّر مردسالاری و ضعیفه انگاری و... نسبت به مخلوقات خدا نیست، لذا، خواستگاه شرائط پذیرش دفتر تبلیغات اسلامی قم ناشی از فرهنگ شخصی و ساختگی برخی آقایان می باشد.

چرا شرائط پذیرش مبلّغان تبلیغ نوین با فرهنگ قرآنی و شرائط پذیرش شعبه اصفهان با دفتر قم با تغییر شهراز زمین تا آسمان فاصله دارد؟ 

شیوه نامه جذب و گزینش مبلغ نوین   (فردی)

http://www.morsalat.ir/portal/home/?news/168640/168661/328467/-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86

شیوه نامه جذب و گزینش گروه تبلیغ نوین       (گروهی)

http://www.morsalat.ir/portal/home/?news/168640/168661/328468/-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86

کلیه شرائط برادران و خواهران یکسان بوده و تنها شروط ویژه خواهران در شعبه اصفهان که کاملا منطقی و مناسب هست:

"ماده13. تشکیل گروه تبلیغ نوین توسط خواهران مبلغه بلامانع می باشد.

ماده14. عضویت خواهران مبلغه در گروه های تبلیغی برادران، مشروط به وجود محرم در گروه است.

تبصره: حداکثر یک سوم اعضاء هرگروه تبلیغی برادران می توانند از خواهران مبلغه باشند."

برابر شواهد، آنچه مسلّم است، تحقّق  شایسته سالاری در مدیریّت تبلیغ نوین و تبلیغ سنّتی و امور مبلّغان که معضلات موجودّ منشاء بسیاری از نقائص مدیریّتی و علمی در عرصه تبلیغ در فضای حقیقی و مجازی بوده و نیز رفع تبعیض در ارائه امکانات و حقوق متعلّق از جمله ضروریّات و نیاز مبرم حوزه علمیّه و دفتر تبلیغات اسلام قم می باشد.

از آنجا که مسئولین خرد و کلان تبلیغ نوین  دفتر تبلیغات اسلامی قم از سربازان جنگ نرم انتخاب نشده لذا، جزو آمران به معروف و ناهیان از منکر در فضای حقیقی و مجازی و انقلابی نبوده و نیز توان روشنگری و فعالیّت تأثیرگذار و جریان ساز و خط شکن و... با اعتبار علمی و مذهبی در فضای مجازی ندارند، لذا، شرائط پذیرش ذیل و الزام به تشکیل گروه برای عضویّت در تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی قم با بی توجّهی به آزادی قلم و اندیشه در سایه استقلال قلم ونیز حذف اعتبار مذهبی علمی مبلّغان با توانمندی های متعدّد در عرصه های مختلف  که تنها شرط برخورداری از حمایت های مالی و... نموده اند، موجب عدم شکل گیری دفاع همه جانبه از اسلام و انقلاب اسلامی در فضای مجازی و فعالیّت های دشمن شکن و عدم استقبال برخی فرهیختگان  و تداوم فعالیّت های تبلیغی با هزینه شخصی حتی با فروش وسایل منزل جهت تأمین هزینه سایت و...، با مشکلات عدیده روبرو بوده است. البته، تنگ نظری مسئولان تبلیغ نوین شامل خواهران نبوده و آقایانی را که انقلابی بوده و حاضر به حذف استقلال قلم خود و ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر نشده اند، می شود، چون، عدم نقد مسئولان دفتر و برخی همسویان و... یکی از شرائط نانوشته برای همه مبلّغان مذکر و مؤنث تبلیغ نوین و حقیقی می باشد.  

 با توجّه به ماهیّت فضای مجازی، شخص بیش از گروه تاثیرگذار و جریان ساز و خط شکن و فعّال بوده است، چون استقلال فکری و آزادی قلم و انجام وظیفه به تشخیص خود فرد در روند فضای مجازی حتّی از فعّالان غیرحوزوی و مشهود و مؤثر بوده، لذا، شرائط ذیل، صرفا ترفندی هدفمند و قانونی!!! برای حذف نگارنده و سایر سربازان خط مقدم جنگ نرم در فضای مجازی و حقیقی بوده که تبعات زیادی را تحمّل نموده و می کنند، می باشد. البته، دلیل دیگر این وضعیّت، همسویی با جریان اصلاحات و ممانعت از بکارگیری نیروهای انقلابی و آمر به معروف و ناهی از منکر جهت ممانعت از روشنگری مردم می باشد که در سراسر کشور مرسوم بوده است.

 درخواست رضایت نامه از خانم ها نشانگر حاکمیّت مردسالاری و ضعیفه انگاری زنان و فاقد هویّت مستقل و عقب ماندن و فاصله از آیات قرآن می باشد که در ... قم شیوع بیشتری دارد.

مصادیق تنگ نظری و عدم وقوف به اقتضائات تبلیغ نوین

http://www.balagh.ir/content/7278  

"با توجه به درخواست های مکرر خواهران طلبه و لزوم بهره گیری از ظرفیت خواهران در عرصه تبلیغ نوین، امکان تشکیل پرونده خواهران طلبه در اداره کل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی فراهم گردید.

شرایط پذیرش:

 طلبه بودن  (دارای پرونده تحصیلی در مرکز مدیریّت خواهران یا جامعه الزهراء)

 گذراندن حداقل ۱۷۰ واحد درسی حوزوی برای اعضای عادی

 داشتن حداقل مدرک سطح ۲حوزه  (کارشناسی) برای سرگروه ها

 داشتن سابقه فعالیت یا مدرک آموزشی متناسب با تبلیغ نوین در یکی از سه گروه "تبلیغ مجازی"، "تبلیغ رسانه ای" و "تبلیغ مکتوب و هنری"(در صورت دارا بودن)

 متاهل بودن (برای سرگروه های تبلیغ نوین)

نحوه پذیرش:

تکمیل فرم ثبت نام و ارسال تصویر مدارک، شامل؛

 عکس پرسنلی

 تصویر صفحه مشخصات شناسنامه

 تصویرکارت ملی (پشت و رو)

 گواهی تحصیلات حوزوی (از مراکز مدیریت حوزه های علمیه و جامعه الزهر)

 رضایت نامه همسر یا ولی جهت همکاری با تبلیغ نوین

● ارائه رزومه فعّالیت هنگام ثبت گروه تبلیغ نوین(برای خواهران متقاضی سرگروهی تبلیغ نوین)

 گواهی تحصیلات یا دوره های مرتبط با تبلیغ نوین(در صورت دارا بودن)

نگارنده سالها در حدّ چندین گروه تخصّصی در موضوعات و قالب های متعدّد  در فضای حقیقی و مجازی فعالیّت داشته و تنها امری که مانع نبوده، شرائط فوق به ویژه جنسیّت گرایی و مدرک گرایی صرف، بدون توجّه به توان علمی مشهود و تنگ نظری آقایان و تلقّی اتاق خصوصی قابل تحدید فضای جهانی بوده است.

شرائط مذکور ثبت نام خواهران، با هیچ یک از اقتضائات فضای مجازی و تبلیغ اسلام در فضای مجازی که فضای وسیع جبهه جنگ نرم علیه اسلام و ایرانیان نیز هست، سازگار نبوده و صرفا نقش و عامل بازدارنده را ایفا می کند. با وضعیّت موجود، بازنگری در مقررات تبلیغ نوین و سنّتی و وضع مقررات در شرائط عمومی و اختصاصی مسئولین امور تبلیغ نوین و سنّتی برادران و خواهران، نیاز مبرم تبلیغ اسلام در قالب های مختلف به ویژه در فضای مجازی می باشد. با شرائط مذکور امکان ورود محققان و نخبگان آزاد اندیش و مستقل و نویسندگانی همچون نگارنده  وجود ندارد.

مسابقه و پول و جایزه و دستمزد فرهنگ مرسوم دفتر قم تنها محرّک مبلّغان تبلیغ نوین برای انجام وظایف خطیر  

این مسابقات و جشنواره و... هیچ تأثیری در روند تبلیغ و روشنگری مردم و رفع معضلات دینی و... نداشته و بیشتر موجب شهرت مسئولان و برخی  همسو و هدر دادن بودجه و امکانات شده است.

علاوه بر دلایل مذکوردرفوق، برخورد نسنجیده مسئولان مذکور موجب شکل گیری و تثبیت محرّک پول و دستمزد و جایزه درهرگونه فعالیّت مجازی و حقیقی برای برخی شده است. (ملاحظه فرمایشات رهبری در خصوص تبلیغ و وظایف مبلّغ در فوق و ذیل)

حمایت از تولیدات فضای مجازی در جشنواره جنات   http://www.balagh.ir/content/6854

"حجت الاسلام  وحیدرضا ملکی سرپرست اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار بلاغ از برگزاری دومین جشنواره جنات در بخش تبلیغ نوین با هدف بهره بری هرچه بیشتر از فناری اطلاعات و ارتباطات در تبلیغ آموزه های دینی خبر داد.وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگ سازی در راستای ایجاد محیط امن و سالم در فضای مجازی، استفاده از قابلیت ها و قدرت تاثیر گذاری رسانه های دیجیتال، تشویق و ترغیب مبلغان فعال در فضای مجازی، همچنین شناسایی، حمایت و سازماندهی فعالان فضای مجازی می باشد که از عموم طلاب توانمند و فعال در این عرصه دعوت به شرکت در این جشنواره می نماییم.

وی افزود: امسال بخش جدیدی تحت عنوان بخش آزاد (غیر حوزوی) جهت شناسایی و استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی غیر حوزوی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان، به جشنواره جنات افزوده گردیده که شرکت کنندگان این بخش لازم است ضمن ثبت نام در جشنواره، فعالیت فرهنگی شاخص و تاثیرگذار خود را در شبکه های اجتماعی و پیام رسان تبیین و ارسال نمایند.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد:  تولیدات در راستای ترویج معارف دینی، گروهی و تخصص محور بودن آثار، استفاده تاثیرگذار از ابزارهای تبلیغ نوین از شاخصه های ارزیابی آثار می باشد که به ۴ برگزیده اول دو سکه بهار آزادی، ۸ برگزیده دوم یک سکه بهار آزادی، ۱۶ برگزیده سوم نیم سکه بهار آزادی، ۳۲ نفر شایسته تقدیر ربع سکه بهار آزادی اعطا خواهد شد."

حمایت مذکور، با حذف اعتبار علمی و مذهبی انقلابیون در فضای مجازی، صرفا در قالب گروه تعلّق گرفته و شخص با هر توانمندی حتّی در حدّ چندین گروه تخصصی  موضوعیّت ندارد!

عدم انقلابی بودن و آمر به معروف و ناهی از منکر و آزاداندیش و دارای استقلال فکری و شجاعت و شهامت علمی و... همانطور که در انتصاب ها لحاظ می شود، از جمله عوامل مؤثر در ردّ طرح های ضروری فاقد امکانات مالی می باشد. برای استفاده از بودجه و امکانات دفتر قم باید فکر و قلم و زبان مبلّغ با عقل و تفکّر و توانمندی ذهنی مورد ادّعا و مشهود مسئولان همسو باشد نه با وظایف خطیر طلبگی و تبلیغ! 

فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)         http://www.balagh.ir/content/6635  

سه کار عمده بر عهده ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و "خدمات اجتماعی و غم خواری و خدمت رسانی به مردم"

"بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدیران، مدرسان و طلاب حوزه های علمیه استان تهران ۱۳۹۵/۲/۲5"

در راستای انعکاس لبیّک عملی طلاب حوزه علمیه به فرمایش مقام معظم رهبری، مسابقه عکس و خاطره نویسی، ویژه عموم طلاب و مبلّغین با موضوع « خدمات اجتماعی و غم خواری و خدمت رسانی به مردم» در سفرهای تبلیغی، برگزار می گردد:

جوایز: به ۵۰ نفر از برگزیدگان جوائز ارزنده ای اهدا می گردد.

فرمایش مقام معظم رهبری:

" مبلّغ دین، می بایست ارشاد جامعه را تکلیف خود بداند؛ آن را وظیفه ی الهی بشمارد؛ مشقات راه را با جان و دل پذیرا باشد؛ از کمبود امکانات نهراسد؛ با تمامی توان، در راه ادای مسؤولیت برآید.

 در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است. ما مسئولیّت شرعى داریم، مسئولیّت قانونى داریم در قبال فرهنگ کشور و فرهنگ عمومى کشور."

ولی اجرای فرمایش ولی فقیه با استدلال محرّک قرار دادن مسابقه و جایزه! برای ادای وظیفه شرعی!

http://www.balagh.ir/content/7229

ملکی، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به لزوم استفاده طلاب از ظرفیت ها و فرصت های فضای مجازی جهت ترویج معارف و مفاهیم اسلامی، ترغیب و تشویق طلاب و روحانیون توانمند برای فعّالیت تبلیغی در فضای سایبر را از جمله اهداف اداره تبلیغ مجازی در برگزاری طرح سوگواره مجازی بلاغ بیان نمود.

 آیا با این همه محدودیّت و تنگ نظری و... و چراغ سبز شدن پول و جایزه، قلم و فکر امکان اخلاص و انجام وظیفه شرعی و سیلان و اندیشه و تعقّل و فرصت جولان آزادانه و تولید علم و هنر و... خواهد یافت!! 

#پاسخ جذب و پذیرش در خصوص وظایف گروه و سرگروه

۳. مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

با سلام و خدا قوت.گروه با حداقل ۳ نفر تشکیل و باید توسط مدیر گروه با توجه به شرایط،ثبت گردد.طرح اولیه گروه متشکل ازمحتوای دینی تبلیغی درمحیطهای مجازی به صورت گروهی هست که با قالبهای مشخص و حد نصاب مشخص توسط مدیر گروه پیشنهاد و بعد از بررسی تصویب می گردد.وظایف اعضای گروه با توجه به اهدافی که گروه دنبال میکند تولید محتوای دینی و تبلیغی است.

آیا وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی تربیت روحانی عاشورایی  و تبلیغ سبک زندگی حسینی هست یا ...؟!

فضای مجازی فضاهای زیادی دارد و می توان در همه آنها بازنشر نمود و جای هیچ یک تنگ نمی شود! ولی محل انتشار محدود به دو مورد و مبلّغان ملزم به استفاده از گوشی هوشمند شده اند که به ویژه برای آقایان خطر تغییرعقاید و سستی ایمان و ... بیشتر هست. 

سوگواره مجازی بلاغ     http://www.balagh.ir/content/7227

بخش انتشار سوگواره:

در بخش انتشار، شرکت کنندگان در طرح، محتوای تولیدی تایید شده را در محیط های زیر منتشر خواهند کرد.

● شبکه های اجتماعی تحت وب

● شبکه های پیام رسان( موبایل)

جوایز سوگواره:

● بخش تولید:

٭ فردی:

◊ بصورت متنوع و آزاد:

چهار نفر اول  در مرحله تولید در بخش فردی: نیم سکه بهار آزادی

چهار نفر دوم  در مرحله تولید در بخش فردی: ربع سکه بهار آزادی

نفر  سوم تا دهم در مرحله تولید در بخش فردی:  کارت هدیه

◊ پک فرهنگی:

نفر اول در مرحله تولید بخش فردی و ارائه محتوا به صورت پک: ۱ سکه بهار آزادی و یک ربع

نفر دوم در مرحله تولید بخش فردی و ارائه محتوا به صورت پک: یک سکه بهار آزادی

نفر سوم در مرحله تولید بخش فردی و ارائه محتوا به صورت پک: نیم سکه بهار آزدی

نفر چهارم و پنجم : کارت هدیه اعتباری

٭ گروهی:

گروه برگزیده اول: ۲ سکه بهار آزدی+تندیس سوگواره+اولویت در ثبت گروههای تبلیغ نوین

گروه برگزیده دوم :۳ نیم سکه بهار آزادی+تندیس سوگواره+اولویت در ثبت گروههای تبلیغ نوین

گروه برگزیده سوم: ۱ سکه بهار آزادی+تندیس سوگواره+اولویت در ثبت گروههای تبلیغ نوین

نفر چهارم و پنجم : کارت هدیه اعتباری+تندیس سوگواره+اولویت در ثبت گروههای تبلیغ نوین

٭ از کلیه شرکت کنندگانی که حدّ نصاب تولیدات را ارائه و امتیاز ارزیابی حداقل ۶۰ را دریافت نمایند، حمایت صورت خواهد گرفت.

● بخش انتشار:

از نفر اول تا سوم: ربع سکه

از نفر چهارم  تا دهم: کارت هدیه

نظرات کاربران:

آیا حق الزحمه غیر از جوایز است، و حداقلی که ذکر فرمودید، منظور حداقل روزانه این تعداد است؟ و حداکثر چقدر است؟ حمایت و حق الزحمه مثلاً عکس نوشته چقدر است؟ باتشکر۔ التماس دعا

# کارشناس برنامه ...      3. مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

با سلام و خدا قوت/ از کلیه شرکت کنندگانی که حدّ نصاب تولیدات را ارائه و امتیاز ارزیابی حداقل ۶۰ را دریافت نمایند، «حمایت» صورت خواهد گرفت/منظور از حد نصاب در طول سوگواره است/عکس نوشته، پوستر،عکس متحّرک با حد نصاب حداقل ۲۰ قطعه ودر صورتی که امتیاز ارزیابی حداقل ۶۰ را دریافت نماید، حمایت صورت خواهد گرفت.با تشکر

مسابقات با موضوع ولایت فقیه

http://www.balagh.ir/welayat

مسابقه کتابخوانی

*طلاب سطح ۱ و ۲

کتاب شؤون و اختیارات ولی فقیه امام خمینی(ره)

*طلاب سطح ۳و ۴

کتاب ولایت فقیه، ولایت فقاهت و عدالت (فصل های ۳، ۴، ۵، ۷) آیت الله جوادی آملی

*هدایا

نفر اول: کمک هزینه سفر به عتبات عالیات ۸۰۰۰۰۰۰ ریال

نفرات دوم و سوم:  کمک هزینه سفر به مشهدمقدس: ۵۰۰۰۰۰۰ ریال

نفرات چهارم و پنجم:  هدیه نقدی ۳۰۰۰۰۰۰ ریال

نفرات ششم تا دهم: ۲۰۰۰۰۰۰ ریال

نفرات دهم تا پنجاهم: ۱۰۰۰۰۰۰ ریال

نفرات پنجاه و یکم تا صدم: ۵۰۰۰۰۰ ریال

 تبلیغ در زمین دشمن است یا دشمن در محلّ  تبلیغ مبلّغان و محرم اطلاعات تبلیغی و مبلّغان قرار گرفته است؟

ارسال محتوای تبلیغی ماه محرّم از طریق تلگرام به مبلّغان و الزام به حضور مبلّغان در زمین دشمنان اسلام از جمله: 

http://www.balagh.ir/messages/view/5887

در کانال خبری و اطلاع رسانی بلاغ در تلگرام عضو شوید و پیامک خبری دریافت خبری و تبلیغی

امسال در تبلیغ سنّتی نیز ارسال محتوا با ارسال آدرس تلگرام با پیامک به تلفن همراه مبلغان جهت دریافت محتوای تبلیغی! انجام شد و دفتر خود مبلّغ دشمنان اسلام و محرم دانستن صهیونیست در فضای مجازی و الزام مبلّغان به استفاده از گوشی هوشمند با مضرات متعدّد جسمی و روانی و امنیّتی شده است. 

                                          والسلام علی من التبع الهدی 

 

 پاورقی:

1- المیزان، ج 4، ص 136. ابومسلم اصفهانی از مفسران پیشین می گوید: «مراد از «خلق منها زوجها» یعنی از جنس همان «نفس» همسرش را آفرید. شبیه به این آیات که «نفس» در آنها به معنای «جنس» استعمال شده است: «واللّه جَعَلَ لَکُمْ مِن انفسِکُمْ اَزْواجا»(نحل/ 72) و مثل: «إذ بَعَثَ فیهم رَسُولاً مِنْ اَنْفسِهِم»(آل عمران/ 164) و مثل: «لَقَد جَاءَکُم رَسُولٌ مِنْ اَنْفسِکُم»(توبه/ 128) (تفسیر کبیر، ج 9، ص 161)

 

مطالب مرتبط:

کتاب حقوق و تکالیف زوجین و مقایسه تطبیقی با متون مذهبی در قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام به قلم منصوره وطنی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۲
منصوره وطنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی