"وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ وَأَسیرَ بِسیرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبیطالِب»; "من فقط  براى اصلاح در امّت  جدّم از وطن خارج  شدم. مى خواهم  امر به معروف و نهى از منکر کنم  و به  سیره  و روش  جدّم  و پدرم على بن ابیطالب عمل  کنم."  

با قیام امام حسین علیه السلام علیه حکومت غاصب یزید که موجب حذف همه شعائر و احکام اسلام شده و انجام حرام علنی توسّط خود یزید و درباریان و جیره خواران وی، اسلام اصیل را وارونه جلوه داده، بیم آن می رفت که اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وارونه شده و به نسل های بعدی منتقل شود و از اسلام اصیل چیزی نماند. 

در این شرائط که یزید علنی شراب می خورد، و در حال مستی به نماز! جماعت حاضر شده و مسلمانان کلامی به وی اقتدا می کردند، سیدالشهداء قیام علیه حکومت یزید را فریضه دانسته و قیام خود را از مکه  آغاز نمود. با دعوت تعدادی از مسلمانان به طرف کوفه حرکت نمود ولی یزید با پخش طلا و نقره بین مسلمانان کلامی در کربلا وی و 72 تن یار بی بدیل و باوفایش را به شهادت رسانده و ظاهرا مانع قیام سیدالشهداء شد.                                           

بعد از شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، ائمه معصوم علیهم السلام و به تبعیّت ازجانشینان معصوم پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله، شیعیان واقعی اهل بیت علیهم السلام، هرسال ماه محرم و صفر را ماه روشنگری قیام سیدالشهداء و ترویج فرهنگ عاشورایی و انقلاب حسینی در ظلم ستیزی و دفاع از دین خدا و ممانعت از آلوده شدن دین خدا به هواهای نفسانی و مقابله با حکومتهای موروثی و تعطیلی دین خدا با ایثار خون خود قرار دادند، که در قرنها فرهنگ عاشورایی منشاء قیام مسلمین علیه جبّاران سیاست پیشه ثروت اندوز در سراسر جهان بوده و هست. 

شهادت سیدالشهداء و 72تن یار بی بدیل، و نیز مبارزه و پیام رسان کربلا حضرت زینب علیه السلام و حضرت سجاد علیه السلام در حال اسارت، الگوی تمام عیار و راهگشا در مبارزه و مقاومت در برابر ظلم و دسیسه چینی و دفاع از دین خدا برای همه شیعیان در جهان شده و واقعه عاشورا اسلام را بیمه و ماندگار نمود. 

همه شیعیان با تأسی از ائمه معصوم علیه السلام ماه محرم و صفر را به عزاداری روشنگرانه از حکومتهای ظلم و جور پرداخته لباس مشکی می پوشند. لباس مشکی علاوه بر اعلام اعتراض به حکومت جور یزیدی در شهادت اباعبدالله هست، نشانه عدم شکست اباعبدالله و پیروزی حقّ بر باطل و خون بر شمشیر و تداوم قیام حسینی و مبارزه با ظلم و جور یزیدیان زمان از سوی شیعیان جهان مطابق با الگوهای آموزشی در کربلا می باشد.

لباس و پرچم های مشکی مظهر ادامه قیام  سیدالشهداء و پیروزی خون بر شمشیر و پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و اشرافیّت یزیدی و برافراشته بودن پرچم قیام سیدالشهدا در سراسر جهان تا روز قیامت هست.

پرچم ها و لباس مشکی علامت شرکت در لشکر امام حسین علیه السلام و صف حسینیان علیه یزیدیان هست.

لباس مشکی علامت مقاومت تا پای جان و آبرو و زندگی و فرزند و همه داشته ها در حال و آینده هست. پرچم امام حسین علیه السلام همچنان برافراشته است و یزیدیان جهان را رسوا و نابود می کند.

  یکی از هزاران آثار عزاداری و لباس ها و پرچم های مشکی در جهان در لشکر یزیدیان