پیام تسلیت مقام معظم رهبری 

بسم الله الرحمن الرحیم

با تاسف خبر درگذشت فقیه عالی مقام و مرجع بصیر، حضرت آیة الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را دریافت کردم. ایشان از استوانه‌های حوزه‌ی علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ی مبارک بودند. در دوران مرحوم آیة الله بروجردی در شمار برترین تلامذه‌ی آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیة الله سید محمدرضا گلپایگانی همراه و مشاور علمی و عملی ایشان، و در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی رحمة الله علیهم به شمار میرفتند. سالها در شورای نگهبان رکن اصلی آن شورا محسوب می‌شدند و پس از آن هم همواره درباره‌ی مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود می کردند و بارها اینجانب را از نظرات و مشورتهای خود مطلع و بهره‌مند می ساختند. قریحه‌ی شعری، حافظه‌ی تاریخی، پرداختن به مسائل اجتماعی از دیگر ابعاد شخصیت این عالم کهنسال و بزرگوار بود. رحلت ایشان برای جامعه‌ی علمیِ دینیِ کشور مایه‌ی تأسف است. 

اینجانب به خاندان مکرّم و فرزندان گرامی ایشان و نیز به مراجع معظم و علمای اعلام حوزه‌ی علمیه و مقلدان و ارادتمندان ایشان بویژه در قم و گلپایگان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

جهان اسلام بار دیگر فقیهی بی بدیل و استوانه محکم جهان اسلام به ویژه در چهارمین دهه انقلاب اسلامی ایران که نیازمند هدایت مستمر چنین عالمی بصیر را از دست داد.

در سوگ آن عزیز بی بدیل، خالی ماندن جای این عالم بصیر به ویژه در برهه های خطرناک در انقلاب اسلامی ایران بسیار نمایان و دردناک و ثلمه ای غیرقابل جبران ایجاد شد. 

تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روحانیّت و حوزه های علمیّه سنگر اصلی و پایگاه مردمی مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بود، ولی حال ...

 سوال مردم و حوزویان مؤمن انقلابی و نگهبانان انقلاب اسلامی ایران از اقشار مختلف از مسئولان حوزه های علمیّه سراسر کشور به ویژه قم این است که چرا بعد از انقلاب اسلامی ایران، بیشترین خروجی حوزه های علمیّه "آیت الله" در مدرک تحصیلی شده و برخی در بازی ساخت دشمن در حزب بازی و گروه گرایی و دنیاطلبی استفاده ابزاری از عبا وعمّامه روحانیّت شرکت و وظیفه اصلی خود را فراموش کردند و همچون قبل از انقلاب حوزه علمیّه با شهادت یا فوت علمای اسلام جای آنها خالی نمی ماند ولی بعد از انقلاب سنگر آنها خالی مانده و می ماند؟

آیا لازمه حذف وضعیّت مذکور و انقلابی علمی سیاسی مذهبی در حوزه های علمیّه، ممنوعیّت حزب بازی و گروه گرایی و تولید انواع احزاب چند نفره با فعالیّت پیدا و پنهان و سوء استفاده از عبا و عمّامه علیه انقلاب که شهدای زیادی نثار انقلاب اسلامی کرده نیست؟

آیا صدمه به باورهای عمومی مردم در مورد روحانیّت نشأت گرفته از وضعیّت قبل از انقلاب از دسیسه های دشمنان اسلام و انقلاب نیست که هدایتگری و روشنگری و مطالبه گری این قشر هدایتگر با پایگاه مردمی از بین برود؟ تا کی باید مردم شاهد اعمال خلاف شأن روحانیّت در اخلاق و سیاست و اقتصاد و ... باشد؟

فقدان جانگداز عالم ربّانی بی بدیل را به شروع پاکسازی مدیریّت کلان و حوزه های علمیّه سراسر کشور از هرگونه حزب بازی و مدیریّت پیدا و پنهان جریان اصلاحات متّصل به دشمن در تعیین مدیران قابل خرید و نفوذ و مقابله با طلّاب انقلابی تبدیل کنیم. 

تا کی امور نخبگان حوزه علمیّه قم در اختیار مدیران و مسئولان حوزه علمیّه که هیچ یک نخبه نبوده و جز جهت گیری سیاسی موردنظر جریان اصلاحات خاصیّت دیگری نداشته و فقط نخبه نمره ای شناسایی می کنند خواهد ماند؟

نخبه نمره ای یعنی حفظ کردن دروس و فاقد توان علمی و عدم توان و اراده تربیت اسلام شناس و کارشناس مذهبی. روحانیّون توانمند در ابعاد مختلف در اثر تلاش خود روحانی واقعی شدند.

نگارنده بررسی های میدانی زیادی از وضعیّت پیدا و پنهان مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیّه نموده و فقط نخبه کشی و ممانعت از شناسایی و ارائه خدمات مالی و... به نخبگان واقعی ثابت شده است.

حدود دو دهه معاونت پژوهشی مرکز مدیریّت حوزه علمیّه قم نیز در همین راستا فعّال شده است!

به صرف تدریس در حوزه علمیّه به عنوان نخبه تعیین شدند!!     

http://nokhbegan.ismc.ir/?fkeyid=&siteid=302&pageid=35564

شرح وظایف معاونت امور استعدادهای برتر

http://nokhbegan.ismc.ir/?fkeyid=&siteid=302&pageid=35558  

بعد از نقد عملکرد معاونت امور نخبگان واستعدادهای برتر کلیه مراحل تعیین نخبگی و استعداد برتر از سایت مذکور حذف گردیده است!! این عملکرد مختص مدیریّت حزبی و فاقد توان مدیریّت و بله قربان گو هست.

آیا از این چنین حوزه علمیّه و مرکز امور نخبگان صد برابر کمتر از آیت الله صافی گلپایگانی امکان تربیت و رشد معنوی و علمی وجود دارد؟