دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان
سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۳۶ ب.ظ

علاج سایت های همسریابی مسدودی یا اصلاح

ساعاتی قبل (حدود 11 شب)کلیه دامنه های دو سایت همسریابی پرکاربر و پرفریب فیلتر شد، امید که اقدام اصلاحی نیز با همین سرعت جایگزین گردد.

در فقدان مدیریّت علمی و فرهنگی و جهادی معضلات اصلی مردم در دو دهه گذشته، به ویژه در امر ازدواج، تبعات عدیده این معضل به اوج رسیده و تأخیر ازدواج خانم های با تحصیلات عالیه و شاغل و خانه دار به سنین بالای 35 سال تا 40 سال و به آقایان نیز رسیده ولی مسئولین به وام ازدواج اندک خود را راضی و بسنده نمودند و مشکل اصلی در 10 سال گذشته با افزایش بی سابقه میزان طلاق وافزایش ازدواج موقت بدون دلائل شرعی و اضطرار و سوء استفاده از حکم قرآن، یکی از عوامل اصلی طلاق و سستی بنیان خانواده و یا طلاق عاطفی خانواده شده که این وضعیّت ترس از شکست در ازدواج ایجاد کرده و مانعی در انتخاب همسر شده است و همچون مارگزیده در مورد همه نگران شده اند.
از سوی دیگر، عده ای که توان انتخاب دارند، دراطراف خود مورد مناسب نیافته و به دلیل عدم امکان دسترسی به هم کفو خود در شهرهای دیگر امکان ازدواج در سن مناسب را از دست داده اند که در ده سال گذشته مجرد مانده ها به این دلیل که اکثریت افراد متدیّن و متین بوده و برای ازدواج، دوستی خیابانی با نامحرم را انتخاب نمی کنند، با سیر صعودی بیشتر شده است، هرچند همه دوستی های خیابانی و اینترنتی به ازدواج قطعی منجر نشده و در اکثر موارد موجب فریب دختران و یا زنان مطلقه با اخذ وجوه نقدی و ازدواج موقت و... شده است و مشکلی مضاعف ایجاد نموده که نفرت دختران از همه مردها را ایجاد کرده است.

مشکل دیگر در امر ازدواج، برای قشرمقید به آداب و رسوم ایرانی و احکام شرعی، شناخت کافی در صحبت های طرفین انجام نشده و هر دو طرف به خاطر الزامات شرعی و اخلاقی و شرم حضور از نامحرم به ویژه خانم ها از بیان بسیاری مسائل که قبل از عقد، اطلاع و تصممیم گیری بر اساس آنها ضروری هست، ممکن نبوده و بعد از عقد، عقل طرفین بکار افتاده و در صدد شناخت یکدیگر بر می آیند که شناخت واقعی خیلی دیر اتفاق افتاده و منجر به طلاق حتّی پس از یک روز یا یک ماه پس از عقد شده است، ولی در فضای مجازی بدون ملاقات و خیابان گردی و...، به صورت نوشتاری با رعایت مسائل امنیتی زیر، امکان شناخت حداقلی با بیان تمام مسائل مهم از نظر طرفین ایجاد می شود.
در این میان، عده ای برای کسب درآمد از معضل لاینحل! ازدواج از نظر مسئولان کشور و اضطرار مجردها سوءاستفاده نموده، و اقدام به راه اندازی سایت های همسریابی نمودند، که به دلیل عدم مدیریّت علمی و فنی و امنیّتی و عدم وجود سامانه مناسب، بیشترین نتیجه نصیب مالکان سایت در الزام کاربران به عضویت ویژه برای استفاده از همه امکانات سایت نمودند که عملا بدون پرداخت پول امکان استفاده از 20 درصد امکانات سایت هم نبوده و برای ارسال و دریافت پیام باید وجهی پرداخت گردد.
به دلیل مذکور، اکثر آقایان عضو در این سایت ها برای ازدواج موقت از طریق اقدام به ازدواج دائم، با خانم های مجرد به هرعلت، آشنا شده و با زبان بازی و سوءاستفاده از اعتماد خانم ها آنها را به تماس تلفنی و ملاقات کشانده و با اخذ پول به عناوین مختلف و ازدواج موقت و... با انجام جرائم متعدد بدون گذاشتن ردّی از خود، سراغ خانم دیگری در سایت با مشخصات دیگر می روند. 

برخی خانم ها هم که ابتدا برای ازدواج دائم تلاش کردند و در دام گرگ صفتان افتادند و خیابانی و ... شدند و حیاء و عفت و پاکدامنی و تمام اخلاق و عرف مسلمانی به صفر رسیده و جز پاسخگویی به هوای نفس مشغولیّت دیگری ندارند، در این سایت ها به آقایانی که تصویر خود را گذاشتند، گرفتن مبلغ معیّنی در قبال ارتباط نامشروع با کلمات رکیک و زننده و غیرقابل خواندن برای افراد دارای اندکی حیاء و متانت و عفت پیشنهاد می دهند! آیا امکانات ازدوا آسان و سریع با استفاده از فناوری روز در فضای اینترنتی با پذیرش مسئولیّت بررسی خود کاربران فراهم می شد، چنین پدیده های فضاحت باری امکان بروز پیدا می کرد؟
قوه قضائیه و مسئولین ذیربط طبق معمول خود را راحت نموده و تنها راه مقابله با این معضل را مسدودی سایت های همسریابی یافته! و به جای حلّ مسئله، صورت مسئله را پاک کرده اند تا دردسر مراقبت و کشف  جرم و... را نداشته باشد، اما مردم می مانند و معضل ازدواج!! و تداوم فریب و سوءاستفاده غیرقابل جبران از احساسات دختران زیر27  سال و مشکلات حادّ برخی خانم های مطلقه یا بیوه و یا مجرد در سنین بالای 30 سال!!
                                                                                                                                                                  

راهبرد فوری رفع معضل ازدواج جهت توقّف افزایش صعودی سن ازدواج

مؤسسات ازدواج و سایت تبیان توان ارائه خدمات در سطح همه کلان شهرها و شهرهای بزرگ که معضل تأخیر ازدواج شیوع زیادی داشته و خانواده  یک نفره در حال افزایش هست، نداشته و در درازمدت نیز امکان عملی نخواهند داشت، ولی با بهینه سازی فضای مجازی می توان به همه مجردها در سطح کشور که مشکل پیدا کردن هم کفو دارند، با مسئولیت خود کاربران و بررسی بیشتر، خدمات همسان گزینی ارائه نمود، لذا، جهت ممانعت از تکرار جرائم و تخلفات موجود درسایت های همسریابی اجرای موارد ذیل ضروری می باشد:

1-طرّاحی سامانه ازدواج با ویژگی های زیر، از سوی وزارت ورزش و جوانان و قرار دادن این سامانه در اختیار خیّرین و فعّالان امر ازدواج در فضای مجازی با حداقل هزینه و ارائه کلیه خدمات معرّفی همسریابی به طور رایگان به کاربران مجرد به هرعلت، در قالب سایت همسریابی با ممانعت جدّی و قانونی از اقدام به ازدواج موقّت و یا دوست یابی با مجوّز وزارت ورزش و جوانان و نظارت کامل شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه قوّه قضائیه با الزام کاربران به موارد زیر که امکان هرگونه فریب و سوء استفاده و... ارتکاب جرم مشهود در فضای حقیقی و غیرمشهود مجازی را مسدود می نماید:
1- ثبت کلیه مشخصات کارت ملی و شناسنامه با اخذ تصویر کارت ملّی از کلیه کاربران
2- اخذ تصویر کارت پایان خدمت  و آخرین مدرک تحصیلی اعلام شده در سامانه از آقایان
3- اخذ تصویر حکم استخدامی یا قرارداد شغلی آقایان برای مشخص شدن وضعیّت شغلی و میزان درآمد ماهانه و مشخص شدن آدرس محل کار
4- اخذ قبض تلفن منزل آقایان برای مشخص شدن آدرس منزل
5- اخذ شماره تلفن همراه به نام خود کاربر
6- برای پیشگیری از ورود افراد دارای اختلال شخصیّت و بیماری روانی شایع در کشور از جمله پارانوئید ( سوءظنی و حسادت و... شدید) با قرار دادن چند سوال روان شناختی قبل از درج مشخصات کاربر و ممانعت آنلاین در صورت وجود اختلال شخصیّت و حسادت و سوءظن شدید از ثبت نام و راهنمایی به مراجعه به روانپزشک و مشاور روان شناس
 7- اخذ تصویر کاربران بدون امکان حذف و طرّاحی سامانه در عدم پذیرش تصویر بدحجاب و بی حجاب خانم ها با امکان نمایش فقط از طریق خود کاربر بدون امکان هرگونه کپی برداری و... در محل پیام پروفایل کاربران 
8- نمایش اسم مستعار و خودداری از نمایش عمومی مشخصات شناسنامه ای کاربران
این سامانه می تواند در اختیار وزارت علوم و دانشگاهها و حوزه های علمیّه و وزارتخانه های دارای پرسنل بیش از 1000 نفر قرار گیرد و متناسب با موقعیّت کاربران بکارگرفته شده و ازدواج از حالت معضل لاینحل به مسئله قابل حلّ در کوتاه مدت درآید که مراکز یاد شده به مزدوجین از این سایت امکانات مالی در اختیار قرار دهند.
 طرّاحی محتوایی سامانه باید طوری تنظیم شود که با پاسخ به سوالات طرفین جهت ارائه  مشخصات فیزیکی و فکری و عقیدتی فرد و ویژگی های همسر مورد نظر، کلیه موارد ضروری در کمک به شناخت فکری و شخصیّتی طرفین لحاظ گردد، که مشورت طرّاحان سامانه با روان شناس بالینی و مشاور خانوادگی و قبل از ازدواج ضروری می باشد.
                                
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۰
منصوره وطنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی