دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

                  
رحیم پور ازغدی:

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز (یکشنبه 25 مهرماه) در همایش تسخیر لانه های جاسوسی مجازی استکبار جهانی با بیان اینکه همه ملتهایی که درگیر مقاومت هستند نیازمند حضور "گردان های آزادیبخش در فضای مجازی" هستند، گفت: به وجود آورندگان فضای سایبر گمان می کردند این خط شکسته نخواهد شد، اما امروز با یک جبهه مقاومت رسانه ای مواجه شدند. 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با واکنشی مواجه شدند که اگر این مسیر ادامه یابد گردانهای آزادیبخش در سراسر جهان تشکیل می شود، گفت: نفس سلطه در گرو ناآگاهی افکار عمومی است. 40 سال پیش که ایران در اختیار مطلق صهیونیستها بود، رسانه های دست انقلابیون از دیوارنویسی شروع شد و پس از مدتی چیزی جز چند عدد اعلامیه نبود اما بعد از چند سال نبرد صاحبان همان رسانه های ضعیف پیروز شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در زمان دوم نیمه نهضت اگر یک برگه اعلامیه حضرت امام دست کسی دیده می شود 3 تا 6 ماه زندانی داشت حتی رساله امام هم 6 ماه زندان داشت. 

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه چون پیام ما پیام آزادیبخشی بود، نظام سلطه شکست خورد خاطرنشان کرد: مصداق این اتفاق امروز باید در سطح جهان اسلام اتفاق بیفتد. توان تکنولوژی دشمن قابل مقایسه با ما نیست اما همین گردانهای آزادیبخش در جبهه مقابل به کار رفته و امروز صریحا اعلام می کنند در ارتش هایشان لشکرهایی فعال در حوزه سایبر دارند که فعالیت شان رصد کردن فضای مجازی است تا ببینند چگونه می توانند به جبهه مقابل ضربه بزنند. 

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به جلد 10 اسناد لانه جاسوسی اظهار کرد: آمریکایی ها در آن زمان به رسانه های داخل حساسیت داشتند و در یکی از اظهار نظرهایشان تعجب می کنند که چگونه پیامهای امام در سطح کشور منتشر می شود. 

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه اگر کسی به کشورهایی مثل آمریکا برود هزاران نشریه و تلویزیون می بینند، گفت: این افراد توجه ندارند که آنچه که گوشها و چشم ها مخابره می شود میکروفونها نیست بلکه بوقهایی است که به یک میکروفن وصل است.

 گیرنده ها بسیار است اما فرستنده ها یکی است. 

وی افزود: برخلاف فعالیت کمونیستها و فاشیست ها که فضا را می بستند در جهان سرمایه داری صدها موج وجود دارد اما از همه این امواج یک پیام مصادره می شود. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: معنای هژمونی همین است، یعنی گفتمانی واحد از مرکزیت کنترل شود اما رنگ و لعابها متکثر باشد و رسانه های رنگارنگ وجود داشته باشد. 

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی را می توان دو قطبی کرد، گفت: تنها انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارد تا نیروهای آموزش دیده و تربیت شده ای را آماده کند تا به سرعت فضای جهان را تغییر دهند و می توان این جاده را دوسویه کرد.

وی تاکید کرد: دشمن با لبخند سر از بدن جدا می کند و کاری می کند که خود انسان علیه خودش بیندیشد و دشمن از این طریق کنترل احساسات و افکار می کند. ما به لحاظ بنیه های بالقوه بیش از همه گفتمانها باید از جهانی شدن فرهنگ و رسانه استقبال کنیم. 

رحیم پور ازغدی با اشاره به اسناد لانه جاسوسی امریکا گفت: آمریکایی ها سال 58 می گویند که ما باید بر روی نسلهای بعدی در ایران کار کنیم چرا که نسل فعلی از دست ما رفت اما نسل بعد انقلاب و امام را ندیده است و باید آنها را هدف قرار بدهیم. 

وی با بیان اینکه کاری که در فضای مجازی می شود این است که ذهن ما را هدایت می کند و به ذهن ما اولویت می دهد، گفت: سازوکار موتورهای جست وجوگر در فضای مجازی ایدئولوژیک است و کاملا با پیش فرض و هدف عمل می کند. 

برنامه هایی که آنها در فضای مجازی پیگیری می کنند شامل چند چیز می شود از جمله این که نخبگان را کنترل کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عبارت "قلم از شمشیر نیرومند است" درست ترین جمله است. اگر 10 رسانه موثررا فعال کنیم کارهزاران شمشیر را خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کسانی که کنترل بخشی افکار عمومی را برعهده دارند می توانند از این طریق سبک زندگی را کنترل کنند گفت: امروز تنها انقلاب اسلامی می تواند فضای رسانه ای را دو قطبی کند و هیچ گفتمان دیگری نمی تواند این کار را انجام دهد چرا که انقلاب اسلامی پدیده تازه است. 

انقلاب اسلامی به دنبال یک زیربنای دیگری در جهان بود و هنر بزرگ حضرت امام نیز زیربنای جدیدی ایجاد کرد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه زبان بعضی انقلابیون دهه 60 عوض شده و در زمین بازی دشمن فکر می کنند، گفت: برخی خیال می کنند این افراد جاسوس هستند اما اینگونه نیست بلکه آنها تن به سرکردگی دشمن داده اند.

وی با اشاره به اینکه واقعگرایی غیر از واقع بینی است گفت: واقع بینی یعنی دیدن درست واقعیت اما آرمانگرا بودن یعنی رئالیسم در تحلیل و ایدئالیسم در روش. ما باید در حوزه نظر و تحلیل رئالیسم باشیم اما در حوزه عمل ایدئالیسم باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در جریان اعتراضات وال استریت در آمریکا فضاهای مجازی را بستند گفت: اولین باری بود که از این سلاح علیه خودشان استفاده شد و این مسئله به ما سیگنال داد که از این فرصت می شود، استفاده کرد. با آموزش و انسجام می توان در این فضا به نتیجه رسید و آنچه در جریان است یک مبارزه ایدئولوژیک تمام عیار است. 

وی در پایان افزود: وقتی استکبار جهانی فعالیت می کند چرا جبهه ضد استکبار جهانی وارد عمل نشود. وقتی به اسم جهانی سازی جهان را غربی می کنند پس می توانیم جهان را را اسلامی سازی کنیم. 

منبع: 

http://www.598.ir/fa/news/397559/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%87%D9%87-%DB%B6%DB%B0-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۶
منصوره وطنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی