دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

امر به معروف و نهی از منکربه تأسی از سیدالشهداء 

(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟»   علق /۱۴

حضرت على علیه السلام مى فرمودند: "کسانى که مردم را به کارهاى نیک امر مى کنند و خود آن را انجام نمى دهند و کسانى که مردم را از کارهاى زشت باز مى دارند اما خود مرتکب آن مى شوند مورد لعن و نفرین الهى هستند."     وسائل الشیعه ج 11 ص420، ح 9
 
ضمن تقدیر و سپاس از نمایندگان سوال کننده از حسن روحانی، علیرغم فشارهای موجود در مجلس شورای اسلامی در ممانعت از انجام وظایف قانونی نمایندگان، سوالات ذیل که سوالات بی پاسخ مردم و فرهیختگان از حسن روحانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هست، جهت دریافت پاسخ مطابق با  شرع و قانون،  ارائه می گردد: 
1- چرا بعد از فوت امام خمینی به محض استقرار رئیس جمهور اصلاح طلب، از جمله دو بار بعد از استقرار حسن روحانی در سال 92 و 96 ارزش پول ملی بلافاصله حداکثر تا 66 روز، به شدت پائین آمده و گرانی در همه عرصه های اقتصادی ایجاد و علیرغم تلاش ظاهری دولت ها،هرگز  وضعیت قبلی برنگشت و برنمی گردد؟ 
2- چرا بنگاه های زودبازده که در دولت نهم و دهم شکل گرفته  و اشتغال زایی خوبی ایجاد کرده بود، در سال 92 با اعلام "باید بنگاههای زودبازده از بین بروند" توسط جهانگیری معاون اول حسن روحانی و تبدیل به بنگاههای بزرگ اقتصادی  و ایجاد نظام سرمایه داری غربی، به بیکاری و معضلات اقتصادی دامن زدند؟ 
 چرا گزارش های ضد و نقیص مغرضانه جریان اصلاحات در خصوص بازدهی بنگاههای زودبازده در مجلس شورای اسلامی و ... ایجاد و علیرغم مشاهده آثار مطلوب اقتصادی در معیشت اقشار متوسط و ضعیف؛ آن را متوقف نمودند ولی همین طرح، در سال 96 با الزام مقام معظم رهبری مجدد اجرا شد؟! 
چرا حسن روحانی معیشت مردم را وجه المصالحه خود و رؤسای خود از جمله هاشمی نموده است؟
3- چرا حسن روحانی و تیم مذاکره کننده بازی و تله جدید دشمنان اسلام را در کناره گیری امریکا و جایگزینی انگلیس روباه پیر هزار چهره مکّاردر برجام را نپذیرفته ودستورات رهبری را اجرا نکرده و همچنان بر طبل ماندن برجام می کوبد؟ 
4- چرا حسن روحانی از سال 96 تاکنون، از انجام وظایف قانونی خود در قانون اساسی در قبال فساد و ظلم و بی عدالتی گسترده و مشهود و حذف علنی شرع و قانون  و عدالت در قوه قضائیه در روند و نحوه رسیدگی به پرونده ها و صدور آراء قضایی و گزینش قضات و...، امتناع نموده است؟
در راستای ظلم عظیم و بی عدالتی گسترده در قوه قضائیه، اجرای احکام مدنی، که دردو سال قبل طبق قانون صرفا احکام صادره دادگاه و دادسرا را اجرا می کرد، ولی حال، خود بر اساس بدهی نداشته و شکایات واهی در اجرای احکام و یا بدهی معوقه با محاسبه غیرمعمول و فاقد وجه قانونی، سودهای نجومی و ثروت بادآورده و به لحاظ شرعی با اخذ ربا به شاکی را با فروش اموال غیرمنقول متهم بیگناه با مزایده و مجهول المکان اعلام کردن برخی، به ویژه در مشهد فراهم می آورد!!
5- هزینه انتخابات 96 با جرائم و تقلّب و تخلفات گسترده در سراسر کشور که روستایی ها هم تحقق جرم و تقلّب و تخلف گسترده را  شناسایی و اعلام نمودند، از کجا تأمین شد؟
6- چرا حسن روحانی در صورت عدم تأئید صلاحیّت وی در شورای نگهبان، تهدید به عدم برگزاری انتخابات 96 نمود؟ علت ردّ صلاحیت روحانی چه بود؟
7- چرا حسن روحانی قبل از انتخابات 96 در برابر اثبات جرائم حسین فریدون برادر حسن روحانی و بازداشت وی، دستگاه قضایی را تهدید نموده و علنی گفت: دست به برادرم بزنید اعلام جنگ می کنم" مگر حسن روحانی یکی از اعضای مقابله با فساد اقتصادی نبود؟ حسین فریدون چه کاره بود؟ 
8- چرا حسن روحانی مدرک تحصیلی خود را به مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه ننمود و نمی کند تا همگان از وجود مدرک تحصیلی برابر قانون مطمئن شوند؟ 
اگر مدرک تحصیلی قانونی وجود داشت، همچون همه مردم در برابر درخواست قانونی، ارائه می نمود. چرا مجلس شورای اسلامی سرقت مقاله آیت اله کلانتری توسط حسن روحانی که رساله منجر به مدرک تحصیلی شده پی گیری نکرد و نمی کند؟ 
9- چرا از سال 92 تاکنون، علی لاریجانی به جای همه نمایندگان یک نفره تصمیم می گیرد و منجی حسن روحانی از سوال و استیضاح و عدم کفایت سیاسی که حق حسن روحانی و اجرای قانون و خواست اکثریت مردم هست، شده است؟ 
10- چرا از سال 92 تا چند ماه پیش، که از برخی سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام عدم کفایت سیاسی در صورت ادامه توهین و ناسزا به منتقدین و مردم توسط حسن روحانی شد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  از وظایف قانونی خود در قانون شکنی های مکرر امتناع نموده اند؟ چرا دستگاه قضا نیز در این خصوص وظایف قانونی خود عمل ننمود؟ 
11- چرا حسن روحانی در برابر قانون با سایر مردم یکسان نیست و قانون نانوشته استثناپذیری جرم و مجرم  اجرا می شود؟
12- چرا عملکرد ظالمانه و فاقد توجیه در تأمین سلامتی و درمان از جهت اقتصادی  وزارت بهداشت از سال 98 تاکنون بلای جان مردم شده و دفترجه بیمه علیرغم تبلیغات گسترده وزارت بهداشت در دوسال اول دولت یازدهم، فاقد ارزش در درمان و سلامتی مردم شده است؟
13- چرا مدیریت وزارت بهداشت، مدیریت استبدادی شده و مردم را از انتخاب نوع درمان با شیوه های غیرقانونی و برخلاف آزادی مردم در انتخاب پزشک و نوع درمان منع و در مقابله خلاف شرع و قانون و انکار علنی طبّ اسلامی در آیات و روایات به جای همکاری در سالم سازی و ترویج طب اسلامی، دفاتر طب اسلامی را مسدود و طبیبان را به جرم نکرده با همراهی قوه قضائیه که همواره در کنار امیال و اهداف جریان اصلاحات متصل به دشمن بوده و هست، بازداشت نموده و بیماران را از درمان قطعی زودبازده و ارزان قیمت بازمی دارد؟ 
14- طبق کدام قانون و حقوق شهروندی و قانون اساسی و سایر قوانین، اخیرا وزارت بهداشت، بیماران را بدون رضایت بیماران و با الزام در مطب پزشکان طبّ نوین و بیمارستانها با راه اندازی سامانه با اخذ کد ملی!! و شماره تلفن!! و در برخی نام پدر و آدرس دقیق منزل!!! بیماران را  ردّیابی می کند؟ 
چرا وزارت بهداشت به جای تأمین سلامتی مردم در حاشیه های سیاسی و جناحی فعال تر شده است؟!
15- چرا طرح تحول سلامت که صرفا ضامن شکل گیری طبقه ثروتمند از پزشکان و نیز تحمیل هزینه های گزاف درمان و سلامتی به بیماران و... می باشد، همچنان علیرغم اعتراضات و نارضایتی عموم مردم حتی پزشکان با وجدان ادامه دارد؟
 
17- چرا در 5 سال گذشته شیوع انواع بیماری با ورود محصولات تراریخته و افزودن موارد شیمیایی با تأئید وزارت بهداشت و استاندارد ملی!! به مواد غذایی مردم افزایش صعودی بی سابقه ای داشته است؟
18- چرا وزارت بهداشت از مصرف شیر طبیعی ممانعت و شیر پاستوریزه حاوی مواد شیمیایی و شیرخشک و فاقد اثر در سلامتی مردم و مولد بیماری را الزام می کند؟
19- چرا مدت دفترچه های بیمه از یک سال به شش ماه تقلیل و موجب هدر رفتن مبالغ گزافی کاغذ و ایجاد مشکلات عدیده بیماران در تمدید دفترچه بیمه با دو هفته معطلی به دلیل ممانعت تمدید از سوی بیمه کنندگان حوزه علمیه و...، ومجبور به پرداخت هزینه درمان به طور آزاد که هزینه یک بار  مراجعه آزاد برابر با نصف یا بیش از نصف حقوق ماهیانه طلاب و کارمندان و کارگران و قشر مستعف و... جامعه می باشد، شده است؟
20- چرا مردم ایران برای حسن روحانی نامحرم بوده، و در موارد یقین از مخالفت عموم مردم و فرهیختگان با تخصیص و عملکردی از جمله طرح تحول سلامت و... محرمانه اعلام می کند؟!!!
21- چرا حسن روحانی آب شرب سالم قم را در سال 92 که حدود شش ماه قبل توسط آقای احمدی نژاد افتتاح و مورد استفاده مردم بود، در راستای جنگ قدرت با رئیس جمهور سابق و تبدیل به اسم خود، لوله ها و تجهیزات و... را تخریب و وعده اصلاح!! آب شرب قم را نمود ولی تاکنون آب سالم قبلی را به مردم تحویل نداده است؟!
22- چرا آب شرب شهرهای اصفهان (دارای سنگ و بوی نامطبوع با باز کردن شیر در برخی مناطق اصفهان و مشاهده سنگهای زیاد بعد از جوشاندن و حرفهای ضد ونقیض کارشناسان سازمان آب و...) و تبریز ( کلر زیاد و...) و قم و... تبدیل به مسئله سیاسی شده و سلامتی مردم وجه المصالحه دولتمردان شده است؟ 
23- چرا از سال 92 تاکنون وضعیت بهداشتی و ... مسافرتهای بین شهری قطار به شدت تنزل داشته و با افزایش مداوم قیمت بلیط های قطار کیفیت خدمات به شدت کاهش یافته است؟ 
همچنین، در اقدامی بی سابقه، در دولت 11 و 12 بابت نمازخواندن در ایستگاه قطار مبلغ 3500 تومان با عنون خدمات ایستگاهی از هر مسافر هزینه اخذ می گردد!!!
 24-  چرا بعد از حذف قبض کاغذی از سوی مخابرات اصفهان و... به بهانه صرفه جویی، محل زورگیری و سرقت از جیب مردم شده و با قطع خط تلفن ثابت و کارکرد مدوام خط در حالت قطع! مکرر تهدید به پرداخت مبلغ زورگیری و در صورت مقاومت مشترک و شکایت های بی نتیجه در مراجع قانونی 195 (در دولت12 تبدیل به نامه رسان بین طرفین شده) وبازرسی مخابرات اصفهان (همراه و مطلع از زورگیری) و بازرسی استانداری، همگی بی نتیجه مانده و مشترکین تهدید به سلب امتیاز خط تلفن می شوند؟!!
طبق اظهار برخی مسئولین در ...، تلفن های شخصی با اتصال به خط تلفن ثابت و همراه مشترکین انجام و هزینه از طریق مشترک قانونی دریافت می شود.
25-  چرا... 
 
آیا وضعیت موجود کشور و نارضایتی و اعتراضات عمومی، عدم کفایت سیاسی حسن روحانی را الزام و نیاز مبرم اصلاح امور مردم نکرده است؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۸
منصوره وطنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی