(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟» علق /۱۴

قابل توجّه نیروهای مؤمن انقلابی در کلّ ایران، در اسرع وقت بیمارستان ها و مراکز درمانی و... که در دولت 13 و دولتهای قبلی قابل استفاده عموم مردم با بودجه مردم و خیّرین بوده ولی در دولت 13 مدّعی مردمی و قویّ و دولت های قبلی به بخش خصوصی منتقل و عملا به ثروتمندان بی درد خدمات می دهد، شناسایی و به مسئولین ذیربط و مردم اعلام کنید. همچنین عملکرد سازمان خصوصی سازی و کلیه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و اعضای کمیسیون اصل 90 سابق و فعلی خانه ملّت را نقد کرده و در انتخابات پیش رو عدم توان و کم کاری های نمایندگان با ورود لیستی به خانه ملّت اعلام شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حقوق از بیت المال، نظارت به عملکرد وزارت بهداشت و درمان به ویژه خدمات درمانی بیمارستان ها کی انجام خواهد شد؟ مردم شریف ایران را دریابید و اموال عمومی و وقفی را خصوصی سازی نکنید. قبل ازاین که خشم مردم در صندوق های رأی، شما را دریابد که خواهد یافت.

جناب رئیسی با ادّعای دولت قویّ و مردمی، وزرای وابسته به احزاب و گروه ها و شخصیّت های سیاسی از رده خارج شده را انتخاب کردید، چنان مدیریّت کردید که گوشت قرمز و بسیاری اقلام مصرفی با کاهش مداوم ارزش پول ملّی فقط توان نگاه کردن دارند و سفره مردم را کوچکتر کردید حداقل، سلامتی و امنیّت مردم به ویژه طلّاب و محجّبه ها در بیمارستان ها را تامین کنید.

در آب شرب مردم قم از دستگاه های آب شیرین، همچنان بعد از جوشاندن، سنگ های سیاه و قهوه ای که در کلیه بیماران قمی هست قابل مشاهده بوده و مدعیّان خدمت به مردم، آب قم را از حوزه سیاست و سیاسی کاری و حزب بازی خارج نمی کنند!!

صبوری تا کی تا آب قم از حوزه سیاست خارج و به حوزه سلامت وارد شود؟

http://mansorevatani.blogfa.com/post/1005

یکی از نمودهای عینی سوءمدیریّت دولت 13 هزینه های درمان مردم هست که مراکز دولتی با ازدحام بیمار مواجه و عرصه بهداشت و درمان تقسیم به دو قشر غنی و فقیر شده است! جناب رئیسی فرار بیماراز بیمارستان به دلیل عدم توان مالی پرداخت هزینه های بستری و دارو و... موضوعیّت یافته و یکی از معضلات بیمارستان های خصوصی مجهّز واعیانی شده که قبل از مدیریّت حضرتعالی چنین معضلی با افزایش صعودی در جامعه وجود نداشت. استعفا دهید پای میزان همین خانواده ها شاکی و طلبکار خواهند بود. سفره مردم را کوچک کردید سلامتی مردم را نیز فقط با پول گره زدید! 

بیمارستان های دولتی قم مملوّ از مراجعین هست ولی بیمارستان ساخت آیت الله گلپایگانی با کمک های مردمی برای طلاّب و سپس به عموم دراثرسوء مدیریّت وزارت بهداشت دولت 12 و 13 و عدم نظارت کیفی و کمّی به خدمات درمانی و افزایش ساعتی هزینه های زندگی مردم، این بیمارستان از اهداف اولیّه عدول و تبدیل به بیمارستان خصوصی با هزینه های فوق نجومی برای بسیاری از مردم استان قم و مراجعین شده است!

جناب رئیسی و جناب اژه ای و سازمان بازرسی کلّ کشور و نمایندگان خانه ملّت و دولت 13 مدّعی مردمی و قانونمندی، چگونه بیمارستان عام المنفعه و خیریّه ساخت مرجع عالیقدرآیت الله گلپایگانی با سهم امام و کمک های مردمی به بخش خصوصی واگذار شده است؟!!!!

کدام قانون من درآوردی اموال عمومی عام المنفعه و وقفی و بیمارستان خیریّه حضرت آیت الله گلپایگانی که در حال حاضر، درسربرگ برگ های یادداشت پزشکان و... "بیمارستان خیریّه" نوشته شده و در حال استفاده در این بیمارستان هست، تبدیل به ملک خصوصی و مأمور ارائه خدمات به ثروتمندان و مرفهین بی درد شده و اکثریّت مردم را با هزینه های فوق نجومی محروم نموده است؟!

مردم ایران پای صندوق های رأی درست انتخاب کنید تا به زندگی مردم سیل نبندند.

"... بیمارستان حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره) درسال ۱۳۴۶ هجری شمسی تأسیس شد. زمین بیمارستان به مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع از موقوفات آستانه مقدسّه حضرت معصومه(سلام الله علیها) می باشد که توسّط مؤسس محترم اجاره شد ... "

https://www.hawzahnews.com/news/1057645/%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1- %D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%A3%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

جناب رئیسی در سوءمدیریّت و بازی با سلامتی مردم به کجا چنین شتابان!

روز 1402/1/14 طلبه خانمی (محجّبه) جهت سنگ شکنی چند سنگ در حالب کلیه با تجویز پزشک متخصّص اورولوژی و فلوشیپ و... بستری و بعد ازانجام عمل سنگ شکنی در 1402/1/15 دستورترخیص داده می شود. کادر پرستاری و... امور ترخیص را انجام می دهند و از بیمار می خواهند با یک همراه! به واحد ترخیص برود تا کارهای آنجا را انجام دهد. بیمار مذکور در روز عمل از ساعت 6:30 صبح تا 16 عصر که کلیه امورعمل انجام شد همراه داشته و به دلیل مشغله کاری و عدم نیاز به حضور، همراه نداشت.

روز 1402/1/15 علیرغم انجام کلیه اموراداری، ترخیص بیمارمعطّل شده و مدیر بخش جراحی زنان مشروط به رفتن همراه به واحد ترخیص بدون هیچ توضیحی با سوءظن شدید و برخورد به شدّت توهین آمیزمی نماید! علیرغم اعتراض بیمارطلبه به عدم ترخیص بدون علت در بیمارستان همچنان اصرار به آوردن همراه می کنند!! تا واحد ترخیص برود! طلبه مذکور طبق مقررات معمول بیمه، برای هزینه بیمارستان با سقف 10 میلیون تومان معرّفی نامه ارائه نموده بود، و یقین داشت کلیه هزینه ها ازهمین طریق پرداخت خواهد شد، ولی کادر پرستاری اصرار به آوردن همراه جهت رفتن به واحد ترخیص داشت! مدیر بخش به بیمار گفت اگر شما بروید ممکن است زمین بخورید و پایتان بشکند مسئولیتش با ماست!!! اجازه رفتن به واحد ترخیص و خروج از بخش را نداد! بیمار که از سربازان کهنه کار جنگ نرم و مقابله با فساد در دولت و... هست با 190 بازرسی وزارت بهداشت تماس گرفت و بازرسی نیز گفت بیمارباید!!!! همراه داشته باشد همراه بگیرید (یعنی پول بدهید از بیمارستان به همراه زنگ بزنند تا کارتان را انجام دهد و با کارت بانکی بیمار واحد ترخیص برود!!! کاسبی جدید در بیمارستان! از جیب بیماران درگیر رنج بیماری!

طبق بررسی میدانی نگارنده، عملکرد 190 و 195 دولت 13 با سابق به شدّت فرق کرده و در رسیدگی به شکایات و رفع فساد اداری و... تقریبا تعطیل شده است!!!)

دراین بیمارستان و... اخیرا همراه بیمار در حدّ پزشک اهمیّت و جایگاه غیرقابل حذف پیدا کرده و یکی از منابع درآمد برای برخی خانم ها و... و احتمالا بیمارستان شده، در حالی که در مقررات موجود همین بیمارستان اعلام شده : "حضور همراه بر بالین بیمار در صورت تایید پزشک معالج و سرپرستار بخش و دریافت کارت همراه امکان پذیر می باشد" رها وهمراه الزامی و فاقد کارت همراه شده تا پرستاران راحت به صحبت با یکدیگر بپردازند. مشاهدات عینی نگارنده از چندین بیمارستان در قم به ویژه همین بیمارستان حکایت از تبدیل همراه اختیاری به جایگزین پرستار و نیروی خدماتی و... هست.

جناب رئیسی چرا تبلیغات ارائه خدمات به مردم بیش از عملکرد عینی شماست؟!!

باید مدیربخش اخراج و کارشناس پرستاری خانم ... و خانم دکتر... علاّمه انگاری خود با سوءظن شدید و برخورد به شدّت توهین آمیز نسبت به طلبه مذکور مجازات حداکثری مقرر در قانون و تبعید دائم از استان قم شده و زمینه این گونه رفتارهای خلاف شرع و قانون و ناامنی بیماران به ویژه محجّبه ها و کشاندن جنگ بدحجاب و محجّبه و پزشک و... با بیماران به داخل بیمارستان از بین برود. اینها در مسئله ای که موضوعیّت نداشت با طلبه جنگیدند! بسیاری از پزشک و پرستار و مدیر اسم شان روی لباس شان نبود!

برای دفاع از طلاّب مظلوم به ویژه خانم های محجّبه تا اعمال مجازات نامبردگان و مدیران دخیل در عدم نظارت حداقلی به عملکرد این بخش و... با اعلام در رسانه ملّی، عملکرد رئیس جمهور و وزیر بهداشت و نمایندگان خانه ملّت در کمیسیون بهداشت و درمان و... نقد می شود.

جناب رئیسی و نمایندگان خانه ملّت، در همین بیمارستان مادر نوزاد یک ماهه به دلیل عدم امکان مالی بستری بچه در این بیمارستان و هزینه گزاف درمان گریه می کرد و می گفت به بچه وی امکاناتی که دولت گفته ندادند و همسرش کارگر هست و گوشت قرمز که نمی توانند بخرند گوشت مرغ هم به سختی تهیّه می کنند میوه هم گران هست. این خانم گریه می کرد همسرش شرمنده از نداری پیش خانم! همان طور که کاهش قیمت ها فقط در سیما وجود دارد، ظاهرا ارائه خدمات مالی به خانواده نوزادان نیز در سیما محقّق می شود! جناب رئیسی مردمی و قویّ بستری نوزاد هر شب 2 میلیون تومان!!

بیمارمذکور درمدّت مراجعه به این بیمارستان متوجّه مشکل عمده درامورمالی شده بود وعلیرغم ارائه گواهی با سقف 10 میلیون تومان هزینه، در مراجعه الزامی به مشاوره بیهوشی و نوارقلب با اخذ هزینه که انجام عمل جراحی توسّط پزشک معالج متخصّص تجویز و قطعا وضعیّت بیمار جهت انجام عمل بررسی شده، ولی اخیرا در ابداعی جدید یکی از الزام های بستری دراین بیمارستان شده و نیز دریافت الزامی کیف! به مبلغ 2297000 ریال حاوی دستمال کاغذی و دمپایی و پنج عدد ماسک و لباس یکبار مصرف بیمارستان از خود بیمار گرفته شده بود، در حالی که روند معمول سابق صرفا خرید لباس بستری و دمپایی هست. بیمار با درخواست غیرعادی وامتناع از ترخیص وی مطمئن شد که وجه نقد خارج از گواهی ارائه شده می خواهند ولی نمی گویند!! مدیر بخش با امتناع از گفتن واقعیّت اخذ وجه و یقین! از امتناع بیمار از پرداخت ! با دروغ در ماه رمضان! گفت من نمی توانم اجازه بدهم از بخش خارج شوید بروید پایتان بشکند مسئولیتش با ماست!!

جناب رئیسی و نمایندگان خانه ملّت، بعد ازاعتراض بیمارواعلام هدف آنها مبنی براخذ وجه نقد، بالاخره به همکار خدماتی مرد! دائم الحضور در بخش جراحی زنان!! و عدم کنترل چشم و مشاهده مکرر در حال نگاه حرام به پرستاران و...، مدیر بخش دستور داد ایشان را با ویلچر!! به واحد ترخیص ببرند. وی نیز بدون گفتن یاالله جلوی دراتاق بیمار (طبقه اوّل) با نگاه حرام به بیمار محجّبه همچون زندان بان دم درایستاده و بیمار در حال آماده شدن بدون چادررا دید می زد!! این بیمار از 9 سالگی چادری بوده و نامحرمی بدون چادر ندیده بود وازاین همه بی غیرتی و دروغگویی و توهین و تهمت و سوءمدیریّت شدید برای اخذ وجه نقد خارج از معرّفی نامه مرکز خدمات حوزه علمیّه قم در انتخاب مدیربخش و دکتر و پرستار به شدّت ناراحت شده و اعتراض نمود و نشنیدند و نفهمیدند چه کردند!!

جناب رئیسی، ناموس مردم در این بیمارستان امنیّت و آرامش ندارد، ظاهرا در نظام جمهوری اسلامی ایران داخل بخش زنان، نیروی خدماتی مرد از صبح تا شب نباید حضور داشته باشد، قبلا نیز نبود ولی دراین دولت ... با کمبود شدید غیرت و تقیّد دینی وزیر بهداشت این مصیبت نیز اضافه شده است. برخی بیماران زن اکثریّت بدحجاب، داخل اتاق ها و راهرو بی حجاب بوده و برخی همچون این بیمار بی اطلاع از حضور مداوم مرد هستند. جناب رئیسی این مردها در حال رفت و آمد و حضور مداوم در راهروها در حال تماشای پرستار و بیمار و همراه بیمار و ناموس مردم هستند!!

مسئول مربوطه در پذیرش بیمارستان به محض مشاهده بیمار و بی اطلاع از بازی معمول سرکیسه کردن بیماران در واحد ترخیص و اخذ مکرر وجه نقد از خود بیمار، با یقین خیالی از امتناع بیماراز پرداخت وجه نقد!! گفت "یک میلیون و 100 هزار تومان هزینه وسایل اتاق عمل شده، بیمار که واقعیّت تلخ را مشاهده نمود گفت کادر پرستاری دروغ می گویند و اجازه خروج نمی دهند که پایم می شکند!! یقین داشتم که دردتان درد پول هست. بیمار با پرداخت یک میلیون و صد و هیجده هزار و نه تومان به طورنقد، خارج از معرّفی نامه مرکز خدمات حوزه علمیّه قم مجدد با ویلچر!! به بخش برگردانده شد! تا سوزن مچ دست بیمارکه گرو نگه داشته بودند! خارج شود!!! مدیربخش دیگر نگران شکسته شدن پای بیمار نبود! و متعجّب از پرداخت وجه درخواستی!!! و با اشاره خدماتی مرد بر موفقیّت! سرکیسه کردن نقدی، بیمار را ترخیص و با نهایت بی احترامی و توهین و بدون عذرخواهی و بدون ویلچر بخش را ترک کرد!

نمایندگان مردم ایران کجائید؟

آنچه قابل تأمل هست، بدبینی خیلی شدید و سوءظن و برخورد توهین آمیز با بیمار و تهمت فراراز بیمارستان وعدم پرداخت هزینه!! با مجازات و قصاص قبل از جنایت و قصد عدم پرداخت!! در این بیمارستان عیان بود که بعد از خصوصی شدن شکل گرفته است!

برخوردهای توهین آمیز مدیربخش که اسم وی روی میز نبود و کارشناس پرستاری و خانم دکتر! بدون نام روی لباس که با تعدادی دیگر از پرستاران نشسته بودند، معضل ریشه داری را ثابت کرد که عاقبت امتناع از تن دادن به خواسته های خلاف قانون و شرع پرستاری و اموراداری این بیمارستان و سرکیسه کردن بیمار، توسّل به برخورد توهین آمیز و تهمت و توهین هست!!

خانم دکترحاضر در بخش پرستاری، که این امورهیچ گونه ارتباطی با پزشک نداشت، دراین نحو سرکیسه کردن بیماران واعتراض به حقّ بیمار، معلّم اخلاق برای طلبه شده و با برخورد به شدّت توهین آمیز خدا را به طلبه جان برکف در دفاع از اسلام و انقلاب یادآوری کرده و با نگاهی عاقل اندر سفیه! گفت خدا را می شناسید!!!!! پرستار و پزشک طبق ذهنیّات و خیالات واهی خود با این بیمار با توهین و تهمت و بی احترامی برخورد کردند که بیماراصلا اطلاعی از آخرین فاکتور هزینه و اخذ مجدد نقدی اقلام مصرفی در اتاق عمل و این مصیبت در بیمارستان نداشت! ماه رمضان دروغ و تهمت و بدبینی وبیماری سوءظن شدید !!

اواخر اسفند 1401 علیرغم دستور بستری فوری پزشک معالج، به دلیل نداشتن سفارش کننده و... همین بیماربا چندین سنگ در حالب کلیه با خطر مرگ را با اعلام نداشتن تخت بستری نکردند! در حالی که وضعیّت بیمار کاملا اورژانسی بود! و پزشک معالج در اوّلین مراجعه بیمار به مطبّ دستور بستری در فردای آن روز را داد. دکتر قصد سنگ شکنی فوری داشت ولی بیش از 60 بیمار بدون بدحالی حداقلی بستری شدند. وقتی میزان پول بیمار، میزان خدمات را تعیین می کند این وضعیّت طبیعی می شود!

وزارت بهداشت فعلی ثمره مدیریّت چنین وزیری هست که شیعه را روان پریش تلقّی و نیاز به درمان می داند!!

برخلاف کادر پرستاری و دکتر مذکور، پزشک معالج این بیمار آقای دکتر ... متخصّص اورولوژی و فلوشیپ و... پزشکی بسیار متدیّن و متعّهد با توان تخصّصی روانشناسی شخصیّت و روان شناسی اجتماعی بسیاربالا تمهیدات زیادی انجام داد تا بیمارمؤمن و محجّبه دراتاق عمل و... دچار به هم ریختگی روحی نشود. بیماربا چادر خود همراه پرستار به قسمت عمل جراحی آورده شده و تا بیهوشی کامل بیمار، برخلاف برخی پزشکان دراین تخصّص، دکتر کناروی قرارنگرفت. اطراف تخت مخصوص عمل را بعد از بیهوشی قرار دادند و بیمار مطمئن شد سنگ شکنی از ورود به کلیه خواهد شد و بدون هیچگونه اضطرابی بیهوش شد و بعد ازدو ساعت از به هوش آمدن روی تخت اتاق خود در بخش جراحی زنان، در دستشویی به دلیل درد شدید مجرای ادرار محلّ عمل را فهمید. با بیهوشی طولانی مانع مشاهده مردهای متخصّص اتاق عمل وحاضر درمحلّ قرار گرفتن بیماران جراحی شد و در حالت بیهوشی به بخش جراحی زنان منتقل شد و ثابت کرد پزشک متدیّن می تواند با رعایت موازین شرعی وظایف خود را انجام دهد. عمل این پزشک متدیّن متخصّص قابل تقدیر و امتنان نگارنده بوده و قطعا مورد رضایت حقّ تعالی هست.

واقعیّاتی تلخ در مالکیّت بیمارستان!

این مرکز در آغاز تأسیس، فعالیّت خود را در قالب درمانگاه با یک پزشک و دو پرستار آغاز نمود. با نظر حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) و با تدبیر و پشتکار فرزند فقید ایشان مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّدمهدی گلپایگانی با کمک و مشارکت خیّرها با ساخت و تجهیز بخش‌های مختلف درمانی، این مرکز عملاً به بیمارستانی مجهّز و قابل قبول جامعه پزشکی کشور تبدیل شد. اگرچه نظــــــر بنیــــان‌گــــــــــــذار مؤسسه در ابتــــــــدا خدمت‌رسانی ویژه به روحانیّون و خانواده‌های ایشان بود؛ ولی در عمل همه اقشار مردم از شهر مقدس قم و شهرهای اطراف با مراجعه به این مرکز، ازخدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

مؤسّس بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم مرجع عظیم الشآن جهان تشیّع حضرت آیت الله العظمی سید محمّد رضا گلپایگانی(ره) می باشد. در سال 1340 و در زمینی به مساحت 13530 متر مربع و با زیربنای 14250 متر مربع، در قالب ساختمان 3 طبقه ای تآسیس شد واکنون با افزایش خدمات یکی از مجهّزترین بیمارستان های قم شده که اخیرا تبدیل به بیمارستان خصوصی و هزینه ها نیز فوق نجومی بر اکثریّت شده است. این بیمارستان از بدو تأسیس جهت ارائه خدمات درمانی به روحانیّون بوده که به دلیل هزینه های فوق نجومی وعدول از اهداف اولیّه، قشرمرفّه و نیمه مرفّه امکان استفاده دارند. در حال حاضر هزینه هرشب بستری در این بیمارستان 2 میلیون تومان هست و به دلیل عدم توان پرداخت بسیاری از مراجعین، پزشکان جهت کمک به بیماران در اعمال جراحی و... عصر بیمار را ترخیص می کنند.

http://www.golpayegani-

h.ir/fa/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C_%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

بخش طبّ اسلامی و وضعیت بهداشت و درمان وزارت بهداشت

http://mansurevatani.ir/index.aspx?PageSize=10&PageIndex=0&PID=10705

http://www.golpayegani-h.ir/