"أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی آیا نمی دانید که خدا می بیند؟" علق /۱۴

ارمغان دولت مدّعی بسیار قویّ و مردمی کوچک شدن مسکن مردم هم زمان با سفره مردم!

نمایندگان خانه ملّت با حقوق از بیت المال بیش از 80 میلیون ایرانی و نمایندگان بسیار اندک انقلابی به داد مردم برسید. همین مردم انقلاب را نگه داشتند و میزتان باقی مانده است. محاسبه پای میزان از امروز که فرصت دارید ببینید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهور وضعیت مسکن فقط با مدیریّت وزیر متخصّص در اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی و بدون هرگونه وابستگی فکری و عملی به هیچ یک از جناح ها و گروه ها و شخصیّت های سیاسی که برای کسب پست و مقام از زمان انتخاب وزراء دور رئیس جمهور و برخی نمایندگان جمع بوده و جمع شدند، قابل تغییر اساسی و کمک به معیشت مردم هست. برکناری وزیر مسکن و شهرسازی و انتخاب وزیر مجرّب و متخصّص و در عمل مؤمن و انقلابی و خادم مردم شهیدپرور ایران قابل اصلاح در کمترین زمان برای رفع معضلات مستاجرین امروز و وضعیّت مسکن فردای مردم هست.

وام فقط موجبات افزایش ربای حرام و بدهی های طولانی مدّت بدون کفاف عمرعادی مردم را فراهم کرد. بسیاری مالکین علّت افزایش هزینه فروش یا اجاره ملک خود را بدهی های کلان اعلام می کنند.

جناب رئیسی نگاهی به انواع وعده ها در انتخابات بکنید گفتید سفره مردم ایران را بزرگتر خواهید کرد، حال، سفره های اکثریّت مرم که کوچک شده، حتّی بسیاری مردم همچون گوشت و برنج و حبوبات، میوه ها را هم فقط می توانند نگاه کنند، چون شما گفتید باید حقّ کشاورز و سرمایه گذار و... باید تأمین شود، حقّ مردم فراموش شد و به لطف شما و دولت متّصل به جریان نفوذ و اصلاحات فاقد تخصّص در اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی رباخواری بانک ها که همچنان با وام های خرد و کلان باقی مانده، خانه مسکونی حداقلی را هم از مردم گرفتید، چون خانه مسکونی هم به لطف بی کفایتی وزیر شما تبدیل به کالای سرمایه ای شده که باید همواره کالای مصرفی محاسبه و از گران شدن آن ممانعت می شد. وزیر محترم مسکن فقط حرف این مهمّ را زد ولی ...

نگارنده در بدو مدیریّت آزمایش و خطای دولت 13 مکرر اعلام نمودم با این وام 200 میلیونی قیمت مسکن را بالا می برید و گرانی لجام گسیخته مسکن هم به انبوه معضلات کشور و مشکلات عدیده مردم اضافه خواهد شد، ولی وزیر محترم و تیم! اقتصادی ریاست جمهور که همچون خود وزیر مسکن و رئیس جمهور، یک روز سابقه مدیریّت اجرایی کلان به ویژه در اقتصاد اسلامی و حذف ربا را نداشتند، اعتنا نکرده و ته مانده زندگی مردم از زمان روحانی را به هم ریختند، حال، مردم به جای تأمین مسکن مورد نیاز، دنبال سر پناه می گردند تا در خیابان نمانند!!

از شروع دولت 13 که سایت دیوار ملجاء مستضعفان و قشر متوسّط جامعه در دسترسی به تهیّه مسکن حداکثری خود بدون هزینه مضاعف در مشاورین املاک بود، با رویکرد سرمایه داری دولت 13 در عمل و عملیّات اقتصادی برگرفته از اقتصاد غربی!! مرکز مرفّهان بی درد و ماهی گرفتن از آب گل آلود و کسب درآمدهای حرام و ظلم آشکار به اکثریّت مردم شده و برخی حتی بیسوادهای مالک نیز سرمایه دار نوکیسه شدند و تا می توانند جیب مردم را می چاپند!

با کاهش شدید ارزش پول ملّی نظام جمهوری اسلامی ایران و تداوم اصل بودن ارزش دلار در قیمت ها در انواع معاملات ایران، افزایش فوق نجومی خرید و اجاره مسکن با مدیریّت آزمایش و خطای وزیر مسکن و وزارت مسکن و شهرسازی دولت مدّعی مردمی و انقلابی، با افزایش فوق نجومی قیمت خرید و اجاره مسکن و عدم توان در تأمین هزینه مسکن حداقلی و تبدیل مسکن به سرمایه گذاری با ودیعه 500میلیون تومانی و اجاره 100 میلیونی بدون ارتقاء کیفیت منزل، مستاجران به ویژه قشر مستضعف و متوسّط را مستأصل نموده و دیگر فاصله گرفتن از نقاط مرکزی و مناسب شهر به ویژه در کلان شهرهای قم و تهران و اصفهان و... برای مسکن حداقلی کفایت نمی کند، بلکه دنبال سرپناه نامناسب و کوچک و حداقلی هستند تا همچون امریکایی ها در خیابان چادر نزنند.

برخی مستاجران مستأصل درمانده مجرد و متاهل به دلیل بی کفایتی وزیرمسکن، وقت قراردادشان تمام شده ولی جایی با هزینه یک سال قبل هم پیدا نکردند و بسیاری مستاجران و مالکین، مشاورین املاک پول مدار را انتخاب نمی کنند و چندین دهه بین خود قرارداد شرعی می نویسند و سایت های اجاره و خرید و فروش سراسری همچون دیوار و شیپور و... را انتخاب می کنند. همواره مشاورین املاک برای جیب خود کنار سرمایه دار ریز و درشت بوده و هستند!

برابر بررسی های میدانی نگارنده در چند کلان شهرکشور، صداقت و یکرنگی و ارزش گذاری یکسان به مالک و مستاجر در مشاورین املاک کمیاب و زد وبند پنهانی به ضرر مستاجر با مالک وعدم اعلام عیوب پنهان محلّ مورد اجاره مرسوم بوده و هست و علت اصلی امتناع مستاجرین و مالکین واقعا مؤمن و صادق و یک رو حتّی کمتر مذهبی همین روند بوده و هست.

وزیر مسکن و دولت مدعی مردمی و قوی، قراردادهای شرعی بین مردم را قبول ندارد و مدام مراجعه به مشاورین املاک که بدون هیچ زحمتی پول کلان به دست می آورند اصرار می کند. دولت وجهه قانونی به مشاورین املاک داده که فقط به فکر جیب خود بوده و مدام هزینه مسکن را بالا می برند تا دستمزد خود افزایش یابد. تعیین دستمزد هم در زمان دولت سرمایه دار در حال افزایش صعودی هست که خود هزینه قابل توجهی بر مردم شده است!!!

این دولت و دولت 12 کد رهگیری مشاورین املاک را علاوه بر افزایش هزینه تأمین مسکن، ابزار اختصاص وام و... و نیز ردّیابی مردم قرار داده است!

آیا مسئول اجرای وصیّت حضرت امام خمینی (ه) بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی ایران دولت و مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست؟!