"اللهم اجعلنی اخشاک کانّی اراک "   "خدایا چنان قرارم ده طوری از تو بترسم که گویی می  بینمت."                                                              

خدایا عمری تورا ندیدم خودم را دیدم به دنبال رضایت مردم گشتم درحالی که خدا ورسول خدا را به خشم آوردم بااین که رضایت آنها اولی ومهم تراست چون خدا درقرآن درآیه ۶۲سوره توبه می فرماید:"والله ورسوله احق ان یرضوه ان کانوامومنین."

     خدایا مرا ببخش

عمری خودم رادیدم ومقدسات دین تورا به شوخی وبازی گرفتم وبه بهانه های واهی آیات تورا پشت گوش انداختم وبرای آن توجیه و دلیلی تراشیدم. درحالی که خداوندعلیم درآیه ۶۴و۶۵سوره توبه می فرماید:"ولئن سالتهم لیقولن انما کنا نخوض ونلعب قل أبالله وآیاته و رسوله کنتم تستهزون لاتعتذروا قدکفرتم بعد ایمانکم..."              

"واگرازآنها بپرسند که چرا سخریه واستهزاء می کنند پاسخ دهند ما به مزاح و مطایبه سخن گفتیم (ای رسول) به آنها بگو با خدا وآیات خدا و رسول خدا تمسخر می کنید عذر نیاورید که شما بعد از ایمان کافر شدید..."   

  

                                     

   خدایا مرا ببخش

عمری تو راندیدم وحلال تورا حرام وحرام تورا حلال کردم گمان کردم این کار؛کارنیکوست درحالی که جایزشمردن حرام الهی نشانی ازکفربه توست چون درسوره توبه آیه ۳۶فرمودی"فیحلواماحرم الله زین لهم سواعمالهم والله لایهدی القوم الکافرین"

 خدایا مرا ببخش

عمری تور ا ندیدم با تشویق دیگران به زشتی ها و منع کردن از نیکی ها جامعه رابه سوی فراموشی تو سوق دادم ؛باعث شدم تو نیز مرا فراموش کنی چون درسوره توبه آیه ۶۷فرمودی: "المنافقون والمنافقات بعضهم من بعض یأمرون بالمنکروینهون عن المعروف ویقبضون ایدیهم نسوالله فنسیهم ان المنافقین هم الفاسقون"

"مردان وزنان منافق با یکدیگر و طرفدار یکدیگرند مردم را به کار بد وادار واز کار نیک منع می کنند، چون خدارافراموش کردند خدا نیزآنها را فراموش کرد که در حقیقت بدترین زشتکاران همان منافقان هستند."          

 خدایا مرا ببخش                                        

عمری تو را ندیدم ودرحضور تو ودرحضور رسول تو ومومنان راستین پرده حیا را دریدم وخود را با معصیت تو رسوا کردم پیش از آن که روز حساب فرا رسد و پرونده اعمال به همگان عرضه شود. چنان که در سوره توبه آیه ۱۰۵فرمودی"وقل اعملوا فسیری الله وعملکم ورسوله والمومنون وسترد ون الی عالم الغیب والشهاده فینبئکم بماکنتم تعملون"                         

   خدایا مرا ببخش

عمری تورا ندیدم و در حمایت از دین تو وفرستادگانت کوتاهی کردم و گمان کردم تلاش درراه تو بی پاداش است ؛درحالی که درسوره توبه آیه ۱۲۰فرمودی:"ان الله لایضیع اجرالمحسنین"     

 خدایا مرا ببخش                         

عمری توراندیدم وقول دادم وخلف وعده کردم؛درحالی که تودرسوره بقره آیه ۱۷۷در وصف نیکوکاران فرمودی:"والموفون بعهدهم اذا عاهدوا"                                     

                                                خدایا مرا ببخش                                                                               

عمری تو را ندیدم ونسبت به برادران وخواهران مؤمن کینه و کدورت به دل راه دادم ولی تو در سوره حشر آیه ۱۰فرمودی: "ربنا اغفرلنا ولاخواننا الذین سبقونا بلایمان ولاتجعل فی قلوبنا غلاللذین آمنوا..."                        

 خدایا مرا ببخش                  

عمری تو را ندیدم و همیشه از دیگران عیب جویی و نکوهش کردم و گناهان زشت وعیوب خودم را فراموش کردم درحالی که تو درسوره همزه فرمودی:                  "ویل لکل همزه لمزه"                                          

  خدایا مرا ببخش             

عمری تو را ندیدم و با سستی و بدون توجه وغافل به طرف نماز رفتم و تأملی در معنای نماز نکردم در حالی که درسوره نسا آیه ۴۳ فرمودی:

"یاایهاالذین امنوا لاتقربواالصلاه وانتم سکاری حتی تعلموا ماتقولون"

خدایا مرا ببخش             

عمری تو را ندیدم وازگناهان گذشته ام توبه کردم ؛اما همان اشتباهات را تکرار کردم ولی تو در سوره تحریم آیه ۸ فرمودی:

"یاایهاالذین آمنواتوبواالی الله توبه نصوحاعسی ربکم أن یکفرعنکم عسی ربکم أن یکفر عنکم سیأتکم "

خدایا مرا ببخش

خدایا عمری تو را ندیدم نسبت به دیگران بدگمان شدم و به زشتی های خود چشم بستم ولی تو در سوره حجرات آیه ۱۲فرمودی:

"یا ایها الذین آمنوا اجتنبوا کثیرا من الظن إن بعض الظن اثم"

   خدایا عمری تو را ندیدم واسمم مسلمان وعملم نامسلمان بود و....

                      خدا یا مرا ببخش