دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۲۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

ظلم و ستم بر هر کسی عملی حرام و موجب حقّ الناس هست، امّا ظلم به کسی که در این دنیا جز خدا کسی ندارد و تنها حامی و پشتیبانش خداست، قطعا در صورت ظلم پاسخ ظالم از سوی خدا خواهد بود که عقوبت سختی در پی دارد.

در دشت خونین کربلا فرزند پیامبر را ذبح کردند و 72 تن یار باوفایش را به تیغ جفا کشتند و حسین فاطمه زهراء را در اوج تنهایی و بی یاوری ذبح کردند و اهل بیت حرم رسول الله را با ددمنشی و حیوان صفتی به اسیری بردند و در مجلس یزید ملعون نشانده و حجاب از سر زنها برداشتند، اهل بیت را در کوچه و بازار در انظار نامحرمان چرخاندند، و خود را پیروز جنگ با اباعبدالله معرّفی کردند، ولی با چند دقیقه سخنرانی حضرت زینب علیهاالسلام در مجلس یزید و امام سجاد علیه السلام چنان لرزه ای بر حکومت پوشالی یزید افتاد که یزید با ترس و وحشت مانع ادامه سخن شان شد.

در سال 60 هجری قمری ظاهرا امام حسین علیه السلام امام معصوم و منصوب از طرف خدا شکست خورد و یارانش را در کربلا کشتند و در بلاد دیگر به زندان انداختند، ولی از همان موقع خونخواهی و دفاع از حقّ اهل بیت پیامبر صلّی الله علیه وآله موضوع قیام ها و حرکت های فردی و جمعی شیعیان شد و حال علیرغم غیبت کبرای آخرین امام معصوم شیعیان، محرّم و صفر در جهان شورشی به پا شده و نام حسین بر هر در و کوی و برزن نشانگر حکومت امام حسین علیه السلام بر دلهای مردم جهان شده که حتّی غیرمسلمانان نیز از اباعبدالله و ابوالفضل العباس طلب شفای مریض کرده و شفا می یابند.                                                                                                                                                                                                هیچ حکومتی هر چند ددمنش در حدّ یزید جرأت ممانعت از عزاداری برای امام حسین علیه السلام ندارد و در صورت مقابله، همه شیعیان جهان به حمایت برمی خیزند و ندای یاحسین سر می دهند، چون دیگر حسین تنها نیست.                                          امروز اسم حسین لرزه بر اندام همه ظالمان جهان انداخته چون یک حسین دیگر خدا هنوز باقی مانده است.

برای یاری حسین دیگر خدا مهدی زهرا هم از درون هم بیرون به پا خیزیم.                                                                                                                                                                                                                                      شعله های آتشین دل شیعیان فقط با ظهور منتقم ثارالله خاموش شدنی هست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۰۱ ، ۱۴:۴۴
منصوره وطنی

مطالب زیادی در موضوع مهم لبیک گفتن هست. " لبیک یا حسین" صرفا شعار لفظی نیست، موضوعی بسیار ضروری در فهم مفهوم و مصداق کلمه لبیّک هست، چون بار شرعی دارد و عملا بیعت با امام معصوم هست.

تقریبا اکثریّت قریب به اتفاق این لبیّک را کلمه ای شعاری می دانند، در حالی که پذیرش اسلام و تعهّد شرعی به انجام وظایف خود و اجرای دستورات خدا و ائمه علیهم السلام هست.

قبل از عاشورا، باید کلماتی که در مراسم عزاداری و سینه زنی با شور و عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام ادا می کنیم، مفهوم و مصداق آن را به خوبی دریابیم تا مصداق خیانت به عهد و وعده دروغ به اهل بیت علیهم السلام نشویم.

قبل از عاشورا با بیعت با حسین زمان، در یاری فرزند حسین و یاران باوفایش به دعوت هل من ناصر ینصرنی حسین زمان پاسخی عملی دهیم.

عاشقان و شیفتگان امام حسین علیه السلام از سر عشق سرشار، لبیک یا حسین می گویند ولی تا محرم سال دیگر جز طنین این صدا خبری از مصادیق لبیک مشاهده نمی شود.

حال که با عنایت الهی در خانواده شیعه به دنیا آمده و در قافله حسینیان سینه می زنیم، قبل از عاشورا مشخص کنیم و تصمیم بگیریم در انجام چه کاری به حسین زهرا لبیک می گوئیم چه تعهدی به امام حسین علیه السلام می دهیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۴:۱۱
منصوره وطنی

هشدار فوری                                                                                                                                                    مردم ایران تحت هیچ عنوان واکسن نزنید و هر ماده ای که وزارت بهداشت اجبار کند استفاده نکنید. به چه دلیل باید مردم ایران محل اجرای سند 2030 خیانت بار باشد؟

هدف اصلی کنترل مردم و ردّیابی الکترونیکی هست که با کارت واکسن و هر اسم دیگری انجام می شود.

برای ممانعت از واکسیناسیون اجباری روش روشنگری مردم و مطالبه گری نتیجه داده و می دهد.

نباید اجازه دهیم وزارت بهداشت نوکر اجنبی و دولت 13 به بهانه واکسن همه مردم را به داشتن کارت دارای همه اطلاعات شخصی و شغلی و ردّیابی با کارت و... ملزم کند.

این روش را تحمیل کردند تا واکسن نزده ها شناسایی و ملزم به تزریق و... ماده ای باشند وقتی کاملا سالم هستیم به چه دلیل باید مادّه ای هر چند گیاهی و یا شیمیایی را مصرف کنیم؟

از کجا سلامتی داروهای پیشنهادی قطعی شده است؟ دلیل معقولی نیست که باید یکی از دو راه را اجبارا انجام دهیم.

اجبار در استفاده از هر نوع مادّه ای حتّی گیاهی به هر صورت باشد روش غلط و بازی با جان و سلامتی مردم هست.

طبّ اسلامی و طبّ سنّتی تنها طبّ منتخب اکثریّت مردم ایران

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۴:۰۰
منصوره وطنی

امر به معروف ونهی از منکر به تأسی از سیدالشهداء

به هوش باشیم

ابن ملجم مرادی که فرق امیرمؤمنان وقسیم النار والجنة را شکافت؛ از اول شقی نبود. حضرت علی علیه السلام در زمان حکومت خود؛ از قبیله وی خواست یک نفر نماینده بفرستند. قوم او از بین قبیله شان ۷۰ نفر مؤمن وصالح ... را انتخاب کردند بعد؛ ازبین آن مؤمنان ومبارزان که بیشترین ویژگی های مسلمانی را داشتند؛ یک نفر را انتخاب کردند؛ منتخب آنها ابن ملجم مرادی بود! همان که علی علیه السلام در وصف قاتل خود فرموند : اشقی الاشقیاء اورا خواهد کشت.

شمربن ذوالجوشن ۱۶ بار سفرحجّ رفته بود؛در جنگ ها در رکاب پیامبر بود. بارها تا نزدیکی شهادت رفته بود،ولی بعد از پیامبر فرمانده لشکر یزید و یزیدیان شد.

عمربن سعد که درگودال پای خود را روی سینه ولیّ خدا گذاشت وسر فرزند آخرین پیامبرخدارا با لب تشنه و از غفا و...برید؛ از یاران پیامبر بود؛ تا جایی که زینب کبری بالای گودال به عمرسعد فرمود"عمرسعد تو چرا" یعنی از تو انتظار یاری داریم نه ذبح فرزند پیامبر!

بسیاری از قاتلان و لشکر یزید؛ از کثرت سجده؛ پیشانی پینه بسته داشتند واهل نماز جماعت و جمعه بودند.برخی پشت سر آخرین پیامبر خدا وحضرت علی علیه السلام نماز جماعت خوانده بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۵۷
منصوره وطنی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

کربلا کلاس‌ درس‌ بشریت‌ و حسین‌ جلوه‌ای‌ از خدا در روی‌ زمین‌ است. حسین‌ راه‌ میان‌بر در صعود به‌ کمالات‌ انسانی‌ است.این‌ کلاس‌ هیچ‌ محدودیتی‌ برای‌ ورود و خروج‌ ندارد،همه‌،خود انتخاب‌ می‌کنند.
وقتی‌ دل‌ در گرو حسین‌ نهاده‌ شد،گاهی‌ عاشق‌ و معشوق‌ جا به‌ جا می‌شود،او خود شاگردان‌ را برمی‌گزیند. شاگرد پروری‌ با عشقی‌ آگاهانه‌ و هدفدار،در مکتب‌ امام‌ حسین علیه السلام یارانی‌ باوفا تربیت‌ کرد که‌ تا آخرین‌ نفس‌ با تمام‌ وجود و با در کف‌ نهادن‌ جان‌ و مال‌ و آبرو و ناموس‌ از امام‌شان‌ حمایت‌ کردند و تا روز قیامت‌ نیز کربلا درس‌ می‌دهد و شاگرد می‌گیرد و درخت‌ تنومند اسلام‌ با خون‌ دلدادگان‌ مکتب‌ حسین علیه السلام که‌ در میدان‌ جهاد و مبارزه‌ درس‌ پس‌ می‌دهند،آبیاری‌ می‌شودوعامل‌ اصلی‌ در تبلیغ‌ و گسترش‌ دین‌ اسلام‌ و تشیع‌ بوده‌ است.
حال‌ حوادث‌ کربلا را از نظر می‌گذرانیم‌ و برخی‌ درس‌ها را در حدّ فهم‌ خود از کلاس‌ عاشورا می‌گیریم. استاد کلاس‌ به‌ تعداد حاضرین‌ در جبهه‌ حق‌ علیه‌ باطل‌ هست‌ و بیش‌ از سی‌ هزار نفر فریفته‌ دنیا مایه‌ عبرت‌ همگان‌ است.


واقعه‌ کربلا آموزش‌ عملی‌ دین‌ اسلام‌ و تشیع‌ به‌ تمام‌ بشریت‌ است، برای‌ اتمام‌ حجّت‌ بر مظلومین‌ عالم‌ در برابر مستکبران‌ و غاصبان‌ نظام‌ اسلامی‌ در جهان.
‌‌اگر در صحرای‌ کربلا با گوش دل و با ترس فقط ازخدا٬ پای‌ درس‌ قرآن‌ ناطق‌ و حجّت‌ خدا بر بشریت‌ و کربلائیان‌ بنشینیم‌ این‌ نکته‌ها را درخواهیم‌ یافت:
‌‌۱ ـ زمان‌ قیام‌ وقتی‌ است‌ که‌ اسلام‌ وارونه‌ جلوه‌ داده‌ شده‌ و احکام‌ دین‌ وارونه‌ گشته‌ و حکومت‌ اسلامی‌ حاکم‌ معصوم، غصب‌ شده‌ و شراب‌ خواران‌ خود را مسلمان‌ و خلیفه‌ و ولی‌ امر مسلمین‌ می‌نامند، هر جا لازم‌ می‌بینند برای‌ مردم‌ فریبی،از زبان‌ پیامبرصل علی محمدوآل محمد حدیث‌ می‌سازند و خود را مطیع‌ خدا و پیامبر معرفی‌ می‌کنند. برخی‌ اثر سجده‌ بر پیشانی‌ دارند، اما ولایت‌ حجّت‌ خدا را بر نمی‌تابند. مطیع‌ شیطان‌اند و شیطان‌ چنان‌ کور و کرشان‌ ساخته‌ و لقمه‌ حرام‌ از اموال‌ عمومی، شکم‌ها را پر کرده‌ که‌ حرف‌ حق‌ از حجّت‌ ظاهر خدا نمی‌پذیرند و نمی‌شنوند.دنیا در نظرشان‌ نقد و دست‌ یافتنی‌ می‌نماید و خدا و قیامت‌ ناپیدا ونامعلوم.
در چنین‌ اوضاعی‌امت اسلام نیاز به شوک شدید داشت٬ تا از خواب‌ و غفلت‌ بیدار شده‌ و از دین‌ خدا دفاع‌ کنند و این‌ میسر نبود جز به‌ استقبال‌ شهادت‌ رفتن‌ سبط‌ پیامبر اسلام‌ و یادگاران‌ بلافصل‌ او، به‌ صورتی‌ علنی‌ از مکه‌ به‌ عراق‌ با تمام‌ زنان‌ و فرزندان‌ و یاران‌ و آماده‌ کردن‌ اذهان‌ عمومی‌ به‌ بیعت‌ نکردن‌ با یزید و تن‌ ندادن‌ به‌ ذلت‌ بیعت‌ با پلیدی‌ همچون‌ او و معرفی‌ خود به‌ عنوان‌ جانشین‌ پیامبر اسلام‌ و پیشوای‌ مسلمین‌ از سوی‌ خدا.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۴۷
منصوره وطنی

حکمت حضور برخی جان برکفان مدافع دین خدا در جنگ نرم و سخت در آیه 251 سوره بقره آمده ، که خداوند حکیم و قادر برخی را برای مقابله با انواع فساد درزمین هدایت فرموده تا اسلام وامور مسلمین به دست نااهلان نیافتد:

"وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِینَ" ﴿٢٥١﴾

"و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت، ولی خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد."

دلایل اصلی سقوط انسان تا اسفل السافلین

امام حسین علیه السلام از شروع سفر خود از مکّه تا کربلا از هر موقعیّتی برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده نموده و در ارشاد به معارف دین و ایجاد بصیرت در مردم تلاش می نمود تا دشمنان خدا را بشناسند و در کنار دشمنان خدا و مقابل ذریّه آخرین پیامبر خدا قرار نگیرند.

لقمه حرام
امام وقتی در برابر سپاه عمربن سعد قرار گرفت و موعظه کرد و اثری در سپاه سعد ندید، فرمود شکم های شما از حرام پر شده که حرف حقّ را نمی پذیرید.

ابا عبدالله علیه السلام لقمه حرام را مانع پذیرش حقّ و یکی از عوامل اصلی در دشمنی با ذریّه پیامبر و دین خدا دانستند، بنابراین، همه کسانی که در مقابل امام زمان شان ایستاده و بر وی شمشیر کشیدند و فرزند بلافصل پیامبر خدا را ذبح کرده و اهل بیت پیامبر را به اسیری بردند و...، لقمه حرام خوردند، هرچند همگی به نماز جماعت ایستاده و نماز اول وقت خواندند و برخی در اثر سجده زیاد پیشانی شان پینه بسته بود و ظاهراصلاح بودند.
لقمه حرام آثار مخرّبی در روح و روان انسان داشته و معنویّت را از او گرفته و اسیر مادیّات و دنیای فانی می کند، حتّی وجدان اخلاقی را هم از بین می برد.
امام به مسلمان نمایان روبرویش فرمود اگر مسلمان نیستید آزاده باشید، ولی باز اثری نکرد، چون لقمه حرام وجدان را هم از کارانداخته بود و در باطن انسانیّتی نمانده بود تا به طفل شش ماهه رحم کنند و آب بر ذریّه پیامبر نبندند.

دلبستگی شدید به دنیا
همه شرکت کنندگان در فاجعه عاشورا از فرمانده و سرباز با وعده های مادی در مقابل فرزند پیامبر و امام زمان خود ایستادند. همگی از شدّت دلباختگی و فریب دنیا، قبل از تصاحب وعده های داده شده به امید رسیدن به دنیای فانی امام شان را کشتند تا خود زنده مانده و به دنیا برسند.

شب عاشورا بعد از اعلام شهادت همه سپاه امام و برداشتن بیعت از آنها، برای حفظ جان و مال شان و... امام شان تنها گذاشتند.

پرهیز از اطاعت از خدا و جانشین معصوم خدا
کسانی که مقابل امام زمان شان ایستاده و دست خود را به خون حجّت خدا آلوده کردند، هرگز خدا را به خدایی نپذیرفتند و از اطاعت خدا سرپیچی کردند که توانستند از امر امام معصوم جانشین خدا هم سرپیچی کنند.

مسلمانی آنها بر اساس میزان رسیدن به دنیا بود و سرنوشت ایمان و اعتقاد مذهبی آنها را میزان برخورداری از مقام و ثروت و... رقم زده بود، از این رو، با وعده کسب دنیا سپاهی که دشمنان خدا بودند و مقابل امام شان را انتخاب کردند.

نقد تلقی کردن دنیا و نسیه انگاشتن وعده های خدا و روز پاداش و جزا
افراد ظاهربین و ساده لوح همواره آنچه در حال حاضر دست یافتنی است؛ نقد انگاشته و آنچه در آخرت نصیب خواهد شد، نسیه تلقی و اعتقادی به معاد و روز جزا ندارند، چون، برای این گونه افراد غیرقابل فهم و درک هست.

اکتفا به پوسته و ظاهر اسلام و رها نمودن اسلام متعالی و اصیل انسان ساز
با شناخت زمینه های سقوط از ایمان به ضلالت و گمراهی و هلاکت ابدی، می توان صف خود و روش زندگی خود را طوری انتخاب نمود که منجر به قتل امام زمان خود نشود.

کسانی که مقابل امام حسین ایستادند، کافر نبودند و همگی مسلمان بوده و برخی در رکاب پیامبر جانباز بودند و خود شمر 16 مرتبه مکه رفته بود، پس به جای تلاش در صالح نشان دادن ظاهر خود و شبیه شدن به مسلمان ها، درون خود را شبیه مسلمان ها کنیم که تنها راه نجات از ورطه گمراهی و هلاکت ابدی همین است.

به هوش باشیم عاشورا نمایشگاه عاقبت دنیا طلبی و تظاهر به دین داری و نقد تلقّی کردن دنیای فانی هست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۲۳
منصوره وطنی

امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا از دشمن برای خواندن نماز مهلت گرفت و فرمود من به نماز عشق می ورزم، چند نفر به نماز ایستادند و چند نفر اطراف آنها به نگهبانی و مقابله با حمله دشمن پرداختند. برای خواندن نماز در حین جنگ نابرابر که دشمن ددمنش علیرغم قبول فرصت، برای این که لشکر یزید از نمازخوان بودن!! امام حسین علیه السلام و یارانش مطلّع نشوند، در حال نماز به آنها حمله کردند، چون ذریّه پیامبر خدا و فرزند علی مرتضی را خارجی و کافر معرّفی کرده بودند.

همچنین، علت دیگر حمله دشمن در حال نماز، ناکام ماندن لشکر یزید در کشتن اباعبدالله و خاتمه جنگ بود، چون هر یک از یاران امام قبل از شهادت، تعداد کثیری از یزیدیان را به هلاکت رساندند و مانع دستیابی دشمن به امام شدند. از این رو در حال نماز حمله کردند تا امکان دفاع از خود را از امام بگیرند ولی با شهادت چندتن از یاران امام، نماز به پایان رسید و امام همچنان زنده در برابر صدها دشمن ددمنش.

این نماز با خون بهترین ها و برترین ها آبیاری شده و دست ما رسیده، مبادا کوتاهی کرده و نماز را از معنویّت جدا و به قرائت صرف کلمات بسنده کنیم که زیان کرده ایم. اگر نماز درست شود، قطعا سایر اعمال نیز درست می شود. . نماز رابطه بین عاشق و معشوق هست.

در نماز با خواندن سوره حمد و توحید هر روز 17 بار همه مسلمانان به وحدانیّت خدا و نبوت و معاد و امامت و صراط مستقیم که مصداق آن علی علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام هست گواهی داده و تقاضای هدایت به صراط مستقیم می کنند. نماز ارتباط مستقیم مخلوق با خالق خود هست، چنان که قرآن ارتباط مستقیم خدا با بندگان هست.

نماز باید با توجّه و حضور قلب خوانده شود، چون کلمات نماز از جمله ایاک نعبد و ایاک نستعین شهادت به پرستش خدا و یاری خواستن فقط از خداست، در صورتی که غیرخدا را پرستش و از غیرخدا استمداد نمائیم در نماز به خدا دروغ گفته ایم.

لشکر یزید سالها در نماز به خدا دروغ گفته و مسیر را اشتباه رفته و غیرخدا را پرستش و استعانت نمودند. آنها به دنیای فانی و کسیه های زر اعتماد و اطمینان داشتند و از شدّت کوردلی آثار عیان خدا را نمی دیدند. آنها خداپرست نبودند، بلکه دنیاپرست بودند.

لشکر کوردل یزید نیز نماز خوان بوده و پیشانی برخی از کثرت نماز پینه بسته بود، اما به قبله شیطان، چون، ولیّ خدا را رها و در دنیاپرستی غرق شده و امام کفر را انتخاب و مسلمان شدند تا به دنیا برسند نه به خدا.

آنچه مسلّم هست، شرط قبولی نماز عدم حقّ الناس و گناهان در نامه اعمال هست، تا جبران نشود، نماز هم پذیرفته نخواهد شد. حتی اگر سالها برای سیدالشهداء گریه کند. اشک بر مصائب سیّدالشهداء ثواب زیادی دارد، ولی پاک کننده حقّ الناس و گناهان بدون توبه نیست. کاهلی در نماز در نحوه خواندن و بدون حضور قلب و تأخیر نماز نیز موجب عدم قبولی نماز هست هرچند همه شرائط عدم بطلان نماز رعایت شده باشد.

اباعبدالله الحسین علیه السلام وسط جنگ همچون مولای متقیان نماز خواند، تا به مسلمانان یاد دهد، نماز والاترین عمل و مهم ترین عبادت واجب از سوی خداست.

نحوه خواندن نماز می تواند فرد را به عرش برساند و یا به اسفل السافلین، چون نماز رابطه عاشقانه عبد با مولای خود هست. اگر نماز صرفا جهت ادای فریضه بدون توجه خوانده شود، تارک الصلاة محاسبه نمی شود، ولی از آثار فراوان معنوی نماز و تربیت عرفانی بی بهره خواهد ماند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۱۸
منصوره وطنی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

کشتن امام حسین علیه السلام از روزی شروع شد که٬ فرق پدرش را شکافتند تا از عدالتش خلاص شوند.

ازروزی شروع شد که عافیت طلبان مسلمان نمای دنبال قدرت و پست و مقام٬ یکسانی برخورداری از حقوق اجتماعی و بیت المال و کاهش فاصله فقیر و غنی را در زمان حضور پیامبر برنتافته و بغض و کینه علی مرتضی را در دل داشتند.

کشتن امام حسین علیه السلام از روزی شروع شد که٬ غیرت و مردانگی را در درون خود کشتند و وسط کوچه برای تصاحب حکومت٬ جلوی چشم حجّت خدا و ذرّیه پیامبر٬ سیلی به صورت اسوه بشریّت و یگانه دخترخاتم النبیین زدند٬ و با تازیانه ها مجروح اش کردند تا دست از حمایت امامش بردارد.

از روزی شروع شد که٬ انواع توجیه و مصلحت سازی ها و بازی های سیاسی خواص و پیروی کورکورانه عوام ازخواص؛ فرهنگ مرسوم مسلمانان شده و امربه معروف و نهی از منکرعنوان خروج بر رهبری مسلمانان گرفت.

از روزی شروع شد که برتری انسان ها براساس آیه قرآن انّ اکرمکم عندالله اتقیکم؛ تبدیل به میزان قدرت و ثروت و پست شده و مصداق خواص قرارگرفت. درحالی که دردوره حکومت پیامبراسلام وحضرت علی علیه السلام خواص؛ جزو یاران متقی و صدیق و مبارز و با وفای معصوم بودند.

از روزی شروع شد که؛ تظاهر به دین داری٬ رسم علنی مسلمانان شد٬قرآن خواندند؛ اما کلمات از زبان شان فراترنمی رفت ٬نمازمی خواندند و دراثرسجده های طولانی پیشانی ها پینه بسته بود٬ ولی قبله شان به طرف شیطان بود. در نمازبه ظاهر؛ به خدا تعظیم می کردند و سجده می کردند٬ ولی در باطن بنده شیطان بودند٬ زبان شان ازخدا می گفت٬ ولی در عمل ازهوای نفس و شیطان دستور می گرفتند.

از روزی شروع شد که پول و مقام و زر و زور و قدرت را به جای خدا پرستیدند٬ دین وایمان وانسانیت و اخلاق را رها کردند تا دنیا را صاحب شوند.

از روزی شروع شد که مسلمانان وظیفه شرعی امربه معروف ونهی ازمنکررا به خاطردنیا ترک کردند٬علنی حرام انجام دادند٬ جزعلویان٬ همه سکوت کردند و پذیرفتند٬ تا این که یزید با عنوان امیرالمومنین هم امام جماعت مسلمین بود هم شراب می خورد و هم....

از روزی شروع شد که مسیر رهبری مسلمانان از مسیر اصلی فاصله گرفت.

کشتن امام حسین علیه السلام ازسفر کربلا شروع نشد. از دوران حکومت پیامبراسلام شروع شد و روز عاشورا عملی شد.

حال بعد از۱۴قرن٬ حسین دیگری امام مسلمانان هست٬ جامعه مسلمانان با امام شان چقدرفاصله دارد؟

آیا باز سهم خواهی٬ آقازاده ها٬ قدرت طلبی٬ عافیت طلبی٬ جنگ احزاب٬جنگ قدرت٬ تظاهربه دین داری٬ ترک امربه معروف ونهی از منکر٬ حیف و میل بیت المال و برخورداری بیش ازاستحقاق٬ ثروت اندوزی ، ترورشخصیت برای خارج کردن رقبای قدرت و ثروت و مقام٬ و...وجود ندارد؟

آیا مسلمانان از این مسیر به کشتن امام زمان شان نرسیدند؟

ما چه هستیم و چه کردیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۱۴
منصوره وطنی
شنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۱۱ ب.ظ

عاشورا و اربعین نمایشگاه پیروزی خون بر شمشیر

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

در کربلا خون بر شمشیر و حق بر باطل و مظلوم بر ظالم و آمر به معروف و ناهی از منکر و مسلمان بر مسلمان نما و مطیع خدا و پیامبر خدا و جانشین پیامبر بر مطیع غیرمعصوم وذلیل هوای نفس و دنیا و عافیت طلب پیروز شد؛ اسراء اگر در ظاهردربند دشمن بودند؛ ولی در واقع؛ دشمن دربند حقّ رسوا شد و چهره پلیدش چنان نمایان گردید؛ که تا روز قیامت کودک شش ماهه ابا عبدالله هم بر دشمنان اسلام سروری می کند و دادخواهی می طلبد که بایّ ذنب قتلت؟

چون شعار ابا عبدالله هیهات من الذلة بود.

چون فرزند زهرای مرضیه بود و حسین را نشاید که با همچون یزیدی بیعت کرده و دین خدا را قربانی زندگی چند روز دنیا کند. او حسین است و فرزند علی مرتضی؛ حیدر کرّار؛ همان که بر سر عدالتش سرش در محراب مسجد شکافته شد؛ تا روز قیامت چهره و صف حق و باطل و مسلمان و مسلمان نما بر همگان نمایان شد.

حال؛ اسلام حسین؛ با خون علی اصغر و رقیه حسین آبیاری شده تا به دست ما برسد؛ مباد؛ باز هم مسلمان نما ها عاشورایی دیگر بیافرینند و ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان؛ بی جواب بماند.

هنوز هم حسینیان را می کشند؛ هنوز هم زمین ها کربلا و روزها عاشورا شده؛ پس یزید زمان را بشناس و کنار حسین قرار بگیر و مرهم دل زینب زهرا باش، شعارت شعار حسین باشد و کاری کن حسین زمان؛ خود به عاشورا دعوتت کند.

اگر دنیا را به اهلش واگذاری و روزی را از خدا طلب کنی؛ می توانی عاشورایی شوی.

مطمئن باش. بسم الله

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۱۱
منصوره وطنی

 

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

امر به معروف ونهی ازمنکربه تأسی ازسیدالشهداء

خواندن زیارت عاشورا ثواب دارد، ولی باید به مفهوم و مصداق کلماتی که می گوئیم دقت کنیم، چون تمام متن زیارت عهد و پیمان و بیعت با امام حسین و حسین زمان هست و صرفا دعا نیست.

۱-کسانی که به زبان گفتند و درزیارت عاشورا هر روز دوبارمی گویند و با حجت خدا پیمان می بندند که:انّی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم الی یوم القیامة

همانامن؛ با هرکس که با شما در صلح است؛ در صلحم؛ وهر کس در حال جنگ با شماست؛در جنگم تا روزقیامت

انی سلم سالمکم وحرب لمن حاربکم وولیّ لمن والاکم وعدولمن عداکم

همانا من؛ باهرکس که با شما درصلح است؛ در صلحم؛ وهر کس در حال جنگ است در جنگم؛ وهرکس با شما دوست است دوستم؛ وهرکس با شما دشمن است دشمنم.

اما درعمل مقابل حجت خدا ایستادند و به روی ذریه خاتم النبیین شمشیر کشیدند؛ تا دنیا را نگه دارند.

ما چقدر؛ و در کجاها به این پیمان عمل کردیم؟

آیا به این پیمان دراوج قدرت ومکنت و پست و مقام و...هم وفادارماندیم؟

تا کجا با دوستان حجّت خدا دوستیم وهمراه و با دشمنانش؛ دشمنیم؟

تاکنون؛ در لحظات احساس خطر واحتمال از دست دادن نعمت های دنیوی؛ چقدربه این پیمان وفادارماندیم؟

چقدردریاری حسین زمانمان به این پیمان وفادارماندیم؟ با حسین غایب و مظلوم چه کردیم؟

پیام عاشورا رسم دین داری وتقواست؛ چقدرخود را به زینت تقوی آراستیم؟

ازغیرت عباس و شجاعت زینب کبری چه نشانه واثری هست؟

تا روز قیامت چقدر در پیام رسانی عاشورا به زینب کبری کمک کردیم؟

و...

این شد که در راه ماندیم و گفتیم و پیمان بستیم و می بندیم ولی کلمات از زبانمان فراتر نمی رود.

چون؛ گریه بر حسین آسان تر از یاری حسین شده است.

از حسین امر به معروف و نهی ازمنکر را که فلسفه قیامش بود یاد نگرفتیم. چون:

چون؛ می ترسیم دنیا را از دست بدهیم.

چون؛ می ترسیم همرنگ جماعت نشویم.

چون؛ می ترسیم مرگمان فرا برسد چون مرگ را پایان تمام خوشی ها می دانیم.

چون؛...

چنین شد که سر حسین زهرا برسر نیزه ها رفت و گریه کردیم و دنبال ثواب دنیوی و اخروی رفتیم؛ تا این که حسین دیگرزهرا را هم تنها گذاشتیم. برای خود قدرت و مقام و آقازاده و پست و...درست کردیم و بالایی و پائینی درست کردیم و....

تا سر حسین زمان مان را برسر نیزه ها؛ با پیشانی پینه بسته از اثرسجود نبردیم؛ شب عاشورا و هر وقت زیارت عاشورا را خواندیم و خواستیم با بیعتی راستین؛ با جان و دل عمل کنیم و فریاد بزنیم:

انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حار وعدولمن عاداکم

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۲۴
منصوره وطنی

اصول رفتاری آمر به معروف و ناهی از منکر در قرآن

خداوند خبیر در سوره لقمان با تقدّم فریضه نماز، ضمن دستور صریح به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، برخی اصول کاربردی در رفتار آمر به معروف و ناهی از منکر را متذکر می شود:
یا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنکَرِ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا أَصَابَکَ ۖإِنَّ ذَٰلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ ﴿١٧﴾
پسرم، نماز را برپا دار، و امر به معروف و نهی از منکر کن، و در برابر مصایبی که (از انجام وظیفه) به تو می رسد شکیبا باش که این از کارهای مهمّ است.
ولَاتُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحًا ۖ إِنَّ اللَّـهَ لَایُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ﴿١٨﴾
با بی اعتنایی از مردم روی مگردان، و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ متکبّر مغروری را دوست ندارد.
واقْصِدْ فِی مَشْیِکَ وَاغْضُضْ مِن صَوْتِکَ ۚ إِنَّ أَنکَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِیرِ ﴿١٩﴾
در راه رفتن، اعتدال را رعایت کن؛ از صدای خود بکاه (و هرگز فریاد مزن) که زشت ترین صداها صدای خران است.



اصول رفتاری دیگری در انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر در کلام حضرت علی علیه السلام


فرمایش حضرت علی علیه السلام در یکسانی قول و عمل آمر به معروف و ناهی از منکر
اَیُّهَا النّاسُ، اِنّى وَ اللّهِ ما اَحُثُّکُمْ عَلى طاعَة اِلاّ وَ اَسْبِقُکُمْ اِلَیْها، وَ لا اَنْهاکُمْ عَنْ مَعْصِیَة اِلاّ وَ اَتَناهى قَبْلَکُمْ عَنْها.
اى مردم،به خدا قسم شما را به طاعتى ترغیب نمى نمایم جز اینکه خود به عمل به آن از شما پیشى مى گیـرم ،و از گنـاهى بازنمى دارم مگر اینکه قبـل از شمـا از آن بـاز مى ایستـم. نهج البلاغه- خطبه 175

اصول کاربردی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر
1-یکسانی قول و عمل و تقیّد به موازین شرعی و پرهیز از تذکّر بدون عمل به فرائض واجب و ترک منکرات
2--شناخت موقعیّت مکانی و زمانی و روحی مخاطب
3- رعایت حقوق مردم در حفظ آبرو و حیثیت افراد در جمع و اماکن عمومی
4- توجه به ظرفیّت و میزان و درجه ایمان مذهبی افراد و انتخاب نوع استدلال شرعی و عقلی و فطری
5- قاطعیّت توأم با صمیمیّت در بیان حکم خدا و پرهیز از کاستن یا افزودن حکم خدا برای جلب رضایت مردم
6- عدم تلقّی بالاتر بودن خود به طوری که همه خوبی ها را در خود دیدن و همه بدی ها را در دیگران دیدن و پرهیز از بهشتی دیدن خود و جهنمی دانستن دیگران در حالی که گناهکار ممکن است توبه کرده و اهل بهشت گردد ولی مغرور به ایمان خود و مصون دانستن خود از هر خطا موفق به توبه نشده و اهل جهنم گردد.

شیوه های غیرمستقیم کاربردی امر به معروف و نهی از منکر
1-صالح و باتقوا بودن خود
2- ریشه یابی خطا و تلاش در درمان خطا بدون تقسیم بهشت برای خود و جهنم برای خاطی
3- بازگویی خوبی فرد در نهی از منکر
4- پرهیز ازهرگونه تجسس و پرده دری و هتک حرمت افراد در گناهان پنهان
5- بهره گیری از موقعیّت های مناسب یا ایجاد امکان و موقعیّت امر به معروف و نهی از منکر
6- عدم بیان همه عیوب در یک زمان و موقعیّت، و بیان هر خطا با ریشه یابی و ارائه حذف رفتار با راهکار عملی
7- خودداری از نهی از منکر هنگام خشم و حفظ اخلاص و نیّت در انجام فریضه واجب
8- نرم خویی و صمیمیّت و اثبات غیرمستقیم علاقه به اصلاح و رفع مشکل فرد با استفاده از ارتباط های غیرکلامی
9- برخورد بدون تبعیض تذکر به دیگران و رها کردن دوست و فامیل و...
10- اقدام همگانی یک روش بسیار مؤثر کاربردی با اثر پایدار بازدارنده در اهل گناه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۱۸
منصوره وطنی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

قال رسول الله صلّ الله علی محمدوآله:"انّ الله لیبغض المومن الضعیف الذی لادین له فقیل له وماالمومن الذی لادین له؟قال الذی لاینهی عن المنکر."اصول کافی ج ۵ ص۵۹

پیامبرفرمودند:"خداوند مؤمن ضعیف بی دین را دشمن دارد گفته شد: مؤمنی که دین نداشته باشد کیست؟ فرمود: کسی که نهی از منکر نکند."

مسیراسلام بعد ازفوت پیامبرصلی الله علیه وآله با حکومت یزید کاملا منحرف شده و ماهیت اسلام طی سالها غصب حقّ ولی معصوم صد درصد دچار تغییر وتحریف شده وازاسلام پیامبر جز نام باقی نگذاشتند، به طوری که همه نمازمی خواندند ولی جانشین پیامبروامام زمان عصرخودرا با ادله قرآن وسیره پیامبرقبول نداشتند؛ تا جایی که برای دورکردن مردم از ولیّ معصوم آن قدر دست به ترور شخصیّت زدند که مردم در شهادت حضرت علی علیه السلام درمسجد گفتند علی درمسجد چه می کرد که آنجا کشته شد!!

به امام حسن علیه السلام یا مذلّ المومنین(ای ذلیل کننده مومنان)خطاب می کردند!! 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۱۳
منصوره وطنی
جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶ ق.ظ

حکمت گریه بر مصیبت های امام حسین علیه اسلام

گریه بر مصائب سیدالشهداء پاداش دنیوی و اخروی فراوانی دارد.

این نوع گریه، گریه از سر شکست نیست، بلکه اعلام پیروزی اباعبدالله بر همه ظالمین در کلّ جهان هست که اگر روز عاشورا صدای حسین را قطع کردند، دین حسین در تمام دنیا پا برجا بوده و تا روز قیامت پرچم اسلام بر دست مریدان سیدالشهدا هدایتگر رهروان حسین خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۰۶
منصوره وطنی
جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴ ق.ظ

کربلا آموزش شناخت حقّ و باطل تا روز قیامت

 

 

اگر اسلام را در زمان نزول و گذشته نگه داریم و برای حال خود؛  قانون بنویسیم؛ در این دنیا؛ مقام و عناوین و منزلت بالایی پیدا می کنیم و بسیاری اعلی نشین مان تصوّر می کنند؛ اما؛ اگر اسلام را تا روز قیامت؛ قانون همه ملت ها در تمام عصرها بدانیم؛ و قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام را یگانه نسخه شفا بخش مردم دانسته و تنها راه نجات از ظلم و بیدادگری و استعمار و... بدانیم؛ معاویه و یزید و شمرهای ریز و درشت در برابرمان قدعلم کرده و به جرم تبلیغ آخرین دین جاودانه خدا؛ و تلاش بر رهایی مردم از قدرت و زر و زور؛ به تیغ شمشیر و یا تیغ زبان و قلم می کشند تا خانه آرزوها و کاخ هایشان خراب نگردد.

آنچه سر حسین را بر سر نیزه ها برد؛ همین اشتباه بود؛ که مصداق عینی حقّ و باطل را ندیدند و اسلام را در گذشته نگه داشتند تا این که کارشان به جایی رسید فرق علی را برای عدالت خواهی شکافتند و  فرزند پیامبر را ذبح کردند و....

مبادا قرآن را برای قرائت و ثواب واحادیث اهل بیت علیهم السلام را برای گفتن به دیگران؛ انتخاب کنیم که قطعا راه حقّ را گم کرده و  شاید در کنار یزیدیان خود را در بهشت برین تلقی کنیم. مبادا عمل را فراموش کرده و گفتن را برای شنیدن انتخاب کنیم.
مبادا گریه بر حسین را برای ثواب انتخاب کرده و از تشخیص صف یزید و شمر و صف حسین زمان خود بازمانیم؛ تا امام زمان مان را بر دار تماشا کنیم!!

مبادا باز علی را تنها و زهرا را در کوچه تنها بگذاریم.
بیائیم امام زمان حجت خدا را تنها نگذاریم که حسینی دیگر در اختیارمان هست و تنها؛ ندای هل من ناصر ینصرنی او در جهان طنین انداز است و مسلمانان گریه می کنند و عشق می ورزند؛ ولی او تنها و در پی چند عباس و زینب و علی اصغر

مبادا دیر کنیم و عاشورایی دیگر زینب را اسیری برند؛ این بار اگر آخرین حسین را در عمل یاری نکنیم؛ زمانی برای ندامت و جبران وجود ندارد.

منتقم خون حسین منتظر ماست تا موانع ظهورش را شناخته و از بین ببریم چه به تیغ شمشیر کشته شویم چه به تیغ قلم و زبان. 

در هر صورت راه مهدی زهرا و یارانش هم از کربلا می گذرد.

 شرمندگی پیش یاس کبود ولایت سخت تر و سنگین تر از تحمّل شمشیرهاست. 

امسال عاشورا را بر یزیدیان و یزید صفتان عاشورا کنیم.

مبلّغ حسینی باشیم که در میدان عمل و اعتقاد جان فدا کرد و تا روز قیامت پیروز میدان حقّ گردید.
کربلا نمایشگاه حق و باطل بود؛ در عمل حقّ  و باطل را در هر کجا که هستیم؛ نمایان تر کنیم و در صف حقّ قرار گیریم. 

اگر طالب ظهورحسین زمان خود هستیم، در صف حقّ قرار گیریم، چون قبل از ظهور آخرین حجّت خدا، حقّ و باطل کاملا از هم جدا شده و بر همگان آشکار می گردد.      

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۰۴
منصوره وطنی
جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۵۹ ق.ظ

عاشورا یعنی چه؟

 

 

آنان که ره به کعبه ی کوی رضابرند    احرام عشق بسته طوافی نکو کنند  

 دل را به آب زمزم اوداده شستشو      وزجام عشق ومعرفتش ترگلوکنند 

واقعه کربل انمایشگاه وآموزشگاه اسلام است. 

کلاس تربیتی خدا برای بشریت است تا دین اسلام پایدار بماند.

عاشورا یعنی مشخص شدن ظالم و مظلوم تا روز قیامت.

عاشورا یعنی رویایی کامل حقّ و باطل.

عاشورا یعنی مدرسه عشق ومحبت وایثاروفداکردن همه چیزوهمه کس برای خدادرس راضیه مرضیّه.

عاشورا هنوز هم جدا کننده اهل حقّ واهل باطل وهمیشه اهل حق در صف حسین و اهل باطل در صف یزید است.

 در روز عاشورا صف خود را مشخص کنیم و جزو حسینیان  شویم.

    باز بغض سرخ کیست درگلوی لحظه ها

                                                      بازیاد سبزکیست می وزد زکربلا 

   بازهم نسیم خون می وزد ز دشت عشق

                                                       وادی شهادت است روبروی ما

  عاشقانه دم بگیر باز این چه شورش است

                                                       زیر خیمه حسین سینه می زند خدا

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۵۹
منصوره وطنی
جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۵۷ ق.ظ

رسم عاشورایی ماندن

عاشورایی شدن در درون انسان شدنی هست.                               
شدن نیز نیازمند انقلاب و دگرگونی و تحوّل در باورها و اعتقاد و ایمان به خدا با هدف کسب معرفت خدا و مطابقت رفتار و گفتار با قرآن و عترت و مطیع و تسلیم امر خدا و رسول خدا و دوازده حجّت معصوم خدا و امام زمان هست.این انقلاب یعنی خودشناسی، خود را یافتن، بعد خود را فراموش کردن و یافتن خدا در درون و حاکم کردن خدا در همه امور خود. 
این نقطه شروع عاشورایی شدن هست، حتّی اگر کسی هرگز در کربلا نباشد حسینی شده و در کنار امام زمانش قرار گرفته و یار امامش می شود و سرباز پا در رکاب امام که مأموریتش را امامش تعیین می کند. 

وقتی کربلایی شد، مثل امام حسین باید از همه چیز در این دنیا بگذرد، همه چیز حتّی علی اصغر شش ماهه حتّی اسیری و کتک خوردن زینبش، حتّی شایعه در تخریب شخصیّت و شورشی و خارجی خواندن ذریّه پیامبر خدا و...، فقط حافظ و پاسدار دین اسلام و ابلاغ پیام خدا به مردم و آماده کردن مردم برای پذیرش حکومت جهانی آخرین حجّت معصوم خدا و حاکمیّت دین خدا در جهان هدف قرار گیرد. 

بدون اطاعت از خدا کربلایی شدن محال است. 
انقلاب حسینی از درون شهدای کربلا برخاست تا حرّ هم کربلایی شد.اگر صرف حضور و رفتن به کربلا انقلاب درونی ایجاد می کرد، لشکر یزید هم کربلا بود. باید به جای مقابل فرزند پیامبر، در صف امام زمان شان قرار می گرفتند، پس عاشورایی شدن به پاکسازی درون و آمادگی در تسلیم کامل و مطیع امر امام زمانش هست.  

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۵۷
منصوره وطنی
جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۵۴ ق.ظ

در کدام صف هستیم؟

ما کجائیم؟

آیا حسین زمان مان هم شب و روز با امّت خود حرف نمی زند؟ آیا صدای هل من ناصر ینصرنی امام زمان قابل شنیدن نیست؟

آیا ما مخاطب حسین زمان مان نیستیم؟

آیا هر روز در حال امتحان نیستیم که کدام صف را انتخاب می کنیم؟

چقدر برای نزدیک شدن به حسین زمان، خود را آماده کردیم؟

 

      

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۵۴
منصوره وطنی
جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۵۲ ق.ظ

لباس مشکی پرچم قیام حسینی

 

 

هدف اباعبدالله الحسین علیه السلام از قیام علیه یزید خلیفه نامشروع مسلمین بر اساس دستور قرآن

"وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ وَأَسیرَ بِسیرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبیطالِب»;  

"من فقط  براى اصلاح در امّت  جدّم از وطن خارج  شدم. مى خواهم  امر به معروف و نهى از منکر کنم  و به  سیره  و روش  جدّم  و پدرم على بن ابیطالب عمل  کنم."  

با قیام امام حسین علیه السلام علیه حکومت غاصب یزید که موجب حذف همه شعائر و احکام اسلام شده و انجام حرام علنی توسّط خود یزید و درباریان و جیره خواران وی، اسلام اصیل را وارونه جلوه داده، بیم آن می رفت که اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وارونه شده و به نسل های بعدی منتقل شود و از اسلام اصیل چیزی نماند. 

در این شرائط که یزید علنی شراب می خورد، و در حال مستی به نماز! جماعت حاضر شده و مسلمانان کلامی به وی اقتدا می کردند، سیدالشهداء قیام علیه حکومت یزید را فریضه دانسته و قیام خود را از مکه  آغاز نمود. با دعوت تعدادی از مسلمانان به طرف کوفه حرکت نمود ولی یزید با پخش طلا و نقره بین مسلمانان کلامی در کربلا وی و 72 تن یار بی بدیل و باوفایش را به شهادت رسانده و ظاهرا مانع قیام سیدالشهداء شد.

 بعد از شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، ائمه معصوم علیهم السلام و به تبعیّت ازجانشینان معصوم پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله، شیعیان واقعی اهل بیت علیهم السلام، هرسال ماه محرم و صفر را ماه روشنگری قیام سیدالشهداء و ترویج فرهنگ عاشورایی و انقلاب حسینی در ظلم ستیزی و دفاع از دین خدا و ممانعت از آلوده شدن دین خدا به هواهای نفسانی و مقابله با حکومتهای موروثی و تعطیلی دین خدا با ایثار خون خود قرار دادند، که در قرنها فرهنگ عاشورایی منشاء قیام مسلمین علیه جبّاران سیاست پیشه ثروت اندوز در سراسر جهان بوده و هست. 

شهادت سیدالشهداء و 72تن یار بی بدیل، و نیز مبارزه و پیام رسان کربلا حضرت زینب علیه السلام و حضرت سجاد علیه السلام در حال اسارت، الگوی تمام عیار و راهگشا در مبارزه و مقاومت در برابر ظلم و دسیسه چینی و دفاع از دین خدا برای همه شیعیان در جهان شده و واقعه عاشورا اسلام را بیمه و ماندگار نمود. 

همه شیعیان با تأسی از ائمه معصوم علیه السلام ماه محرم و صفر را به عزاداری روشنگرانه از حکومتهای ظلم و جور پرداخته لباس مشکی می پوشند.                                                                                                                                        لباس مشکی علاوه بر اعلام اعتراض به حکومت جور یزیدی در شهادت اباعبدالله، نشانه عدم شکست اباعبدالله و پیروزی حقّ بر باطل و خون بر شمشیر و تداوم قیام حسینی و مبارزه با ظلم و جور یزیدیان زمان از سوی شیعیان جهان مطابق با الگوهای آموزشی در کربلا می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۵۲
منصوره وطنی
جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۴۸ ق.ظ

انسان سازی روضه امام حسین علیه السلام

 

 

قبل از انقلاب چهار ساله بودم همیشه خونمون روضه بود. یه بار تو روضه منزل مون کنار مادر بزرگم و خواهرم که هشت سالش بود نشسته بودم. مادرم کنار سماور چایی می ریخت و خواهرم سینی چای را به مهمان نا تعارف می کرد منم ظرف قند را جلوی مهمانها می گرفتم.

روضه خوان کت شلواری بود ساواک بعد از آزادی از زندان به خاطر فعالیّت های سیاسی لباس روحانیّت و روضه خوانی را ممنوع کرده بود ولی توی خونه ها روضه های آتشین و سوزناک می خوند و مجلس امام حسین علیه السلام را گرم می کرد. به خاطر شکنجه دستش می لرزید. مردم هم همیشه از اون برای روضه دعوت می کردند.

یه روز با شروع روضه من و خواهرم داخل اتاق کنار مادر بزرگم نشسته بودیم. روضه خون با گریه روضه می خوند و خانوما هم به شدت گریه می کردن و روی پاشون می زدن. مادر بزرگم مثل بقیه خانوما چادرش رو رو صورتش کشیده بود و به شدت گریه می کرد و روی پاش می زد. من و خواهرم همه رو نگاه می کردیم و فقط ما دو تا گریه نمی کردیم چون از حرفهای روضه خون چیزی سر در نمی آوردیم.

یه دفه دیدم خواهرم آب دهنش رو به چشماش می ماله که مثلا داره گریه میکنه. منم از اون یاد گرفتم و آب دهنم رو به چشمام مالیدم که دارم گریه می کنم! روضه که تموم شد پریدیم کنار مادرم و چایی روضه را پخش کردیم. بازم من قند و خواهرم چایی. 

سالها بعد که انقلاب شد همون دختر کوچیک 4 ساله با سرمایه همین روضه ها شد نوکر خدا و اهل بیت علیهم السلام و حرف اون هم مثل همون روضه خون، دلها رو آتیش می زنه و به خدا نزدیک می کنه و از گناه دور میکنه.

این اثر روضه سیدّالشهداست. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۴۸
منصوره وطنی

 

چرا شیوه نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با آیه قرآن و نیز قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مغایرت داشته و برخلاف معمول شیوه نامه در سایت ستاد در معرض دید عموم قرار نداشته و صرفا با عضویّت در سامانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ممکن می باشد؟!

ستاد امر به معروف و نهی از منکر به کدامین اسلام عمل می کند؟ آیا عدم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به صورت فردی و خارج از تشکّل ستاد مخالفت با آیه صریح قرآن نیست؟! آیا ستاد امر به معروف شخصی سازی نشده و اعمال سلایق شخصی متن اصلی شیوه نامه نبوده است؟

خداوند حکیم در سوره سبأ آیه 46 انجام امر به معروف و نهی از منکر را در شیوه نامه به صورت فردی و گروهی بر مسلمانان واجب فرموده ولی ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام این فریضه به صورت فردی را نفی و فقط گروهی آن هم فقط گروه 5 یا 9 نفره نموده است! 

"قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلهِ مَثْنى وَ فُرادى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذابٍ شَدیدٍ" 

"بگو: «شما را تنها به یک چیز اندرز مى‌دهم، دو نفر دو نفر یا به تنهایى براى خدا قیام کنید، سپس بیندیشید این دوست و همنشین شما (محمّد) هیچ‌گونه جنونى ندارد، او فقط بیم‌دهنده‌ی شما در برابر عذاب شدید [الهى] است"

 

مغایرت های مصداقی دو قانون حاکم در امر به معروف و نهی از منکر در کشور و... 

 برخی از متن حکم آیت الله صدیقی ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای دبیر ستاد آقای دکتر صالح هاشمی گلپایگانی استاد دانشگاه:  

1-با گشودن باب همکاری و استفاده از ظرفیت فرهیختگان حوزه و دانشگاه، وزانت و سطح عقلانیت ستاد به مدد هیئت اندیشه‌ورز ارتقاء یابد، سیاست‌ها و خط‌مشی‌های بنیادی و اساسی ستاد به منظور احیاء، ترویج و تحقّق امربه معروف ونهی ازمنکر درسطح جامعه تدوین شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۰۱ ، ۱۷:۰۶
منصوره وطنی

حسین قطب نمای عالم بشریّت و چراغ راه گمشدگان و جویندگان راه حقّ 

                  

خون اباعبدالله همچنان می جوشد و حقّ و باطل را به ملّت های آزاده نشان می دهد.  

                                                                          

در تمام اعصار بعد از عاشورا، هر پادشاهی به قبر امام حسین علیه السلام جسارت کرده و شیعیان را به جرم عاشق و مرید امام حسین علیه السلام شکنجه و زندان انداختند، هیچ یک حتّی در دنیا نیز عاقبت به خیر نشدند.           

ما ملّت امام حسینیم                                         

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۰۱ ، ۰۱:۲۱
منصوره وطنی

 

 

امام حسین علیه السلام و یاران بی بدیل امام، صحنه آزمایش و اوج وفاداری به اسلام و امام معصوم هست. آنها ذبح شدند ولی دست از دین خود برنداشتند تا دین خدا تا روز قیامت به مردم ابلاغ و ضامن بقای دین شود.

خون امام حسین و اسیری زینب کبری ضامن تداوم دین اسلام در جهان بوده و خواهد بود.

در این کارزار علی اصغر شش ماهه نیز برای دفاع از اسلام خون خود را هدیه کرد.

ما برای دفاع از اسلام چه کردیم؟

آیا راه مقاومت تا قربانی همه داشته ها و حال و آینده در برابر دشمنان اسلام را یاد گرفتیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۰۱ ، ۰۱:۱۸
منصوره وطنی

 

"و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ" سوره شعراء آیه 227

"و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند"

 

                            

مراقب تله های شیطان و یزیدصفتان باشید، مبادا با حکم مدیریّت بیت المال را برخود حلال شمرده و به پاس زحمات خود روزانه برداشت کنید. اگر یزیدیان توانستند از گندم ری بخورند شما نیز به امیال خود خواهید رسید.                                          ️

هر روز عاقبت کسانی که پشت همین میزها نشستند و بیت المال را مال خود محاسبه کردند ببینید، هیچ یک با آبروی روزی که آمدند با همان آبرو نرفتند و بسیاری به خاطر بی آبرویی در پیش ملّت جرأت حضور حتّی در جمع اندکی از جوان مؤمن انقلابی و مردم رشید و ظلم ستیز و هوشیار مردم ایران را ندارند.

تا دیر نشده حکم مدیریّت های خرد و کلانی که با اعتراض مردم روبرو و بیت المال را رها نمی کنید، پس دهید.      

در چند سال اخیر، وضعیّت علی لاریجانی و صادق لاریجانی و بسیاری دیگر را که توسّط مردم ایران از منصب چندین ساله اخراج شدند ببینید و عبرت بگیرید.   

دیگر ظلم و ندیدن مردم و چپاول بیت المال در عصر نزدیک به ظهور منتقم خون حسین به طور دائمی و چندین دهه ممکن نیست.

اگر خود بیدار نشوید با شمشیر حسینیان بیدار خواهید شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۰۱ ، ۱۸:۰۶
منصوره وطنی

 

چرا ایران همواره در جنگ نظامی پیروز بوده و هست، ولی درجنگ نرم تا حدودی دشمن پیشروی کرده و بدحجابی و تن نمایی با لباس های تنگ مدل مرسوم دختر و پسر و زن و مرد در میهمانی ها و خیابان های نظام جمهوری اسلامی حتی سیمای نظام جمهوری اسلامی با هدایت ماهواره شده است؟!                                                                                                    

بعد از اتمام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با هدایت کامل امریکا، کدامین نهاد خانوادگی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی وظایف خود را انجام ندادند که ماهواره و پیام رسانهای خارجی مربّی فرزندان ایرانیانی شده که برای نگه داشتن دین و خاک کشورشان شهید دادند و همچنان برای دفاع از اسلام و انقلاب شهید می دهند؟                                           

مصاحبه با کارگردان و تهیه کننده مستند ایکسونامی با آقای محسن آقایی و تهیه کننده در شبکه افق سیما در تبیین آثار و برخوردهای بعد از انتشار مستند ایکسنونامی در رسانه های داخل و خارج و نظر مردم و میزان استقبال در داخل و خارج و نقد این مستند در بی بی سی و ... در لینک

https://www.aparat.com/v/Egk2Z                                                                                                                                            

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۰۱ ، ۱۴:۱۳
منصوره وطنی

هشدار به طلّاب و دانشجویان و اساتید مؤمن انقلابی حوزه و دانشگاه و مردم ولایتمدار و انقلابی ایران و اندک نمایندگان انقلابی خانه ملّت 

مراقب تکرار ایکسونامی و فاجعه اخلاقی و رفع حجاب در ایران باشید. وضعیّت خیابانها و متروی تهران در دو سال اخیر، نشانگر شروع سناریوی ایکسونامی در ایران هست.

 

مستند ایکسونامی نمایش وضعیّت واقعی امریکا و تلاش بر تکرار آن در ایران

توضیح کارگردان آقای محسن آقایی: "...زنان آمریکا لباس های بلند و پوشیده داشتند، اما در ۶۰ سال اخیر، دست ها و جریان هایی (رسانه ای و...) بسیار تلاش کرد آنها را از حجاب و حیا کم کم فاصله دهند. مستند ایکسونامی به بررسی راه رفته زنان آمریکا در این مدت اخیر می پردازد. این مستند به بررسی عاقبت و سرانجام راه فاصله گرفتن از حجاب به روایت آمار و ارقام و از زبان خود بانوی آمریکایی می پردازد .

با طناب پوسیده سیاسی ها وارد موضوع حجاب نشوید. مسئله حجاب مطالبه جمهوری اسلامی از مردم هست... "

این فیلم عاقبت بی حجابی و آزادی روابط و حذف اخلاق از روابط زن و مرد را به خوبی به تصویر کشیده و نیازی به تجربه در ایران نیست.

https://www.aparat.com/v/rsOVj 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۰۱ ، ۲۰:۲۵
منصوره وطنی