دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۱۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹ ب.ظ

عاشورا بیعت خونی زمینه سازان ظهور با مهدی زهرا

یا اهل العالم قتل الحسین فی کربلا عطشانا

امر به معروف و نهی از منکر به تأسی از سیّدالشهدا

حکمت حضور برخی جان برکفان مدافع دین خدا در جنگ نرم و سخت در آیه 251 سوره  بقره  آمده ، که خداوند  حکیم  و قادر برخی  را  برای مقابله  با انواع  فساد درزمین هدایت فرموده تا  اسلام وامور مسلمین به دست نااهلان  نیافتد:

"وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِینَ" ﴿٢٥١

"و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت، ولی خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد." 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                              قال الحسین علیه السلام :«انّما خرجتُ لطلب الاصلاح فی امّةِ جدّی ، اُرید اَن آمر بالمعروف و أنهی عنی المنکر»
 "همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف من امر به معروف و نهی از منکر است."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۱۹
منصوره وطنی
دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۰۵ ب.ظ

علل سقوط تا قتل امام زمان خود در کربلا

حکمت حضور برخی جان برکفان مدافع دین خدا در جنگ نرم و سخت در آیه 251 سوره  بقره  آمده ، که خداوند  حکیم  و قادر برخی  را  برای مقابله  با انواع  فساد درزمین هدایت فرموده تا  اسلام وامور مسلمین به دست نااهلان  نیافتد:

"وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِینَ" ﴿٢٥١﴾

"و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت، ولی خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد." 

                                                

دلایل اصلی سقوط انسان تا اسفل السافلین 
   

امام حسین علیه السلام از شروع سفر خود از مکّه تا کربلا از هر موقعیّتی برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده نموده و در ارشاد به معارف دین و ایجاد بصیرت در مردم تلاش می نمود تا دشمنان خدا را بشناسند و در کنار دشمنان خدا  و مقابل ذریّه آخرین پیامبر خدا قرار نگیرند.

لقمه حرام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۰ ، ۱۷:۰۵
منصوره وطنی
دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۵۷ ب.ظ

آیا لبیک یا حسین گفتن تعهد شرعی دارد؟

نکات زیادی در موضوع مهم  لبیک گفتن  هست. " لبیک یا حسین" صرفا شعار لفظی نیست، موضوعی بسیار ضروری در فهم مفهوم و مصداق کلمه  لبیّک هست، چون بار شرعی دارد و عملا بیعت با امام معصوم هست.

تقریبا اکثریت قریب به اتفاق این لبیّک را کلمه ای شعاری می دانند، در حالی که پذیرش اسلام و تعهّد شرعی به انجام وظایف خود و اجرای دستورات  خدا و ائمه علیهم السلام هست.

قبل از عاشورا، باید کلماتی که در مراسم عزاداری و سینه زنی با شور و عشق  به اباعبدالله الحسین علیه السلام ادا می کنیم، مفهوم و مصداق آن را به خوبی دریابیم تا مصداق خیانت به عهد و وعده دروغ به اهل بیت علیهم السلام نشویم.

قبل از عاشورا با بیعت با حسین زمان، در یاری فرزند حسین و یاران باوفایش به دعوت هل من ناصر ینصرنی حسین زمان پاسخی عملی دهیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۵۷
منصوره وطنی

 

امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا از دشمن برای خواندن نماز مهلت گرفت و فرمود من به  نماز عشق می ورزم، چند نفر به نماز ایستادند و چند نفر اطراف آنها به نگهبانی و مقابله با حمله دشمن پرداختند. برای خواندن نماز در حین جنگ نابرابر که دشمن ددمنش علیرغم قبول فرصت، برای این که لشکر یزید از نمازخوان بودن!! امام حسین علیه السلام و یارانش مطلّع نشوند، در حال نماز به آنها حمله کردند، چون ذریّه پیامبر خدا و فرزند علی مرتضی را خارجی و کافر معرّفی کرده بودند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۵۰
منصوره وطنی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴        کد خبر 926090   

نگاهی به سوابق «سعید نمکی» سرپرست وزارت بهداشت و درمان/ آیا فاجعه محیط زیست در وزارت بهداشت تکرار خواهد شد؟ +عکس           mshrgh.ir/926090 لینک مطلب  

هشدار به مردم ایران بیمارستان نروید و واکسن از هیچ نوع نزنید تا سالم و زنده بمانید. 

وزیر دین ستیز وزارت بهداشت سال 99 نیز همین سناریوی امسال را برای تعطیلی کشور و ممانعت از عزاداری در دهه اول محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورا به دستور رؤسای یهودی صهیونیستی خود اجرا کرد.

سال قبل هم با بستری بیماران مراجعه کننده به اورژانس در آی سی یو و قطع تنفس طبیعی  و وصل به دستگاه تنفس مصنوعی و تزریق داروهای شیمیایی و ایجاد بیقراری جهت بستن دستها به تخت و ممانعت از پائین آمدن از تخت و ایجاد وحشت و ترس شدید در بیمارانی که اگر بیمارستان نمی آمدند و در منزل با طب اسلامی یا سنتی معالجه می شدند، بدون نیاز به دستگاه کشنده تنفس مصنوعی و داروهای شیمیایی قطعا سالم زنده می ماندند، کلّ کشور را وضعیت قرمز و تعطیل کرده و کروناهراسی را در سیما و... تشدید کردند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                           این وضعیّت در حالی هست که تاکنون، هیچ متخصّصی تضمین 100% در تأثیر واکسن در عدم ابتلا به کرونا و خاتمه کرونا نداده ولی واکسن درمان اصلی الغاء و با اجبار همه مردم به تزریق واکسن دنبال چیزی جز سلامتی مردم بوده اند، در حالی که، وضعیّت موجود و مشهود واکسن زده ها حتّی دو دز همراه با عوارض شدید و نیز مرگ بوده ولی واکسن نزده ها کاملا سالم هستند.       

این سوال همچنان بی جواب مانده که چرا بیمارانی که به دلائل مختلف به اورژانس بیمارستانهای دولتی مراجعه می کنند، در اندک مدّتی دچار بیقراری و تنگی نفس و... شده و در آی سی یو بستری و فوت می شوند؟!                                                                                                                                                                                                                                 نیروهای انتظامی و بسیج و کادر درمان و ... به در منازل مردم برای واکسیناسیون اجباری مراجعه نکنید.                                                                                                                                                                                                               علاوه بر فوتی های ناشی از تزریق واکسن های مونتاژ داخلی( ورود مواد اولیه واکسن از خارج)، مسئولیّت شرعی و قانونی هر گونه سوءاستفاده از لباس نیروهای انتظامی و بسیج و کادر درمان و وقوع جرائم سرقت و ورود به عنف به منازل مردم و ناامنی ناموس مردم به عهده ریاست جمهور و وزیر بهداشت و فرماندهان نیروی انتظامی و بسیج خواهد بود، که برخلاف مردم مجری محض وزیر بهداشت با سوابق فوق و مشهود در سه سال اخیر شده اند. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۴۶
منصوره وطنی
شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۲۸ ب.ظ

کربلا نمایشگاه شناخت حقّ و باطل در همه عصرها

 

اگر اسلام را در زمان نزول و گذشته نگه داریم و برای حال؛ خود؛  قانون بنویسیم؛ در این دنیا؛ مقام و عناوین و منزلت بالایی پیدا می کنیم و بسیاری اعلی نشین مان تصور می کنند؛ اما؛ اگر اسلام را تا روز قیامت؛ قانون همه ملت ها در تمام عصرها بدانیم؛ و قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام را یگانه نسخه شفا بخش مردم دانسته و تنها راه نجات از ظلم و بیدادگری و استعمار و... بدانیم؛ معاویه و یزید و شمرهای ریز و درشت در برابرمان قدعلم کرده و به جرم تبلیغ آخرین دین جاودانه خدا؛و تلاش بر رهایی مردم از قدرت و زر و زور؛ به تیغ شمشیر و یا تیغ زبان و قلم می کشند تا خانه آرزوها و کاخ هایشان خراب نگردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۲۸
منصوره وطنی

 

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا       

قال رسول الله صلّ الله علی محمدوآله:"انّ الله لیبغض المومن الضعیف"

 الذی لادین له فقیل له وماالمومن الذی لادین له؟قال الذی لاینهی عن المنکر." اصول کافی ج ۵ ص۵۹

پیامبرفرمودند:"خداوند مومن ضعیف بی دین را دشمن دارد گفته شد:مؤمنی که دین نداشته باشد کیست؟ فرمود:کسی که نهی ازمنکرنکند."

مسیراسلام بعد ازفوت پیامبرصلی الله علیه وآله با حکومت یزید کاملا منحرف شده وماهیت اسلام طی سالها غصب حقّ ولی معصوم صد درصد دچارتغییروتحریف شده وازاسلام پیامبرجزنام باقی نگذاشتند، به طوری که همه نمازمی خواندند ولی جانشین پیامبروامام زمان عصرخودرا با ادله قرآن وسیره پیامبرقبول نداشتند؛ تا جایی که برای دورکردن مردم ازولی معصوم آن قدردست به ترورشخصیّت زدند که مردم درشهادت حضرت علی علیه السلام درمسجد گفتند علی درمسجد چه می کرد که آنجا کشته شد!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۲۴
منصوره وطنی

 

                          امر به معروف ونهی از منکر به تأسی از سیدالشهداء

   به هوش باشیم

ابن ملجم مرادی که فرق امیرمؤمنان وقسیم النار والجنة را شکافت؛ از اول شقی نبود. حضرت علی علیه السلام در زمان حکومت خود؛ از قبیله وی خواست یک نفر نماینده بفرستند. قوم او از بین قبیله شان ۷۰ نفر مؤمن وصالح ... را انتخاب کردند بعد؛ ازبین آن مؤمنان ومبارزان که بیشترین ویژگی های مسلمانی را داشتند؛ یک نفر را انتخاب کردند؛ منتخب آنها ابن ملجم مرادی بود! همان که علی علیه السلام در وصف قاتل خود فرموند : اشقی الاشقیاء اورا خواهد کشت.

شمربن ذوالجوشن ۱۶ بار سفرحجّ رفته بود؛در جنگ ها در رکاب پیامبر بود. بارها تا نزدیکی شهادت رفته بود،ولی بعد از پیامبر فرمانده لشکر یزید و یزیدیان شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۱۹
منصوره وطنی

 

 

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا     

                                      امر به معروف ونهی ازمنکربه تأسی ازسیدالشهداء  

خواندن زیارت عاشورا ثواب دارد، ولی باید به مفهوم و مصداق کلماتی که می گوئیم دقت کنیم، چون تمام متن زیارت عهد و پیمان و بیعت با امام حسین و حسین زمان هست و صرفا دعا نیست.

۱-کسانی که به زبان گفتند و درزیارت عاشورا هر روز دوبارمی گویند و با حجت خدا پیمان می بندند که:انّی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم الی یوم القیامة  

همانامن؛ با هرکس که با شما در صلح است؛ در صلحم؛ وهر کس در حال جنگ با شماست؛در جنگم تا روزقیامت 

انی سلم سالمکم وحرب لمن حاربکم وولیّ لمن والاکم وعدولمن عداکم

همانا من؛ باهرکس که با شما درصلح است؛ در صلحم؛ وهر کس در حال جنگ است در جنگم؛ وهرکس با شما دوست است دوستم؛ وهرکس با شما دشمن است دشمنم.

اما درعمل مقابل حجت خدا ایستادند  و به روی ذریه خاتم النبیین شمشیر کشیدند؛ تا دنیا را نگه دارند.  

ما چقدر؛ و در کجاها به این پیمان عمل کردیم؟

آیا به این پیمان دراوج قدرت ومکنت و پست و مقام و...هم وفادارماندیم؟

تا کجا با دوستان حجت خدا دوستیم وهمراه و با دشمنانش؛ دشمنیم؟

تاکنون؛ در لحظات احساس خطر واحتمال از دست دادن نعمت های دنیوی؛ چقدربه این پیمان وفادارماندیم؟

چقدردریاری حسین زمانمان به این پیمان وفادارماندیم؟ با حسین غایب و مظلوم چه کردیم؟

پیام عاشورا رسم دین داری وتقواست؛ چقدرخود را به زینت تقوی آراستیم؟

ازغیرت عباس و شجاعت زینب کبری چه نشانه واثری هست؟

تا روز قیامت چقدر در پیام رسانی عاشورا به زینب کبری کمک کردیم؟

و...

این شد که در راه ماندیم و گفتیم و پیمان بستیم و می بندیم ولی کلمات از زبانمان فراتر نمی رود.

چون؛ گریه بر حسین آسان تر از یاری حسین شده است.

از حسین امر به معروف و نهی ازمنکر را که فلسفه قیامش بود یاد نگرفتیم. چون: 

چون؛ می ترسیم دنیا را از دست بدهیم.

چون؛ می ترسیم همرنگ جماعت نشویم.

چون؛ می ترسیم مرگمان فرا برسد چون مرگ را پایان تمام خوشی ها می دانیم.

چون؛...

چنین شد که  سر حسین زهرا برسر نیزه ها رفت و گریه کردیم و دنبال ثواب دنیوی و اخروی رفتیم؛ تا این که حسین دیگرزهرا را هم تنها گذاشتیم. برای خود قدرت و مقام و آقازاده و پست و...درست کردیم و بالایی و پائینی درست کردیم و.... 

تا سر حسین زمان مان را برسر نیزه ها؛ با پیشانی پینه بسته از اثرسجود نبردیم؛ شب عاشورا و هر وقت زیارت عاشورا را خواندیم و خواستیم  با بیعتی راستین؛ با جان و دل عمل کنیم و فریاد بزنیم:

                                انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حار وعدولمن عاداکم 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۱۵
منصوره وطنی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

کشتن امام حسین علیه السلام از روزی شروع شد که٬ فرق پدرش را شکافتند تا از عدالتش خلاص شوند.

ازروزی شروع شد که عافیت طلبان مسلمان نمای دنبال قدرت و پست و مقام٬ یکسانی برخورداری از حقوق اجتماعی  و بیت المال و کاهش فاصله فقیر و غنی را در زمان حضور پیامبر برنتافته و بغض و کینه علی مرتضی را در دل داشتند. 

کشتن امام حسین علیه السلام از روزی شروع شد که٬ غیرت و مردانگی را در درون خود کشتند و وسط کوچه برای تصاحب حکومت٬ جلوی چشم حجّت خدا و ذرّیه پیامبر٬ سیلی به صورت اسوه بشریّت و یگانه دخترخاتم النبیین زدند٬ و با تازیانه ها مجروح اش کردند تا دست از حمایت امامش بردارد.

از روزی شروع شد که٬ انواع توجیه و مصلحت سازی ها و بازی های سیاسی خواص و پیروی کورکورانه عوام ازخواص؛ فرهنگ مرسوم مسلمانان شده و امربه معروف و نهی از منکرعنوان خروج بر رهبری مسلمانان  گرفت.

از روزی شروع شد که برتری انسان ها براساس آیه  قرآن انّ اکرمکم عندالله اتقیکم؛ تبدیل به میزان قدرت و ثروت و پست شده و مصداق خواص قرارگرفت. درحالی که دردوره حکومت پیامبراسلام وحضرت علی علیه السلام خواص؛ جزو یاران متقی و صدیق ومبارز و با وفای معصوم بودند. 

از روزی شروع شد که؛ تظاهر به دین داری٬ رسم علنی مسلمانان شد٬قرآن خواندند؛ اما کلمات از زبان شان فراترنمی رفت ٬نمازمی خواندند و دراثرسجده های طولانی پیشانی ها پینه بسته بود٬ ولی قبله شان به طرف شیطان بود. در نمازبه ظاهر؛ به خدا تعظیم می کردند و سجده می کردند٬ ولی در باطن بنده شیطان بودند٬ زبان شان ازخدا می گفت٬ ولی در عمل ازهوای نفس و شیطان دستور می گرفتند.

از روزی شروع شد که پول و مقام و زر و زور و قدرت را به جای خدا  پرستیدند٬ دین وایمان وانسانیت و اخلاق را رها  کردند تا  دنیا را صاحب شوند.

از روزی شروع شد که مسلمانان وظیفه شرعی امربه معروف ونهی ازمنکررا به خاطردنیا ترک کردند٬علنی حرام انجام  دادند٬ جزعلویان٬ همه  سکوت کردند و پذیرفتند٬ تا این  که  یزید  با عنوان امیرالمومنین هم  امام  جماعت  مسلمین  بود هم  شراب  می خورد  و هم....

از روزی  شروع  شد  که  مسیر رهبری  مسلمانان از مسیر اصلی  فاصله  گرفت.

کشتن امام  حسین علیه السلام  ازسفر کربلا  شروع  نشد. از دوران  حکومت  پیامبراسلام  شروع  شد  و روز عاشورا عملی  شد.

حال بعد از۱۴قرن٬ حسین دیگری  امام مسلمانان هست٬ جامعه مسلمانان با امام شان چقدرفاصله دارد؟

آیا باز سهم خواهی٬ آقازاده ها٬ قدرت طلبی٬ عافیت طلبی٬ جنگ احزاب٬جنگ  قدرت٬ تظاهربه  دین داری٬ ترک امربه معروف ونهی از منکر٬ حیف  و میل بیت المال و برخورداری بیش ازاستحقاق٬ ثروت اندوزی ، ترورشخصیت برای خارج  کردن  رقبای  قدرت  و ثروت و مقام٬ و...وجود  ندارد؟

آیا مسلمانان از این  مسیر به  کشتن  امام زمان شان  نرسیدند؟

ما چه هستیم  و چه  کردیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۱۱
منصوره وطنی
شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۰۶ ب.ظ

لباس مشکی پرچم قیام حسینی تا روز قیامت

 

 

هدف اباعبدالله الحسین علیه السلام از قیام علیه یزید خلیفه نامشروع مسلمین بر اساس دستور قرآن

"وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ وَأَسیرَ بِسیرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبیطالِب»;  

"من فقط  براى اصلاح در امّت  جدّم از وطن خارج  شدم. مى خواهم  امر به معروف و نهى از منکر کنم  و به  سیره  و روش  جدّم  و پدرم على بن ابیطالب عمل  کنم."  

با قیام امام حسین علیه السلام علیه حکومت غاصب یزید که موجب حذف همه شعائر و احکام اسلام شده و انجام حرام علنی توسّط خود یزید و درباریان و جیره خواران وی، اسلام اصیل را وارونه جلوه داده، بیم آن می رفت که اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وارونه شده و به نسل های بعدی منتقل شود و از اسلام اصیل چیزی نماند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۰۶
منصوره وطنی

نیروهای مؤمن انقلابی کلّ کشور مردم را دریابید. 

 مردم ایران، تحت هیچ عنوان  و شرائطی از هیچ نوع واکسن نزنید. در صورت ابتلا به کرونا فقط به اطباء طب سنتی و اسلامی مراجعه و بدون عوارض جانبی و احتمال مرگ در منزل معالجه شوید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۳۶
منصوره وطنی

غدیر فرمان خدا و پیامبر به همه بشریّت در همه زمان ها با نشان دادن راه سلامت ماندن در فتنه ها و دسیسه ها و هدایت و راه یابی در بیراهه ها در اطاعت از جانشینان معصوم پیامبر اسلام                                                                                              آیا فرمان پیامبر را در امر و نهی آخرین فرزند معصوم پیامبر اسلام انجام می دهیم و امر ونهی او اساس زندگی ما شده است؟

 روز غدیر فقط جشن می گیریم و مسابقه با جایزه می گذاریم یا واکاوی و خودشناسی و محاسبه اعمال و افکار و نیتها و قبله خود را با امام زمان و امیرالمؤمنین زمان مطابقت می دهیم؟
میزان مسلمانی خود را اندازه بگیریم، مبادا باز به علی تبریک بگوئیم ولی دستور او را اطاعت نکنیم.

حدیث ثقلین از پیامبر اسلام در حجه الوداع (که در واپسین روزهای عمر آن حضرت قرار دارد) به عنوان وصیتی برای امت خود فرمودند:                                 

«ِ إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ فَانْظُرُوا کَیْفَ تَخْلُفُونِّی فِیهِمَا أَلَا هذا عَذْبٌ فُراتٌ فَاشْرَبُوا وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ فَاجْتَنِبُوا"                                                                                                                                                               

"همانا من در میان شما دو چیز سنگین و گران می گذارم، که اگر به آنها چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: کتاب خدا و عترت من أهل بیتم، و این دو از یک دیگر جدا نشوند تا در کنار حوض کوثر بر من درآیند، پس بنگرید چگونه پس از من در باره آن دو رفتار کنید، آگاه باشید که این (یعنى تمسک به عترت) آب خوشگوار و شیرین است پس بیاشامید، و آن دیگر (یعنى روى برتافتن از ایشان) آب شور و تلخ است و از آن بپرهیزید."  

                                                           شیخ مفید، الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، 1413 ق، ج1، ص233

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۲۹
منصوره وطنی
پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴ ب.ظ

غدیر مسیر امامت تا ولایت فقیه

 

 

  در قرن چهاردهم به عنوان مسلمان؛ بر می گردیم به صدر اسلام، تا وظیفه امروز خود را از قرآن و کلام خاتم النبیین صلّی الله علیه و آله و جانشینان رسول خدا تشخیص دهیم.

توشه این راه انصاف و حقّ مداری و تکلیف و باور و یقین به وجود خدا و دستورات خدا و اطاعت بی قید و شرط از خدا و رسول خدا و جانشینان او و باور به روز موعود و حسابرسی سخت روز قیامت، و دلی بدون حسد و کینه و حبّ مقام و منیّت و عضویّت فقط در دفتر خدا و چهارده حجّت خدا، و استعانت از خدا برای شناخت وظیفه.

پس اعوذ بالله من الشیطان الرجیم که "... أنَّه لَکُم عَدوٌ مُبینٌ" (سوره بقره، ۱۶۸)

 آیا باور داریم خدا وجود دارد؛ اگر لحظه ای در وجود خود و کارخانه های فعال درون خود را بررسی کنیم، خالقی حکیم و فعال و خبیر و مدبری را خواهیم یافت، که با هدفی خاص، انسان را در دو قالب زن و مرد آفریده است. لذا عقل سالم بدون بیماری های روحی حسد و کینه و حقد و منیت و تکبر و مقام پرستی و ...، وجود خدا را می پذیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۱۴
منصوره وطنی
پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶ ب.ظ

غدیر رمز جاودانگی اسلام تا روز قیامت

 

تعیین رهبری امت اسلام بعد از پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله از سوی خدا، حاکی از این است که:

1- اسلام آخرین دین الهی است و پیامبر اسلام هم خاتم النبیین بوده و هرگز برای راهنمایی بشریّت پیامبری برگزیده نخواهد شد.

2- قرآن معجزه آخرین پیامبر و آخرین دین خداست و تا روز قیامت چراغ راه حقیقت جویان و خداپرستان خواهد بود.

3- انتخاب حضرت علی که نزدیک ترین فرد به خاتم النبیین است؛ و 11 فرزند وی به عنوان رهبران برگزیده خدا بر بشریّت؛ تشکیل حکومت اسلامی با زمامدار صالح با وظیفه اجرای احکام اسلامی را در جهان ثابت می کند.
4- تعیین رهبری قبل از فوت آخرین پیامبر خدا؛ ثابت می کند؛ زمامدار حاکم بر امور مسلمین باید مبرّا از هرگونه معصیّت بوده؛ و قبل از حکومت در صراط مستقیم خدا قرار داشته باشد؛ چون منصب حاکم اسلامی محلّ تربیت نبوده و حاکم، مرّبی امّت اسلامی است تا از مسیر خدا خارج نشودند.
5- انتخاب رهبری امّت اسلامی از سوی خدا؛ زیاده خواهی و سهم طلبی خواص و صاحبان زر و زور و قدرت و احزاب مختلف در تعیین رهبری حکومت اسلامی را نفی و هیچ گونه نقش و سهمی ندارند و نمی توانند داشته باشند.
6- تعیین رهبری امور مسلمین از سوی خدا؛ و نقل جریان انتخاب در قرآن؛ رمزی دیگر در جاودانگی دین اسلام ؛ و نیز مسدود نمودن هرگونه جایگزینی غیرمعصوم به جای آخرین پیامبر خداست. از این روست که دشمنان اسلام و صاحبان زر و زور و قدرت و سران احزاب سیاسی؛ قرن ها اسلام و شخصیّت و موقعیّت حضرت علی علیه السلام را کوبیده و می کوبند؛ ولی صدای حقّ حضرت علی علیه السلام و عدالت خواهی او در جهان همچنان طنین انداز بوده و مولای متقیان اولین مجری عدالت در جهان است تا الگوی عدالت خواهان و آزادگان جهان  گردد.
ما مفتخریم که امام مان علی است و مولای مان برادر خاتم النبیین و همسر حبیبه خدا کوثر ولایت است و دخترش قهرمان کربلا. صدای علی هرچند در روزگار خودش در چاه ماند و ناله علی از مسلمان نماها و خواص به ظاهر خواص منافق به گوش نرسید؛ اما امروز رساترین صدای عدالت تا روز قیامت صدای علی است و بس.
پس علی رمز جاودانگی اسلام و مهر خدا بر دین محمّد صلّی الله علیه وآله هست.
ما مفتخریم که مسلمانیم و شیر خدا رهبرمان هست. ما مفتخریم علی نقطه وصال همه آزادگان و حقّ جویان و خداپرستان شده است.                                                                                                                                                                               ما مفتخریم که شیعه علی هستیم هرچند نقص زیاد داریم.                                                                                                                                                                                                                                                               ما مفتخریم علیّ مرتضی حیدر کرّار مولای متقیان و اولین امام و پیشوای معصوم جهانیان اولین امام مان هست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۶
منصوره وطنی
پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲ ب.ظ

آیا ما هم شامل فرمایش پیامبر در خطبه غدیر هستیم؟

 

پیامبر اسلام در بخشی از خطبه غدیر می فرمایند:

"وَسَأَلْتُ جَبْرَئیلَ أَنْ یَسْتَعْفِىَ لِىَ (السَّلامَ) عَنْ تَبْلیغِ ذالِکَ إِلیْکُمْ – أَیُّهَاالنّاسُ – لِعِلْمى بِقِلَّةِ الْمُتَّقینَ وَکَثْرَةِ الْمُنافِقینَ وَإِدغالِ اللّائمینَ وَ حِیَلِ الْمُسْتَهْزِئینَ بِالْإِسْلامِ، الَّذینَ وَصَفَهُمُ‏اللَّهُ فى کِتابِهِ بِأَنَّهُمْ یَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ مالَیْسَ فى قُلوبِهِمْ، وَیَحْسَبُونَهُ هَیِّناً وَ هُوَ عِنْدَاللَّهِ عَظیمٌ."

" و من از جبرئیل در خواستم که از خداوند سلام اجازه کند و مرا از ماموریت تبلیغ به شما معاف دارد زیرا کمی پرهیزگاران و فزونی منافقان و دسیسه ملامت گران و مکر مسخره کنندگان اسلام را میدانم همانان که خداوند در وصفشان در کتاب خود فرموده : «…به زبان می گویند آن را که در دلهایشان نیست و آن را اندک و آسان می شمارند حال آنکه نزد خداوند بس بزرگ است…»(نور/۱۵)"

آیا کلام پیامبر خدا را قبول داریم که در خطبه غدیر فرمود:

"مَعاشِرَالنّاسِ،(فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ‏اللَّهُ فِىَّ، وَ کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیْتُهُ فى إِمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبینُ (الَّذى ذَکَرَهُ اللَّهُ فى سُورَةِ یس: (وَ کُلَّ شَىْ‏ءٍ أَحْصَیْناهُ فى إِمامٍ مُبینٍ) "

 "هان مردمان !او را برتر دانید، هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند در جان من نوشته و من تمامی آن را در جان علی امام پرهیزگاران ضبط کرده ام ،و دانشی نبوده مگراین که آن را به علی آموخته ام او پیشوای روشنگر است که خداوند در سوره یاسین از او گفتگو کرده :« وعلم هر چیز را در امام مبین برشمرده ایم…»( یس / ۱۲)

اگر قبول داریم؛ که به عنوان انسان موحّد نمی توانیم فرمایش آخرین پیامبرخدا را در تعیین جانشین خود قبول نداشته باشیم؛ چون انسان غیرمعصوم مسئول در هرپست و مقامی در غیاب خود؛ برای خود جانشینی همانند و همفکر و همطراز خود تعیین می کند تا دیگران را در همان مسیر تعیین شده هدایت و از انحراف آنها به سایر مسیرها و ایده ها و... جلو گیری کند؛ مولای متقیان حضرت علی علیه السلام تائید شده از سوی خداوند حکیم در جانشینی پیامبر اسلام هست.  

اگر بتوانیم وجود خالق حکیم و روشنایی و درخشش افتاب و گردش شب و روز و نظم موجود در بدن خودمان بدون اراده خود و... را که نشانه های حسی بیشماری در وجود خالقی یکتا و قادرهست؛ انکار کنیم؛ انکارعلی وصی آخرین پیامبرخدا نیز ممکن خواهد بود!

حال؛ در خود بنگریم؛ مصداق کسانی که به زبان تبریک گفتند ولی در دل کینه علی به دل داشتند؛ تا این که فرقش را به دلیل عدالتش و اجرای بی چون و چرای دستورات خدا شکافتند؛ هستیم؟

آیا ما هم با امام زمان مان یوسف زهرا؛ با زبان بیعت می کنیم و درعمل راه شیطان را می رویم؟

امروز صف خود را تشخیص دهیم به زبان شیعه شدیم یا به دل و کردار و عمل؟

تاکجا در عمل و قلب امام زمان مان را همراهی و حمایت می کنیم که همچون علی شیعیان به ظاهر شیعه خانه نشین اش نکنند؟

اگر موحد هستیم غیر از قبول جانشین منصوب شده خدا چاره ای نداریم، چون غیرمعصوم دارای اشتباه نمی تواند جانشین خدا و هدایتگر مردم شود.

 بار دیگر؛ با امام زمان مان بیعت  کنیم که تا پای جان؛ حامی و فرمانبردار امام مان هستیم حتی اگر علوی بودن باز هم جرم باشد , نصیب حسینیان نیزه و قلم ها و زبان های زهرآلود باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۲
منصوره وطنی

 

 

واقعه غدیر روز استقرار نظام و حکومت معصوم براساس آخرین دین خالق حکیم  برای بشریّت است
                     غدیر روز تعیین سرنوشت بشریّت است.

  غدیر روز تعیین رهبر بشریّت؛ تا روز قیامت و قوانین حکومت از سوی خدا بر مردم است.

غدیر؛ روز تعیین تکلیف ظالم و مظلوم و معرّفی حقّ و باطل به  بشریّت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۵۶
منصوره وطنی
دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵ ق.ظ

غدیر دستور تشکیل حکومت اسلامی

 

 

روز غدیر شروع اولین حکومت اسلامی با پیشوای معصوم  مسلمین جهان هست.

علت اصلی همه جنگ ها با پیامبر صلی الله علیه وآله و یازده فرزند معصوم پیامبر خدا ممانعت از شکل گیری و تداوم حکومت اسلامی بوده است، والّا همه حاکمان جابر، پیامبر و ائمه علیهم السلام را به خوبی شناخته و حقانیّت و عصمت آنها را می دانستند، فقط حرص قدرت و ثروت و پادشاهی مانع اعلام عمومی شده و همواره با آنها در حال جنگ بودند. تنها خواسته همه جابران دوران پیامبر و ائمه علیهم السلام این بود که به حکومت و سیاست کاری نداشته باشند و به مردم حکم شرعی یاد دهند.   

واقعه غدیر الزام مسلمین به برپایی حکومت اسلامی تا روز قیامت بوده که بعد از شهادت یازده امام معصوم به دست حاکمان ستمگر و حریص دنیا در زمان غیبت دوازدهمین امام معصوم حضرت مهدی علیه السلام بر مجتهد جامع الشرائط تشکیل حکومت اسلامی واجب هست که در قرن سیزده امام خمینی با تلاشی چندین ساله با سرنگونی رژیم پهلوی با حمایت مردم متدین ایران موفق به تشکیل حکومت اسلامی گردید.

قرنها جنگ بین ظالمین و غاصبین حکومت اسلامی با مسلمانان بوده و حال نیز از سوی دشمنان اسلام و شیعه همچنان جریان دارد، در حالی که اصل ولایت فقیه در امتداد غدیر بوده و وظیفه مهیّا نمودن حکومت آخرین ولیّ خدا و امام معصوم را به عهده دارد. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۱:۱۵
منصوره وطنی