چند قطبی در مجلس شورای اسلامی به کام دشمن
امر به معروف و نهی از منکربه تأسی از سیدالشهداء
(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟» علق /۱۴
انواع فراکسیون ها در خانه ملت به چه کارمی آیند؟
۱-انواع فراکسیون ها در خانه ملت ایران، فراکسیون اقلیت و اکثریت و امید و ولایی و مستقلین و...؛ طبق کدام قانون و کدام شرح وظایف نمایندگان؛ از بیت المال و وقت خانه ملت؛ در رقابت پیدا و پنهان با یکدیگربا مدیریّت رؤسای حزبی خود در بیرون از مجلس برای چه فعالیّتی استفاده کرده و می کنند؟
۲-نتایج عملی درکاهش یا حذف معضلات کشوردر اثر فعالیّت این فراکسیون ها در طی ۴سال دوره نمایندگی چه بوده است؟
۳-چرا فراکسیون ها مرجع تعیین ریاست مجلس و هیئت رئیسه و ارائه طرح ولوایح و...و تصویب اولیه آن خارج از صحن علنی مجلس و بدون نظارت مردم بوده است؟
۴-آیا انواع گروه بندی نمایندگان؛ و دادن لیست انتخاباتی و سرلیست!! و...؛ ایجاد انواع فرمانده و کانون قدرت و ثروت و... در داخل و خارج از مجلس درست نکرده است؟
۶-آیا کلمه فراکسیون فارسی و منشاء قانونی دارد؟
اصل هشتاد و پنجم: سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یاهیأتی واگذارکند، ولی در موارد ضروری می تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های داخلی خود تفویض کند، در این صورت اینقوانین در مدتی که مجلس تعیین می نماید به صورت آزمایشی اجرا می شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود."
اصل فوق، صرفا کمیسیون های تخصصی را تأئید نموده ونافع هرگونه واگذاری قانونگذاری به شخص و هیأت بوده ولی اکنون رؤسای فراکسیونهای متصل به احزاب و شخصیّت های سیاسی خارج از مجلس به ویژه جریان اصلاحات، قانونگذار شده و سایر نماینده های عضو فراکسیون ها صرفا سمت تکثیر رأی رئیس فراکسیون را داشته و حق مصاحبه و اظهارنظر بدون دستور سرلیست و رئیس خود ندارند! حضور بی سروصدای برخی از همه جناح ها طی چندین دوره و تعیین تاریخ مصرف در داخل و خارج مجلس برای برخی نمایندگان از این رویکرد ناشی شده است. برخی بی صدا می آیند و بی صدا می روند برخی سالها بی صدا می آیند ولی یک دفعه در تربیون مجلس در حال تذکر دیده می شوند تا قدم بعدی برای استفاده از وی تأمین شود.
نمود عینی وضعیّت مذکور، در انتخاب وزراء دولت دوازدهم هست که سه رؤسای فراکسیون امید و ولایی و مستقلین نقش تعیین کننده در تعیین وزیر و رأی اعتماد یا عدم اعتماد دارند. مردم و فرهیختگان که صرفا درد اسلام و انقلاب دارند، کاملا حذف و مجلس شورای اسلامی نظام جمهوری اسلامی به محل خصوصی عده ای سیاست پیشه حزبی تبدیل شده است.
از همین طریق هست، که بسیاری وزرای دولت یازدهم و روحانی علیرغم عملکرد منفی و کشاندن کشور به لبه پرتگاه سقوط از جهت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و تقلبی بودن مدرک تحصیلی روحانی و تخلفات و تقلب عدیده گسترده در انتخابات 96 و...، یک بار نیز روحانی یک سوال دریافت نکرده و یک بار به مجلس احضار نشده است!!
7- آیا عملکرد آن از فرهنگ ایرانی و اسلامی گرفته شده یا غربی و کپی برداری ازمجلس غربیان و... و جهت ایجاد کانون قدرت و اعمال قدرت و فشارپنهان برای دستیابی به اهداف پنهان خود در نهاد رسمی نظام جمهوری اسلامی تعبیه شده است؟!!
8- در کدام اسلام تحزّب وگروه بندی و جناح های مختلف در کارگزاران نظام اسلامی وجود دارد؟
9- آیا اینها مصداق امّت واحده در قرآن هست؟!
قرآن در آیه 37 سوره مریم؛ اختلاف کنندگان و عامل اجرایی اختلاف را احزاب معرّفی و وعده عذاب می فرماید:
(فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِن بَیْنِهِمْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ کَفَرُ وا مِن مَّشْهَدِ یَوْمٍ عَظِیمٍ)
"اما دسته ها[ى گوناگون ] ازمیان آنها به اختلاف پرداختند، پس واى بر کسانى که کافر شدند از مشاهده روزی دهشتناک"
قرآن در آیه 65 سوره زخرف نیز اختلاف کنندگان را احزاب را معرّفی می فرماید:
(فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِن بَیْنِهِمْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْ عَذَابِ یَوْمٍ أَلِیمٍ)
"تا [آنکه ] از میان شان، احزاب دست به اختلاف زدند، پس واى بر کسانى که ستم کردند از عذاب روزى دردناک"
از این دو آیه پیداست؛ عدّه ای در موضوعی اظهار نظر کردند؛ که برخی بر حقّ بودند و گروه های مختلف مخالفت داشته اند.
بنابرنهی گروه بندی در قرآن و شواهد عینی از منشاء اختلافات بین مردم؛ روشن هست که احزاب همواره در مقابل اهل حقّ قرار گرفته و با حقّ مقابله می کنند که وعده عذاب خدا هم از همین جهت بوده است.
10- با مقایسه وضعیّت موجود مجلس شورای اسلامی از مجلسم ششم تاکنون، با اصل شصت و ششم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی میزان فاصله عملکرد مجلس شورای اسلامی عیان است. رئیس مجلس و هیئت رئیسه سالهاست بر اساس میزان تعلق به جناحهای سیاسی به ویژه جریان اصلاحات متصل به دشمنان اسلام با عملکردی عیان در این خصوص، در لابی های فراکسیون ها و خارج از مجلس تعیین می شود، از اینروست که صندلی ریاست مجلس سالها در تصاحب علی لاریجانی فعال جریان اصلاحات تا سال 92 و به ظاهر اصولگرای بعد از سال 92 شده است. در این قانون هیچگونه اشاره ای به مجاز بودن تشکیل انواع فراکسیون های احزاب و تبدیل خانه ملت به خانه احزاب نشده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
"من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که پاسدار حریم اسلام ونگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته ها و نوشته ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشم."
مطالب مرتبط:
به گزارش خزر، به دنبال دیدار اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور دولت اصلاحات در هفتم اسفند، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به علی لاریجانی خواستار برخورد رئیس مجلس با نمایندگان عضو این فراکسیون شده اند.
http://www.zabanegooya.com/News/62740.html?catid=4&title=%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%85%DB%8C-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-