امر به معروف و نهی از منکربه تأسی از سیدالشهداء
(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟» علق /۱۴
"لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا" سوره نساء آیه 141
توان مدیریّت، یکی از ویژگی های شخصیّت ذاتی انسانها بوده وامری اکتسابی نیست. توانمندی ها با تربیت اولیّه صحیح از بدو تولّد تا 7 سالگی وافزایش علم و تجربه قابل افزایش بوده، ولی قابلیّت ایجاد همزمان با شروع مدیریّت را ندارد.
انقلابی گری وعملکرد جهادی خروجی تدیّن بوده، و میزان دین داری عملی، ارتباط مستقیم با میزان انقلابی گری و توان مدیریّت جهادی دارد. یعنی هرچه تدیّن عملی بیشتر باشد، میزان انقلابی گری و مدیریّت وعمل جهادی بیشتر خواهد بود. هشت سال دفاع مقدّس در جنگ تحمیلی عراق با مدیریّت استکبار جهانی علیه ایران، مملوّ از مدیریّت انقلابی و جهادی دراثر تدیّن و رسم مسلمانی رزمندگان بوده و در دفاع از حرم اهل بیت نیز چنین هست.
بدون مجلس شورای اسلامی با نمایندگانی مؤمن واقعی و متخصّص در عمل، امکان تحقّق دولت در تراز نظام جمهوری اسلامی شناور روی خون شهداء و خون دل مردم ایران در تداوم مقاومت بر ارزش های اسلامی و انقلاب نیست.
شورای نگهبان در تأئید صلاحیّت ها با رویکرد حزب الّلهی و متخصّص نقش تعیین کننده دارد، که تغییر رویّه تأئید صلاحیّت های لیستی و فلّه ای کاملا مشهود سران دکّانهای حزبی در چند سال اخیر به ویژه در خصوص نامزدهای مجلس شورای اسلامی درعمل به نص قانون اساسی و خواست آحاد مردم ضرورتی مبرم در مدیریّت کلان کشور هست.
فقدان بیشتر ویژگی های زیر درسه دهه اخیر در نماینده ها و مدیران ارشد قوای سه گانه و...، موجب پدیده های نوظهور درانقلاب و معضلات عدیده و جرائم پیدا و پنهان اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و وقوع مداوم جنگ قدرت و ثروت و مقام از سوی احزاب سیاسی مدّعی مالکیّت انقلاب وایران و مردم شده و مانع تحقّق حداکثری قوانین اسلام و قانون اساسی و رفاه عمومی در چهار دهه شده است.
در نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و وزراء و شورای شهر، قوانین شرع و قانون اساسی و دستورها و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ملاک ودستورالعمل اجرایی بوده وادّعای کلامی پیروی از ولیّ فقیه مصداق التزام عملی از ولایت فقیه نمی باشد.