دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

امر به معروف و نهی از منکربه تأسی از سیدالشهداء 

(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟»   علق /۱۴

امام خمینی (ره..." ای سیاسیون ایران! من اعلام خطر می کنم. ای بازرگانان ایران! من اعلام خطر می کنم. ای علمای ایران! ای مراجع اسلام! من اعلام خطر می کنم. ای فضلا! ای طلاب! ای حوزه های علمیه! ...ای قم! ای مشهد! ای تهران! ای شیراز! من اعلام خطر می کنم استقلال ما را بفروشند و ما ساکت باشیم؟! واللّه گناهکار است کسی که داد نزند، واللّه مرتکب کبیره است کسی که فریاد نزند. ... ای علمای قم! بداد اسلام برسید. رفت اسلام،... امروز تمام گرفتاری ما از آمریکاست، تمام گرفتاری ما از اسرائیل است، اسرائیل هم از آمریکاست، ..." 

امام خمینی (ره) در کتاب کشف الاسرار در باره طبّ غربی:  

"غرب همه چیز استعماری دارد: طبّ استعماری، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند. آنها می خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد، اگر می خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اوّل این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید."

"...اجانب با فعالیّت خود مدارس و دانشگاه های ما را از محتوی خالی کرده اند... امیدوارم همه آقایان کمک کنند تا فرهنگمان و فرهنگ اسلامی مان فرهنگی که شیخ الرئیس را درست کرده است را باز یابیم."

                                                         دیدگاه های فرهنگی امام خمینی  ص 5

"...امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته، یک نفر که قانون بوعلی را بفهمد معلوم نیست که باشد، این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به وسیله زمامداران بی خرد خورد."

                                                          رساله نوین فقهی پزشکی ج 2 ص 18

"این تذهبون" آیه 6 سوره تکویر

عذاب اشاعه  سخنانی که مردم را از مسیر خدا گمراه کرده و دین خدا را به سخریّه بگیریند در آیه 6 سوره لقمان:

"وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَن سَبِیلِ اللَّـهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّخِذَهَا هُزُوًا ۚ أُولَـٰئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ" 

"و برخى از مردم کسانى اند که سخن بیهوده را خریدارند تا [مردم را] بى [هیچ ] دانشى از راه خدا گمراه کنند، و [راه خدا] را به ریشخند گیرند؛ براى آنان عذابى خوارکننده خواهد بود. "

تعیین مجازات اشاعه هر گونه گناه و بدی در جامعه مسلمین، در آیه 90 سوره نمل اشاعه:

"وَمَن جَاءَ بِالسَّیِّئَةِ فَکُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِی النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ" 

و هر کس بدى به میان آورد، به رو در آتش [دوزخ ] سرنگون شوند. آیا جز آنچه مى کردید سزا داده مى شوید؟ 

 فجایع طبّ غربی امروز، نتیجه حذف طبّ اسلامی با ترفند دشمنان در 50 سال اخیر

آیا حذف طبّ اسلامی با پلمپ مطب و تخریب و تمسّخر و... چهره های شاخص طبّ اسلامی و سایر حکما با حمایت و ابزار دائمی قوه قضائیه در اختیار دشمنان اسلام، جزعملیّات  پروژه حذف دین اسلام در ایران و جهان چیز دیگری هست؟                                 

آیا انکار آیات قرآن و تلاش وزارت بهداشت بر حذف طبّ اسلامی با عملیات روانی و فضای مجازی از سه ماه قبل دشمنان اسلام، در ایجاد آشوب دی ماه سال 96 با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، جزو عملیات تعیین شده صهیونیستها و امریکا نبوده که پرچم ایران با اسم الله را آتش زدند؟

چرا دکتر خدادوست از وزارت بهداشت و برخی دیگر برای ایجاد باور بر نبودن طب اسلامی سینه چاک می کنند؟

آیا این رفتارها در راستای عملیات پیدا و پنهان از سوی دشمنان تنظیم و هدایت نشده و نمی شود؟

چرا دکتر خدادوست و... برای اثبات نبود طبّ اسلامی، فقط سراغ فعّالان و هواداران جریان اصلاحات رفته است؟!!!

حذف طبّ اسلامی که جزئی از دین اسلام هست،  توسط وزارت بهداشت، براساس کدام قانون دین اسلام درنظام جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد؟

چرا ...

انکار طبّ اسلامی انکار آیات قرآن از سوی وزارت بهداشت نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه چهارم انقلاب خونین مردم ایران چیزی به اسم «طب اسلامی» نداریم/ هشدار وزارت بهداشت نسبت به سوداگری با نام دین

صفحه نخست » عمومی

 ۷۹۵ 10 September 2017  -  ۱۹  شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳ (چهار ماه قبل از آشوب های گسترده در کشور)

دشمنان اسلام و ایران، چرا انکار و مقابله با آیات و روایات طبّی در دو سال گذشته جزو شرح وظایف وزارت بهداشت و جریان اصلاحات متصل به دشمنان اسلام شده است؟!

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تاکید کرد که "موضوعی!! به نام «طب اسلامی» نداریم"!

"به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمود خدادوست» با اشاره به انجام مطالعه ای در خصوص صحت ادعاهایی درباره "طب اسلامی" گفت: کارگروه نظام سلامت در اسلام! که مدتی است در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تشکیل شده، مدت سه سال!! روی موضوع طب ایرانی بررسی کارشناسی انجام داده است! ما برای تعیین تکلیف!! این موضوع به مراجع تقلید و حدیث شناسان!  پژوهشکده علوم قرآنی مراجعه کردیم. نتیجه تمام این بررسی ها این بود که ما موضوعی به نام «طب اسلامی» نداریم!"

چرا بی بی سی فارسی به این جمله "طب اسلامی نداریم" چند مسلمان دورافتاده از قرآن، علاقه مند شده است؟!! 

آیا این جمله عملیّات روانی در ناقص خواندن اسلام و تلاش بر سستی و زدودن ایمان مردم ایران نیست؟

مرجع ظاهری تولید جمله "طب اسلامی نداریم" با انتشار جهانی در داخل ایران از کجاست؟!!

 آیت الله ری شهری ریاست دانشگاه قرآن و حدیث:

"تمام مکاتب طبی باید به صورت علمی و آزمایشگاهی مورد مداقه قرار بگیرند تا معلوم شود این برای چه افرادی، در چه شرایطی و چند درصد موفقیت!! دارند و بعد با رعایتقواعد علمی!! در اختیار بیماران قرار گیرد."

"آیت الله محمد محمدی ری شهری در دیدار با محمود خدادوست، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی، ضمن اشاره به مباحث پیش آمده در روزهای اخیر درباره طب اسلامی گفت: این بیان که گفته شود یک نظام کامل طبی از تشخیص تا درمان با عنوان طب اسلامی داریم صحیح نیست ولی اگر منظور این باشد که روایاتی داریم که با کمک آن می توان چارچوب مسائل طبی از نظر اسلام را تبیین کرد، حرف درستی است."1

طی روند معمول جریان اصلاحات، بعد از شکست در الغاء علمی بودن ایده جامعه مدنی و افکار جریان اصلاحات در سال 81 تاکنون، مجبور به قرارگرفتن در کنار برخی فضلا و علمای همراه با جریان اصلاحات، ولی در پشت پرده متصل به دشمنان اسلام و ایران شده تا مقبولیّتی در بین مردم جهت دستیابی به مناصب کلیدی و قدرت و ثروت پیداکند.2

انجمن علمی طب سنتی ایران وابسته به وزارت بهداشت:

 پنجشنبه 27 مهر ماه 1396 نشست علمی « روایات طبی؛ تبار و اعتبار» به همت انجمن حدیث حوزه  در قم برگزار شد.

پسوند "خمینی"  در در صفحه مسولان دانشگاه قرآن و حدیث که قائم مقائم دانشگاه هستند و نیز در صفحه مشخصات کتاب های ایشان که از تصویر شناسنامه مؤلف درج می گردد، وجود ندارد، ولی در برخی رسانه ها در جهت اعتبارسازی در نفی و انکار طبّ اسلامی به اسم ایشان افزوده شده که این مهم، نشانگر وجود عملیات  سازماندهی شده  در انکار طبّ اسلامی و ناقص تلقی نمودن اسلام و واگذاشتن سلامت و درمان کل بشریّت! به عهده وزارت بهداشت دولت 11و 12 ایران در قرن چهاردهم!!  و برخی فضلای  گیر کرده در لابلای  لفاظی های عقلی بدون استناد به آیات محکم طبّی قرآن که در ذیل به برخی اشاره شده، می باشد.       

چرا پژوهش دکتر خدادوست منحصر به نظر افرادی شده که حرف وی و روسای پشت پرده را تأئید کرده اند.   

   متن مصاحبه اختصاصی با حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی خمینی (رئیس انجمن علمی حدیث حوزه علمیه قم)

"امروزه ما یک سلسله مسائلی را داریم به دین نسبت می دهیم ، از آنجایی که اِسناد به دین باید با اطمینان همراه باشد به این دلیل روایات طبی را باید تبار شناسی کنیم و منابع و رجال و اسناد آنها را بررسی کنیم. این نزاع گرچه در قدیم هم بوده ولی الان به صورتی شدت گرفته که ما باید موضع خود را درباره روایات طبی مشخص کنیم. ما سه تا موضع داریم!! یکی اینکه هرچیزی که در هرکتابی به اسم روایت نامیده باشند مبنای عمل قرار بدهیم. رویکرد اعتدالی این است که روایات را از نظر سندی و متنی تبارشناسی و اعتبارسنجی کنیم و آن چیزی را که ما به یک درصدی از اطمینان رسیدیم به صورت آزمایش های بالینی و آزمایشگاه های شیمی و پزشکی به یک درجه صحتنسبی برسیم و مبنای عمل قرار دهیم. درس خارج فقه طب باید به شکل درس خارج های موضوعی و مسائل مستحدثه پیش برود ولی علاوه بر درس خارج نیازمند یک همکاری بین دانشگاه های ما و حوزه هستیم، به این شکل که ما  روایات را از جنبه تبارشناسی و اعتبار سنجی بررسی کنیم و آنها این روایاتی را که ما بررسی و معنایابی کردیم و با یک روش فقه الحدیثی درست به نتیجه رسیدیم در آزمایشگاه های خودشان یا در بالین بیماران آزمایش کنند و بر اساس روش ها و شیوه های علمی از آنها نتیجه بگیرد.

الان نمی توانیم بگوییم طب اسلامی داریم ولی این که به شکل مطلق امکان وجود آن را نفی کنیم صحیح نیست، چون طب یک نظام کلان و یک سیستم بزرگ است و نیازمند بسیاری از تشخیص ها و نگرش ها به انسان و  به بیماری ها و روابط درونی انسان است که آنها را ما هنوز استخراج نکردیم، بود یا نبود طب اسلامی منوط به این بررسی هاست ولی الان طب اسلامی نداریم." 

قال رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله):‏ « أَیُّهَا الناس ... فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ‏ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى النَّارِ وَ هُوَ الدَّلِیلُ یَدُلُّ عَلَى خَیْرِ سَبِیلٍ...». (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 599)

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرمودند: « ... هر گاه آشوبها چون شب تار شما را فرا گرفت به قرآن رو آورید (و بدان چنگ زنید) زیرا آن است شفیعى که شفاعتش پذیرفته است (در باره کسى که بدان عمل کند) و گزارش دهنده است از بدیها که گفته‏ اش (در باره آن کس که بدان عمل نکرده) تصدیق شده است، هر که آن را پیشواى خود کرد به بهشتش رهبرى کند و هر که (از آن پیش افتد) و آن را پشت سر خود قرار دهد به دوزخش کشاند، و قرآن راهنمائى است که به بهترین راهها راهنمائى کند».

قال رسول الله صلى الله علیه و آله:

إذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیلِ المُظلِمِ فعَلَیکُم بِالقُرآنِ؛ فَإنَّهُ شافِعٌ مُشفَّعٌ وَماحِلٌ مُصَدّق"

هرگاه فتنه ها و آشوبها چون پاره هاى شبِ تار، شما را فراگرفت، به قرآن روى آورید؛ زیرا قرآن، شفیعى است که شفاعتش    پذیرفتهاست و گزارشگر بدیهاست که گفته اش مورد تصدیق است.

                                                                              کافی : ۲ / ۵۹۹

مقام معظم رهبری در جمع پزشکان یکی از علما و مراجع تقلید

" ما ابن سینا داشتیم که هنوز که هنوز است کتابش مرجع درسی و مهم پزشکی دانشگاه های دنیاست، یا رازی داشتیم یا دیگرانی از این قبیل را، چرا بایستی امروز به خودکفایی علمی کشور امید نبندیم؟ من در چند سال قبل در اوایل انقلاب سال 1359 بود سفری با هیئتی به هند رفته بودم.مأمورین وزارت خارجه اطلاع دادند یک بیمارستان گیاه درمانی وجود دارد... رفتم دیدم بیمارستان بسیار وسیع و مفصلی بود اسم فارسی هم برایش انتخاب کرده بودند به نام همدرد. با این که هند بود در دهلی نو مرکزش بود و در استان های مختلفی از هند شعبه داشت هم بیمارستان بود هم مرکز تحقیقات بلکه یک دانشکده بود که تدریس در آنجا می شد. وقتی از هند به ایرن امدم با مسئولین آن وقت صحبت کردم و از آنها قول گرفتم که به طور قطعی دنبال این قضیّه باشند، ولی اقدامی نکردند."

باید وزیر بهداشت و مشاور وی دکتر خدادوست، به مردم ایران اعلام کنند، کدامین مرجع تقلید، آیات قرآن را همچون وی، انکار نموده است؟

دکتر خدادوست افزود: "روایات زیادی در حوزه بهداشت و برخی توصیه های درمانی در اسلام داریم که البته باید در پژوهشکده های علوم قرآنی و از نگاه علم رجال و علم دلالت بررسی شوند. علمای اهل فن و قرآن شناس گفته اند که پس از اثبات سندیت یک روایت، برای تعمیم آن به زمان، مکان و مردم حاضر نیاز به کار تحقیقاتی و پژوهشی داریم"!!!            

برخلاف وزیر بهداشت و معاون طبّ سنّتی وی دکتر خدادوست، که کمترین بهره را از علوم دینی و قرآن و دارند و از همین رو، ابزار دشمن شده و تیشه به ریشه طبّ اسلامی می زنند، صهیونیست ها در دین اسلام از مسیر پژوهش دقیق علمی وارد شده و ابتدا خود تخصّص کافی در علوم اسلامی یافته و بعد با طرّاحی عملیات براندازی اسلام و نظام جمهوری اسلامی تیشه به دست امثال  دکتر خدادوست و... داده اند تا اسلام را به دست مسلمانان حذف کنند!! اما نه به نام حذف اسلام، بلکه با تخریب حکمای اسلامی و سنّتی متدیّن که پرچم دار مقابله با محصولات تراریخته  صهیونیست ها  و... هستند، و نیز با ایجاد اختلاف و مقابله بین طبّ نوین و طبّ اسلامی و طبّ سنّتی، اهداف شوم خود را تا بستن مطب حکمای طبّ اسلامی عملیاتی می کنند و هنوز برخی ردّپای اظهر من الشمس دشمن را نمی بینند.

خدادوست مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: در این موضوع که سلامت ابعادی پیچیده تر از بعد جسمانی و روانی دارد تردیدی نیست؛ ما می توانیم از ظرفیت دین اسلام به عنوان کامل ترین دین برای توسعه ابعاد فرشتگی!! و روحی انسان کمک بگیریم، اما این موضوع غیر از آن است که ما به نام و سوءاستفاده! از دین! به مردم داروی امام کاظم (ع)، بخور حضرت مریم (س) و داروی امام رضا (ع) تجویز کنیم؛ این کار به معنی مداخله جسمانی است!"

اولین مداخله گر جسمانی و روحی و روانی توسط خالق حکیم در قرآن

در قرآن، آیات زیادی در ویژگی جسمانی خلقت انسان و دستورات طبّی به انسان آمده که اولین مداخله جسمانی در طبّ توسط خالق حکیم صورت گرفته است!!! که به برخی از این آیات از جمله آیه 31 سوره اعراف در ذیل اشاره شده است که تمام کلمات آیه مداخله جسمانی خالق جسم و روح انسان در طبّ هست:

وَکُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ ﴿٣١

"بخورید و بیاشامید و زیاده روى نکنید که او اسرافکاران را دوست نمى دارد."

خدادوست با اشاره به ممنوعیّت طبابت افراد غیرپزشک در قانون اساسی ایران، ادامه داد:

" بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران که تحت نظارت شورای نگهبان قرار دارد و از فیلتر مبانی فقهی ما عبور می کند، طبابت افراد غیرپزشک خلاف قانون است. چطور ممکن است در قانون جمهوری اسلامی ایران بگویند مداخله درمانی فقط توسط پزشک مجاز است، اما افراد غیر پزشک به نام اسلام کاری خلاف قانون انجام دهند؟ این کار قطعا بر اساس این مبانی فقهی، خلاف شرع خواهد بود."

در بررسی نگارنده از مفاد قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، برخلاف ادعای واهی و کذب و تولید قانون! مصلحتی و توهین به شعور فرهیختگان و مردم ایران توسط معاون طب سنتی وزارت بهداشت دولت دوازدهم دکتر خدادوست مبنی بر"ممنوعیت طبابت افراد غیرپزشک در قانون اساسی ایران"هیچ گونه قانون و تبصره ای در این زمینه وجود ندارد. فقط در دو اصل قانون اساسی ذیل، جزو وظایف دولت و حقوق مردم آمده که دولت یازدهم و دوازدهم ازانجام  وظایف قانونی خود امتناع نمودند.

اصل‏ بیست و نهم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران : برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعی‏ از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏، پیری‏، ازکارافتادگی‏، بی‏ سرپرستی‏، در راه‏ ماندگی‏، حوادث‏ و سوانح‏، نیاز به‏ خدمات‏ بهداشتی‏ و درمانی‏ ومراقبتهای‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بیمه‏  وغیره‏، حقی‏ است‏ همگانی‏ . دولت‏ موظف‏ است‏ طبق‏ قوانین‏ ازمحل‏  درآمدهای‏  عمومی‏  ودرآمدهای‏ حاصل‏ از مشارکت‏ مردم‏، خدمات‏ و حمایتهای‏ مالی‏  فوق‏ را برای‏ یک‏ یک‏ افراد کشور تأمین‏ کند.
اصل‏ چهل و سوم قانون اساسی : برای‏ تأمین‏ استقلال‏ اقتصادی‏ جامعه‏ و ریشه‏ کن‏ کردن‏ فقر و محرومیت‏ و برآوردن‏ نیازهای‏ انسان‏ در جریان‏ رشد، با حفظ آزادی‏ او، اقتصادجمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ ضوابط زیر استوار می‏ شود:
‎‎‎‎‎1-تأمین‏ نیازهای‏ اساسی‏: مسکن‏، خوراک‏، پوشاک‏، بهداشت‏، درمان‏، آموزش‏ و پرورش‏ و امکانات‏ لازم‏ برای‏ تشکیل‏ خانواده‏ برای‏ همه‏.

نظر شهید دکتر بهشتی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران مهرماه سال 1359 در طبّ

"... چرا جهت معالجات امراض از گیاهان دارویی ایران استفاده نکنیم...؟ چرا طبّ سنتی و شیوه گیاه درمانی و طریقه استفاده از ادویه جات مورد استفاده ما ایرانی ها قرار نگرفته؟ چرا وزارت بهداری تا به حال در گسترش و احیای طبّ سنتی و گیاه درمانی قدمی برنداشته اند؟ چرا ما ایرانی ها با داشتن گنجینه های طبّی همیشه باید در چنگال داروهای خارجی اسر و عاجز باشیم؟

 چرا بعضی از داروهای فرنگی در ایران بازار سیاه پیدا کرده و تا چند صد برابر قیمت اصلی به فروش می رسد؟  آیا خودمان مقصر هستیم که زیر بار داروهای فرنگی در علاج امراض معجزه گر بوده اند...؟ آیا تبلیغات و زرق و برق داروهای فرنگی ما را به طرف خود کشیده و یا داروهای گیاهی را مصرف نموده ایم و نتیجه نگرفته ایم...؟ بله ... این چراها وقتی جوابش داده می شود که ان شاءالله در رأس این امر یک ایرانی با همّت و معتقد قرار گیرد."

منشاء عملیّات سازماندهی شده حذف طبّ اسلامی در داخل و خارج از کشور از دیدگاه محقق و اندیشمند برجسته کشور دکتر حمید پارسانیا در حاکمیّت غرب:

" شما اگر به حوزه سخت افزارانه علم نپردازید و به سوی علم نگاه نکنید و محتوا را به دست بازار بدهید که برنامه ریزی های فرهنگی شما و مرجعیّت با همان کانون های غربی باشد و حتی سخت افزاری مراتب علمی خودتان را به گونه ای سمت و سو بدهید که نرم افزارهای آنها را اعتبار ببخشد مثلا بگوئید مراتب استادی و استادیاری جز با نوشتن چند مقاله در ژورنال های علمی خارجی و مقبولیّت یافتن در نزد آنها ممکن نیست! نتیجه این می شود که اگر بخواهیم در طبّ اسلامی هم کار کنیم در صورتی پذیرفته است که مقاله برود آنجا ... غرب در تجدید حیات خودش هم آمد ریشه زد و ذخیره های علمی دنیای اسلام را شروع کرد تصفیه کردن ما اگر می خواهیم نرم افزار علمی متناسب با خودمان را داشته باشیم و با این که در صد سال اخیر همه علوم کاربردی خودمان را با آوردن نظام علمی جدید از غرب گرفته ایم و علوم کاربردی خودمان را رها کردیم و از دست دادیم و یک پزشکی داشتیم که هزار سال سابقه داشت و تا 300 سال در غرب متون دانشگاهی شان بود اینها را رها کردیم و آمدیم در مزبله پزشکی جدید که بر مدار دارو و سرمایه داری می چرخد و با این کار تمام آموزه های خودمان را رها کردیم. اگر دانشمندان به حقایق دین توجّه داشته و به درمان طبیعی قائل شوند، آن حقائق پنهانی که غبار فراموشی چهره آن را پوشانده بار دیگر آشکار می گردد و دیگر نیازی به طبّ وارداتی از خارج پیدا نمی شود. درمان طبیعی اضافه بر این که بشر را از مخارج بیهوده آسوده می سازد، آنان را از خوردن داروهای زیانبخش نجات داده و از کابوس وحشتزای عمل جراحی دور می کند. درمان طبیعی قدرت های شگفت انگیز را که دست قدرت در نهاد ما به ودیعه گذاشته به کار انداخته، آنها را برای دفاع از امراض تقویت می کند. می توان گفت اگر ما به گفته دین عمل کنیم کمتر بیمار می شویم."2               

میزان ایمان مذهبی و تقوا ملاک اصلی در فهم قرآن و احادیث

لوازم درونی زیر، نقش تعیین کننده و درجه اوّل در فهم صحیح  آیات قرآن و روایات معصوم علیهم السلام غیر از احاطه به علوم دینی که در درجه دوم اهمیّت قرار دارد، ضرورتی انکار ناپذیر هست:

1-تقوای عملی در حدّ ملکه شدن ترک حرام و انجام واجبات

2- اخلاص در فکر و عمل و عدم محبّتی غیر از عشق خدا و معصوم در قلب و ملکه شدن مراقبت دائمی از ورود محبت غیرخدا به قلب

3- هدف از بررسی آیات و روایات صرفا برای درک منظور خدا و معصوم برای عمل در خود و دیگران و جامعه

4- عدم دخالت فهم ناقص و سلایق و انگیزه های شخصی و جناحی و مالی و... در تتّبع قرآن و احادیث

5-  بصیرت و غیرت دینی و عدم توان هیچ گونه دین فروشی و قلم فروشی در اثر تقوای عملی

نمودهای عینی و ساختار آخرین دین خدا اسلام

خداوند حکیم کلیه  آئین و اعتقادات و اخلاق و احکام شرعی و تجارت و... دین اسلام را در سه عنصر و جایگاه و قالب قابل دسترسی برهمگان برای بشریّت قرار داده است:

1- وحی و کتاب خدا قرآن غیرقابل تحریف تا روز قیامت

2- آخرین پیامبرخدا حضرت محمد صلّی الله علیه وآله

3- دوازده جانشین معصوم پیامبر، مفسرّان قرآن و مفسّر قول و فعل آخرین پیامبر خدا و پاسخگویی به مسائل جدید اعصار مختلف در عرصه های متعدد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و... بشریّت

بدون حضور پیامبر و جانشینان وی، دسترسی مردم به ماهیّت و چیستی اسلام و فهم برخی آیات قرآن به ویژه آیات متشابه، قول و فعل و سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام هست که در قالب روایات به نسل های بعدی رسیده است.

به دلیل وجود احادیث جعلی از زمان خود پیامبرصلی الله علیه وآله، و جمع آوری احادیث جعلی و معتبر توسط عالمان شیعه از صدر اسلام، برای حفظ سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام، و ورود احادیث جعلی به برخی کتب حدیث، بررسی محتوایی حدیث امری ضروری و اولین مهم و قدم در تشخیص صحّت حدیث هست که صحّت احادیث صرفا منوط  به موافقت و تطابق با قرآن هست.

 برخی آیات ارتداد در قرآن

آیا اقرار و انکار صریح  آیات طبّی قرآن و عدم توبه، مصداق تحقق ارتداد منکران آیات قرآن نیست؟

در قرن بیستم و دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران با منکرین آیات خدا چه باید کرد؟

آیه 149 سوره آل عمران:  

"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِکُمْ فَتَنقَلِبُوا خَاسِرِینَ" ﴿١٤٩﴾ 

اى کسانى که ایمان آورده اید، اگر از کسانى که کفر ورزیده اند اطاعت کنید، شما را از عقیده تان بازمى گردانند و زیانکار خواهید گشت. 

آیه 25  سوره محمد:

إِنَّ الَّذِینَ ارْتَدُّوا عَلَىٰ أَدْبَارِهِم مِّن بَعْدِ مَا تَبَیَّنَ لَهُمُ الْهُدَى ۙالشَّیْطَانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَأَمْلَىٰ لَهُمْ ﴿٢٥﴾ 

بى گمان، کسانى که پس از آنکه [راه ] هدایت بر آنان روشن شد [به حقیقت ] پشت کردند، شیطان آنان را فریفت و به آرزوهاى دور و درازشان انداخت.

 به استناد آیات مذکور و آیاتی دیگر، ارتداد در نظام حقوقى اسلام، جرم شناخته شده و مجازات آن بیان شده است.

در قوانین جزایى جمهورى اسلامى ایران، درباره ارتداد نصّى وجود ندارد؛ ولى چون اصل چهارم قانون اساسى، همه قوانین جمهورى اسلامى ایران را بر احکام شریعت اسلام مبتنى دانسته است لذا در اصل 167 قانون اساسى مقرر مى‏دارد «قاضى موظف است کوشش کند حکم هر دعوى را در قوانین مدونه بیابد و اگر نیابد، با استناد به منابع معتبر اسلامى یا فتاواى معتبر، حکم قضیه را صادر نماید و نمى‏تواند به بهانه سکوت یا نقض یا اجمال یا تعارض قوانین مدونه، از رسیدگى به دعوى و صدور حکم امتناع ورزد» و چون دعوى مذکور به دعاوى مدنى اختصاص یا انصراف ندارد، باید براساس منابع فقهى مرتد را مجرم شناخت و به مجازات حکم کرد.  

الغاء ناقص بودن دین اسلام و انکار آیات قرآن

طبق آیه 3 سوره مائده

"الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ "

"امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان دین برگزیدم"

با نصب جانشین پیامبر و تداوم تبیین کامل کتاب خدا و وحی الهی، همه اموری که بشریّت لازم دارد، در قالب دین الهی با پاسخ معقول و منطقی به همه نیازهای انسان، از طریق پیامبر اسلام ونصب جانشینان پیامبر خدا داده شده است، لذا، دین خدا از هرگونه نقص و کاستی مبرّی بوده و خالق انسان، نحوه تأمین سلامتی و بهداشت انسان را نیز تبیین نموده است.

آیه 130 سوره آل عمران و آیات زیادی برتری مؤمنان را اعلام نموده است.

"وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ" ﴿١٣٩

"و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید"

از بعد اعتقادی و فرهنگی نیز، عدم پذیرش طبّ در قرآن و روایات، به منزله ناقص تلقی نمودن دین اسلام که طبق این آیه و آیات متعدد قرآن، کامل ترین دین الهی هست، می باشد و شامل آیه شریفه 150 در سوره نساء می شوند که برای منافع خود بعضی آیات را پذیرفته و برخی را انکار می کنند، می شوند:

"إِنَّ الَّذِینَ یَکْفُرُونَ بِاللَّـهِ وَرُسُلِهِ وَیُرِیدُونَ أَن یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّـهِ وَرُسُلِهِ وَیَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَیُرِیدُونَ أَن یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذَٰلِکَ سَبِیلًا﴿١٥٠﴾ أُولَـٰئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ حَقًّا ۚ وَأَعْتَدْنَا لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا مُّهِینًا" ﴿١٥١﴾ 

"کسانی که خدا و پیامبرانِ او را انکار می کنند، و می خواهند میان خدا و پیامبرانش تبعیض قائل شوند، و می گویند: «به بعضی ایمان می آوریم، و بعضی را انکار می کنیم» و می خواهند در میان این دو، راهی برای خود انتخاب کنند (۱۵۰) آنها کافران حقیقی اند؛ و برای کافران، مجازات خوارکننده ای فراهم ساخته ایم."

 

بررسی اجمالی طبّ در قرآن براساس آیات محکم در تبیین مصداقی ابعاد روحی و جسمی انسان 

آیات قرآن، به کلّ بشریّت و همه انسان ها با خصوصیّات مختلف جسمی و فکری و روانی ابلاغ شده، لذا، به سلامتی جسمی و روحی همه انسان ها اشاره دارد.

بنابرآیات متعدد قرآن، خلقت انسان دارای دو بعد جسمی و روحی است که به بعد روحی انسان بیش از جسم پرداخته شده و علم انسان شناسی و ساختار بدن انسان و نیز نظام تربیتی اسلام در قرآن شامل روان شناسی و تربیت و روان شناسی شخصیّت و روان شناسی اجتماعی و اخلاق اسلامی را تبیین نموده است. 

آیا می توان پذیرفت که خداوند قادر و حکیم در آیه 13 سوره جاثیه اعلام فرموده آنچه در زمین و آسمان هاست مسخّر انسان نموده، ولی هیچ تدبیر و برنامه و قانونی برایسلامتی و جان همین انسان قرار نداده است؟!

"وَسَخَّرَ لَکُم مَّا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مِّنْهُ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ" ﴿١٣

"او آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است همه را از سوی خودش مسخّر شما ساخته؛ در این نشانه های (مهمّی) است برای کسانی که اندیشه می کنند"

در سوره رحمن نعمت های الهی احصاء شده تا برای کوردلان کوته بین دنیاطلب تذکر و هشداری از جانب خالق باشد. خداوند حکیم در سوره رحمن  ده بار با عتاب با مردم سخن گفته و نعمت های خود را یادآور می شود که هرچه انسان ها دارند از سوی پروردگارشان هست و خود توان خلق چیزی را ندارند: این آیه 10بار در سوره رحمن تکرار شده:فَبِأَیِّ آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ

در آیات متعددی در سوره واقعه به خواب رفته های دین به دنیا فروش کم عقل و کوته بین نهیب می زند و ناچیزی و عجز انسان را تذکر می دهد: "أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩

 آیا شما آن را (در دوران جنینی) آفرینش (پی در پی) می دهید یا ما آفریدگاریم؟! 

أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ آیا شما آن را می رویانید یا ما می رویانیم؟! 

أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ﴿٦٩﴾  آیا شما آن را از ابر نازل کرده اید یا ما نازل می کنیم؟!

أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِئُونَ﴿٧٢﴾ آیا شما درخت آن را آفریده اید یا ما آفریده ایم؟!

آیا عقل وزات بهداشتی های متصل به دشمنان اسلام که سخنگو و سرباز پیاده نظام دشمن شده اند، بیش ازخالق عالم تلقی نشده که آیات خدا را به سخریّه گرفته و انکار می کنند؟

آیاتی دیگر در وعده عذاب به منکران آیات قرآن

آیه 35 سوره شوری، مجادله  بی منطق و بیهوده در آیات خدا را نفی و عدم گریزگاه از خالق عالم را تذکر می دهد: "وَیَعْلَمَ الَّذِینَ یُجَادِلُونَ فِی آیَاتِنَا مَا لَهُم مِّن مَّحِیصٍ" ﴿٣٥﴾ 

"کسانی که در آیات ما مجادله می کنند بدانند هیچ گریزگاهی ندارند"

عاقبت مجادله کنندگان در آیات خدا و زیرسوال بردن دین الهی، وعده عذاب شدید در آیه 16 سوره شوری:

"وَالَّذِینَ یُحَاجُّونَ فِی اللَّـهِ مِن بَعْدِ مَا اسْتُجِیبَ لَهُ حُجَّتُهُمْ دَاحِضَةٌ عِندَ رَبِّهِمْ وَعَلَیْهِمْ غَضَبٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ ﴿١٦﴾ اللَّـهُ الَّذِی أَنزَلَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ وَالْمِیزَانَ ۗ وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ قَرِیبٌ"

"کسانی که (از روی لجاجت) درباره خدا بعد از پذیرفتن (و ایمان به) او، محاجّه می کنند، دلیلشان نزد پروردگارشان باطل و بی پایه است؛ و غضب بر آنهاست و عذابی شدید دارند." 

شهید مرتضی آوینی در کتاب مبانی توسعه و تمدن غرب می نویسد:

"در مورد طبّ، نباید پنداشت که علم پزشکی امروز صورت تکامل یافه طبّ قدیم است، علم پزشکی اصولا بر مبانی دیگری استوار است. در قدیم انسان را از یک سو جزئی از طبیعت و از سوی دیگر جامع طبایع می دانسته اند و بدین ترتیب سعی می کرده اند که نظم داخلی بدن انسان را دقیقا در انطباق با طبیعت خارج شناسایی کنند. بر این مبنا، انسان را همچون طبیعت خارج صاحب طبایع چهار گانه گرم و خشک و گرم و تر و سرد و تر و سرد و خشک می دانسته اند و اخلاط چهارگانه بدن انسان صفرا، خون، بلغم و سودا را متناظر با این طبایع  اربعه  قرار می داده اند و سعی می کرده اند از روی نظامی که فی مابین طبایع  چهارگانه  در طبیعت  موجود است، نظام داخلی بدن انسان را پیدا کنند و بر همان اساس عمل کنند. این مبناء برخلاف، آنچه معمولا می پندارند، توسط پزشکی امروز نه تنها نقض نشده است، بلکه روز به روز حقّانیّت آن آشکارتر می شود...

طبّ قدیم دقیقا بر مبانی حکیمانه ای منشاء گرفته از دین اسلام استوار بوده است، و بدین ترتیب امکان تعلیم  و تدریس آن در حوزه های علمیّه وجود داشته، حال آن که بین پزشکی امروز و مبانی اعتقادی و فلسفی ما پیوندی این چنین وجود ندارد... مقصود حقیر بیان این نکته است که چرا دیگر امکان تدریس این علوم در حوزه های علمیّه وجود ندارد. هرچه در زمینه علم طبّ و پزشکی امروز گفتیم در باره همه علوم دیگر، حتی ریاضیات و هندسه نیز صادق است. همه این علوم در گذشته بر مبانی دیگری استوار بوده اند و به اعتقاد حقیر، این انقطاع نه به علت تخصصی شدن علوم، بلکه به علت جدایی علم و دین از یکدیگر حاصل شده است. تخصصی شدن علوم، خود معلول همین جدایی است."

 

بررسی اجمالی طبّ در قرآن در بعد جسمی انسان 

تشریح نحوه خلقت  بدن انسان  در قرآن

آیات 12 تا 14 سوره مؤمنون: 

"وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِینٍ ﴿١٢﴾ ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِی قَرَارٍ مَّکِینٍ ﴿١٣﴾ ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ ۚ فَتَبَارَکَ اللَّـهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ" ﴿١٤

و ما انسان را از عصاره ای از گِل آفریدیم؛ (۱۲) سپس او را نطفه ای در قرارگاه مطمئن [= رحم ] قرار دادیم؛ (۱۳)سپس نطفه را بصورت علقه [= خون بسته ]، و علقه را بصورت مضغه [= چیزی شبیه گوشت جویده شده ]، و مضغه را بصورت استخوانهایی درآوردیم؛ و بر استخوانها گوشت پوشاندیم؛ سپس آن را آفرینش تازه ای دادیم؛ پس بزرگ است خدایی که بهترین آفرینندگان است! (۱۴) 

آیه 11 سوره فاطر:  

"وَاللَّـهُ خَلَقَکُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ جَعَلَکُمْ أَزْوَاجًا ۚ وَمَتَحْمِلُ مِنْ أُنثَىٰ وَلَا تَضَعُ إِلَّا بِعِلْمِهِ ۚ وَمَا یُعَمَّرُ مِن مُّعَمَّرٍ وَلَا یُنقَصُ مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا فِی کِتَابٍ ۚإِنَّ ذَٰلِکَ عَلَى اللَّـهِ یَسِیرٌ" ﴿١١﴾ 

"خداوند شما را از خاکی آفرید، سپس از نطفه ای؛ سپس شما را بصورت زوجهایی قرار داد؛ هیچ جنس ماده ای باردار نمی شود و وضع حمل نمی کند مگر به علم او، و هیچ کس عمر طولانی نمی کند، یا از عمرش کاسته نمی شود مگر اینکه در کتاب (علم خداوند) ثبت است؛ اینها همه برای خداوند آسان است."

آیه 14 سوره رحمن:

"خَلَقَ الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ کَالْفَخَّارِ" 

"انسان را از گِل خشکیده ای همچون سفال آفرید" 

آیه 77 سوره یس 

أَوَلَمْ یَرَ الْإِنسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِن نُّطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُّبِینٌ ﴿٧٧  

آیا انسان نمی داند که ما او را از نطفه ای بی ارزش آفریدیم؟و او (چنان صاحب قدرت و شعور و نطق شد که) به مخاصمه آشکار (با ما) برخاست! 

توضیحات کامل در تشریح آیات طبّی از امام صادق علیه السلام در چگونگی ساختار بدن انسان در بحار الأنوار، ج 3، ص 71 نقلًا عن الخبر المشتهر بتوحید المفضّل.

 آیات صرفا طبّی و سلامت و بهداشت انسان

خالق حکیم در آیه 31 سوره اعراف درمان همه بیماری ها و راز سلامتی انسان را در یک جمله بیان فرموده است:

"وَکُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ" ﴿٣١

"بخورید و بیاشامید و زیاده روى نکنید که او اسرافکاران را دوست نمى دارد."

این آیه شریفه، هم پرخوری و هم زیاده روی در نوشیدنی را منع نموده است که منشاء بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی و معده و... می باشد. لذا، الزام طبّ غربی مبنی بر نوشیدن 8 لیوان آب در روز با این آیه و طبّ اسلامی و سنّتی نیز مغایر هست.

قال رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم" : «المِعدَة بیت کلِّ داءٍ، وَ الحَمِئَة رَاس کلِّ دَواءٍ" 3

پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله وسلم)فرمودند:"معده مرکز و خانه هر دردى است، و پرهیز و اجتناب  اساس و رأس هر داروى شفابخش است"

 دو سال شیر به فرزند در آیه 14 سوره لقمان:

وَ وَصَّیْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِی عَامَیْنِ أَنِ اشْکُرْ لِی وَلِوَالِدَیْکَ إِلَیَّ الْمَصِیرُ ﴿١٤﴾ 

و ما به انسان درباره پدر و مادرش سفارش کردیم؛ مادرش او را با ناتوانی روی ناتوانی حمل کرد (به هنگام بارداری هر روز رنج و ناراحتی تازه ای را متحمّل می شد)، و دوران شیرخوارگی او در دو سال پایان می یابد؛ (آری به او توصیه کردم) که برای من و برای پدر و مادرت شکر بجا آور که بازگشت (همه شما) به سوی من است"

تأکید آیه شریفه هم شیرمادرهست، هم دوسال شیردهی که شیر مادر علاوه بر آثار عمیق عاطفی و روانی در شخصیّت کودک، متناسب با رشد کودک تغییر یافته و کلیه نیازهای غذایی از طریق شیر مادر تأمین می شود.

"در کتاب های فقهی و آداب اسلامی از جمله «جواهرالکلام» و «حلیه المتقین» تغذیه کودک با «آغوز» یا شیر غلیظ شده در چند روز اول زایمان که در اصطلاح علمی به آن «کلستروم» یا «ماک» می گویند، مورد تأکید قرار گرفته است و امروزه دانشمندان دریافته اند که این شیر زرد رنگ و غلیظ در بردارنده مواد بسیار مفید و ارزنده ای است که به منزله اولین واکسیناسیون و مهم ترین اقدام ایمن سازی برای محافظت کودک در برابر بیماری های عفونی است".4

دستورهای مستقیم بهداشتی قرآن در سلامتی جسمی مادر و پدر و جنین

سوره بقره آیه 222

وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الْمَحِیضِ ۖ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِی الْمَحِیضِ ۖ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ یَطْهُرْنَ ۖ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَیْثُ أَمَرَکُمُ اللَّـهُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَیُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ ﴿٢٢٢

"از تو در باره عادت ماهانه [زنان ] مى پرسند، بگو: «آن، رنجى است. پس هنگام عادت ماهانه، از [آمیزش با] زنان کناره گیرى کنید، و به آنان نزدیک نشوید تا پاک شوند. پس چون پاک شدند، از همان جا که خدا به شما فرمان داده است، با آنان آمیزش کنید.» خداوند توبه کاران و پاکیزگان را دوست مى دارد."

با تدقیق در عوارض متعدد جسمی نزدیکی در حال حیض5 برای والدین و جنین حکم حرمت در نظر مراجع تقلید6 بر اساس این آیه شریفه طبّی معلوم هست.

خوردنی های پاکیزه و حلال در قرآن

شیر

آیات 66 تا 69 سوره نحل: 

"وَإِنَّ لَکُمْ فِی الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً ۖنُّسْقِیکُم مِّمَّا فِی بُطُونِهِ مِن بَیْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَّبَنًا خَالِصًا سَائِغًا لِّلشَّارِبِینَ"

"و دردامها قطعاً براى شما عبرتى است از آنچه در [لابلاى ] شکم آنهاست، از میان سرگین و خون، شیرى ناب به شما مى نوشانیم که براى نوشندگان گواراست" ۶۶ 

تأکید برحیوانات و شیر آنها و تذکر به منافع زیاد شیر و گوشت در آیه 21 سوره مؤمنون:

 "وَإِنَّ لَکُمْ فِی الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً ۖ نُّسْقِیکُم مِّمَّا فِی بُطُونِهَا وَلَکُمْ فِیهَا مَنَافِعُ کَثِیرَةٌ وَمِنْهَا تَأْکُلُونَ" 

"و برای شما در چهارپایان عبرتی است؛ از آنچه در درون آنهاست [= از شیر] شما را سیراب می کنیم؛ و برای شما در آنها منافع بسیاری است؛ و از گوشت آنها می خورید"

خرما و انگور

آیه 67 تا 69 سوره نحل"

"وَمِن ثَمَرَاتِ النَّخِیلِ وَالْأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَرًا وَرِزْقًا حَسَنًا ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَةً لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ" ﴿٦٧

"و از میوه درختان خرما و انگور، باده مستى بخش و خوراکى نیکو براى خود مى گیرید. قطعاً در این[ها] براى مردمى که تعقل مى کنند نشانه اى است"

عسل 

"وَأَوْحَىٰ رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُونَ" ﴿٦٨﴾ 

"و پروردگار تو به زنبور عسل وحى [=الهام غریزى ] کرد که از پاره اى کوهها و از برخى درختان و از آنچه داربست [و چفته سازى ] مى کنند، خانه هایى براى خود درست کن"

"ثُمَّ کُلِی مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا ۚیَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِّلنَّاسِ ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ" ﴿٦٩﴾  

"سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راه هایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است، براحتی بپیما! «از درون شکم آنها، نوشیدنی با رنگهای مختلف خارج می شود که در آن، شفا برای مردم است؛ به یقین در این امر، نشانه روشنی است برای جمعیّتی که می اندیشند."

خوردنی های مجاز و حلال در قرآن

آیه 4 سوره مائده: 

"یَسْأَلُونَکَ مَاذَا أُحِلَّ لَهُمْ ۖ قُلْ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّبَاتُ ۙ وَمَا عَلَّمْتُم مِّنَ الْجَوَارِحِ مُکَلِّبِینَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمَّا عَلَّمَکُمُ اللَّـهُ ۖ فَکُلُوا مِمَّا أَمْسَکْنَ عَلَیْکُمْ وَاذْکُرُوا اسْمَ اللَّـهِ عَلَیْهِ ۖ وَاتَّقُوا اللَّـهَ ۚ إِنَّ اللَّـهَ سَرِیعُ الْحِسَابِ"﴿٤﴾ 

"از تو سؤال می کنند چه چیزهایی برای آنها حلال شده است؟ بگو: «آنچه پاکیزه است، برای شما حلال گردیده؛ (و نیز صید) حیوانات شکاری و سگهای آموخته (و تربیت یافته) که از آنچه خداوند به شما تعلیم داده به آنها یاد داده اید، (بر شما حلال است؛) پس، از آنچه این حیوانات برای شما (صید می کنند و) نگاه می دارند، بخورید؛ و نام خدا را (به هنگام فرستادن حیوان برای شکار،) بر آن ببرید؛ و از (معصیت) خدا بپرهیزید که خداوند سریع الحساب است" 

مصادیق رزق حلال و پاکیزه در قرآن   

"فَکُلُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّـهُ حَلَالًا طَیِّبًا وَاشْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّـهِ إِن کُنتُمْ إِیَّاهُ تَعْبُدُونَ" ﴿١١٤﴾ 

پس، از آنچه خدا روزیتان کرده است، حلال و پاکیزه بخورید؛ و شکر نعمت خدا را بجا آورید اگر او را می پرستید!

آیه 168 سوره بقره حلیّت روئیدنی های زمین:

"یَا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ" 

"ای مردم از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید! چه اینکه او، دشمن آشکار شماست"

آیه 24 سوره عبس، هم شامل غذای جسمانی و هم شامل غذای روحی و فکری می شود که انسان باید در نوع  تغذیه جسمی و فکری طبق این آیه دقت نماید:

"فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ" ﴿٢٤﴾  "انسان باید به غذای خویش (و آفرینش آن) بنگرد"

 موارد منع مصرف  تحت عنوان گناه و امور حرام 

مصادیق  حرام و امور مضرّ بر انسان در حیوانات در آیه 173 سوره بقره  

إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنزِیرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَیْرِ اللَّـهِ ۖ فَمَنِ اضْطُرَّ غَیْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَا إِثْمَ عَلَیْهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿١٧٣﴾ 

"خداوند، تنها مردار، خون، گوشت خوک و آنچه را با نام غیر خدا سر بریده اند، بر شما حرام کرده است؛ امّا کسانی که ناچار شوند، در حالی که تجاوز و تعدّی از حدّ ننمایند، (خدا آنها را می بخشد؛ چرا که) خدا بخشنده و مهربان است."

این آیه  در سوره نحل آیه 115 عینا تکرار شده است

در سوره بقره آیه 219 شراب و قمار حرام و مضرّ بر انسان اعلام شده است:

"یَسْأَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَیْسِرِ ۖ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کَبِیرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَکْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا" 

"در باره شراب و قمار از تو سؤال می کنند، بگو: «در آنها گناه و زیان بزرگی است؛ و منافعی (از نظر مادی) برای مردم در بردارد؛ (ولی) گناه آنها از نفع شان بیشتر است."

آیه 172 سوره بقره اجازه خوردن نعمت های پاکیزه:  

"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُلُوا مِن طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاکُمْ وَاشْکُرُوا لِلَّـهِ إِن کُنتُمْ إِیَّاهُ تَعْبُدُونَ" ﴿١٧٢﴾ 

"ای کسانی که ایمان آورده اید! از نعمتهای پاکیزه ای که به شما روزی داده ایم، بخورید و شکر خدا را بجا آورید؛ اگر او را پرستش می کنید"

منع مصرف برخی گوشت های حیوانات  

آیه 3 سوره  مائده  موارد حرام گوشت حیوانات

حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّـهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِکُمْ فِسْقٌ ۗ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿٣﴾ 

"گوشت مردار، و خون، و گوشت خوک، و حیواناتی که به غیر نام خدا ذبح شوند، و حیوانات خفه شده، و به زجر کشته شده، و آنها که بر اثر پرت شدن از بلندی بمیرند، و آنها که به ضرب شاخ حیوان دیگری مرده باشند، و باقیمانده صید حیوان درنده -مگر آنکه (بموقع به آن حیوان برسید، و) آن را سرببرید- و حیواناتی که روی بتها (یا در برابر آنها) ذبح می شوند، (همه) بر شما حرام شده است؛ و (همچنین) قسمت کردن گوشت حیوان به وسیله چوبه های تیر مخصوص بخت آزمایی؛ تمام این اعمال، فسق و گناه است -امروز، کافران از (زوال) آیین شما، مأیوس شدند؛ بنابر این، از آنها نترسید! و از (مخالفت) من بترسید! امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم- امّا آنها که در حال گرسنگی، دستشان به غذای دیگری نرسد، و متمایل به گناه نباشند، (مانعی ندارد که از گوشتهای ممنوع بخورند؛) خداوند، آمرزنده و  مهربان است" 

نظام تربیتی و الگوسازی شخصیّتی و رفتاری قرآن

در نظام ترسیم نظام تربیتی و روان شناسی و اخلاق در قرآن، مسیرنهایی مشخص و نحوه پیمودن راه رسیدن به صراط مستقیم، با تبیین دقیق مفهوم و مصداق راه حقّ و باطل به زبانی ساده مشخص شده است که با اندکی تدقیق نحوه عمل بر همگان معلوم می گردد. 

خداوند حکیم، با خطاب های تربیتی نیز انسان ها را درجه بندی شخصیّتی نموده و با تبیین ویژگی و صفات اصلی در جهت الگوسازی و ترسیم ویژگی های الگوهای منفی و مثبت، ازعناوین ناس خطاب به عموم انسان ها و مؤمنان و عبادی (بنده من) و عبادالرحمن و مخلص و محسنین و ...، تذکری لطیف به عدم یکسانی انسان ها در میزان ایمان و تقوا فرموده است، که شامل آیات زیادی شده، که ذکر آنها در این مختصر نمی گنجد. در مقایسه آیات تبیین امور مرتبط به جسم انسان، آیات مرتبط با روح و روان و تربیت انسان بسیار بیشتر بوده، که نشانگر اهمیّت بعد معنوی انسان می باشد، که به چند آیه بسنده می گردد:

   خداوند حکیم در تبیین ویژگی های شخصیّتی و رفتاری افراد مؤمن در آیه 2 تا 4 سوره انفال، صفات شخصیّتی و رفتاری این دسته از مسلمانان را به طور مصداقی بیان فرموده است: 

"إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللَّـهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ ﴿٢﴾ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ ﴿٣﴾ أُولَـٰئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَّهُمْ دَرَجَاتٌ عِندَ رَبِّهِمْ وَمَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ" ﴿٤

"مؤمنان، تنها کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده شود، دلهاشان ترسان میگردد؛ و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می شود، ایمانشان فزونتر می گردد؛ و تنها بر پروردگارشان توکل دارند.(۲) آنها که نماز را برپا می دارند؛ و از آنچه به آنها روزی داده ایم، انفاق می کنند. (۳) جز این نیست که، مؤمنان حقیقی آنها هستند؛ برای آنان درجاتی (مهم) نزد پروردگارشان است؛ و برای آنها، آمرزش و روزی بی نقص و عیب است"

 خشوع لازمه نماز

"وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِینَ" ﴿٤٥﴾ 

"از صبر و نماز یاری جوئید؛ و این کار، جز برای خاشعان، گران است"

 آیه آرام بخش گنهکاران با منع ناامیدی و امیدواری به رحمت و بخشش در سوره زمر آیه 53: 

"قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا ۚإِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ" 

"بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است"

  آیه 60 سوره غافردر اعلام  اجابت دعا با راز و نیاز با خدا در جهت استمرار دادن به امید و استغاثه فقط از خدا:

"وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ ۚ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ"

"پروردگار شما گفته است: «مرا بخوانید تا (دعای) شما را بپذیرم! کسانی که از عبادت من تکبّر می ورزند به زودی با ذلّت وارد دوزخ می شوند"

 آیه 10 سوره زمر اعلام اهمیّت و لزوم تقوا بعد از ایمان آوردن به خدا

"قُلْ یَا عِبَادِ الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا رَبَّکُمْ ۚ لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا فِی هَـٰذِهِ الدُّنْیَا حَسَنَةٌ ۗ وَأَرْضُ اللَّـهِ وَاسِعَةٌ ۗ إِنَّمَا یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُم بِغَیْرِ حِسَابٍ"   

"بگو: «ای بندگان من که ایمان آورده اید! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهیزید! برای کسانی که در این دنیا نیکی کرده اند پاداش نیکی است و زمین خدا وسیع است، (اگر تحت فشار سران کفر بودید مهاجرت کنید) که صابران اجر و پاداش خود را بی حساب دریافت می دارند"

ردّ رفتارهای منفی و مغایر با منش اسلام

آیه 6 سوره انفطارمنع از غرور و خودپرستی 

"یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ" ای انسان! 

"چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته است؟"

 آیات 36 و 37 سوره زمر در نهی از عدم اتکا به خدا در هدایت به صراط مستقیم و اعلام هدایت در صورت اطاعت ازخدا

"أَلَیْسَ اللَّـهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ ۖ وَیُخَوِّفُونَکَ بِالَّذِینَ مِن دُونِهِ ۚ وَمَن یُضْلِلِ اللَّـهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ ﴿٣٦﴾ وَمَن یَهْدِ اللَّـهُ فَمَا لَهُ مِن مُّضِلٍّ ۗ أَلَیْسَ اللَّـهُ بِعَزِیزٍ ذِی انتِقَامٍ" ﴿٣٧﴾ 

آیا خداوند برای (نجات و دفاع از) بنده اش کافی نیست؟! امّا آنها تو را از غیر او می ترسانند. و هر کس را خداوند گمراه کند، هیچ هدایت کننده ای ندارد!(۳۶) و هر کس را خدا هدایت کند، هیچ گمراه کننده ای نخواهد داشت آیا خداوند توانا و دارای مجازات نیست؟ 

تقبیح و نفی تضاد و عدم یکسانی ظاهر و باطن انسان ها در آیه 44 سوره بقره

"أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَکُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْکِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ" 

"آیا مردم را به نیکی (و ایمان به پیامبری که صفات او آشکارا در تورات آمده) دعوت می کنید، اما خودتان را فراموش می نمایید؛ با اینکه شما کتاب (آسمانی) را می خوانید! آیا نمی اندیشید؟"

                                                         

راهبردهای فوری در مسدودی مسیر اقدام علیه اسلام و ایران در دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه سلامت و درمان مردم

1- تغییر ساختار و وظایف شورای عالی حوزه علمیّه قم  با رویکرد تطابق با نیازهای عصر حاضر با افزودن بخش های نظارت کیفی و بازرسی بر عملکرد کلیه روحانیّون ملبّس شاغل در حوزه علمیّه یا مراکز دولتی و...، و نیز بخش تبلیغ در فضای مجازی و منبر الکترونیکی با ساماندهی مبلّغان فضای مجازی توانمند متخصص در امور دینی و مجازی، با حذف حاکمیّت دو قطبی و بازی های سیاسی و و حذف مقررات غیرمعقول و بی تأثیر در فرایند تبلیغ نوین و... موجود در گزینش و ارائه امکانات و حمایت از فعّالان روحانی در فضای مجازی در دفتر تبلیغات اسلامی وحوزه های علمیه و نیز افزودن بخش طبّ اسلامی و داروهای گیاهی در قرآن  روایات اهل بیت علیهم السلام

2- تغییر ساختار مراکز پژوهشی حوزه های علمیه سراسر کشور با ایجاد مدیریّت جهادی و انقلابی و حذب محققان توانمند و مبتکر و خلاّق در تولید علم در ساماندهی و جذب محققان و نویسندگان حوزوی جهت تبیین مواضع اسلام در قالب های متعدد روز در استخراج مواضع اسلام ازمنابع اصلی دینی با توان تبیین و ارائه در قالب های متفاوت روز با رعایت آزادی قلم و اندیشه و پرهیز از تحمیل سلایق شخصی و جناحی و سیاسی و... مدیران و مسئولان حوزه های علمیه و مراکز وابسته، به محققان و نویسندگان روحانی با امتناع از دیکته کردن روش تحقیق و محدودیّت در محتوا و اعمال مدیریّت استبدادی در امور علمی 

3- تأسیس واحد پژوهش های بنیادی و کاربردی طبّ اسلامی و داروهای گیاهی در قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام

4- صدور مجوّز طبابت حکمای روحانی با محدودیّت زمانی سه ماهه و شش ماهه در صورت موفقیت کامل و فاقد شکایت، صدور مجوّز دو ساله، در صورت تسلط کافی در درمان صدور مجوّز 3 ساله و تمدید بر اساس نتایج نظارت دقیق واحد بازرسی شورای عالی حوزه علمیّه قم. در صورت شکایت و احراز قصور و تقصیر حکیم، ارجاع به مرجع قضایی با تنظیم دادخواست تخصصی در چگونگی خسارت وارده به بیماردر بازرسی.   

5- ممانعت قانونی ازهرگونه اعلام نظر تخصصی در خصوص میزان توانمندی حکمای طبّ اسلامی اعم از تدریس و طبابت و داروسازی توسّط وزارت بهداشت و الزام قانونی وزارت بهداشت به همکاری و تعامل علمی و درمانی و ثبت داروها با حکمای مورد تأئید و دارای مجوّز از شورای عالی حوزه علمیّه قم با مصوّبه مجلس شورای اسلامی و ... 

6- ممانعت قانونی با مصوّبه مجلس شورای اسلامی از روش های آزمایش و خطا توسّط پزشکان طبّ نوین و نیز حکماء طبّ سنّتی دانشگاهی و وزارت بهداشت بر روی بیماران در مطبّ و بیمارستان ها

7- ایجاد رشته طبّ اسلامی در سطح سه حوزه های علمیه و ارائه دروس آناتومی انسان در اسلام و طبّ نوین با ممانعت از ترک تبلیغ و وظایف روحانیّت و پرهیز از هدف و نگاه تجاری به طبّ اسلامی

8- رعایت حقوق بیمار در نحوه و روش درمان و موازین شرعی و نوبت دهی درطبّ سنّتی دانشگاهی 

9- اعمال سیاست های تشویقی برای پزشکان دارای تخصص طبّ اسلامی یا سنّتی و استفاده از ظرفیّت های علمی آنان در مدیریت حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم و ساخت دارو در صورت طی روند نظارتی فوق 

10- الزام وزارت بهداشت به ارائه مجوز مطب و ویزیت بیمار به حکمای طبّ اسلامی دارای مجوز از شورای عالی حوزه علمیّه قم

11- الزام وزارت بهداشت به اختصاص مطبّ به طبّ اسلامی و سنّتی در کلیه بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی و خصوصی و خیریّه با لحاظ مفاد بند 6 و 8 فوق

12- الزام وزیر بهداشت به انتخاب معاونت طبّ اسلامی و سنّتی از حکمای دارای مجوّز از شورای عالی حوزه علمیّه قم

13- ممانعت صدا و سیما از پخش برنامه های تخریب و تبلیغات سوء، نسبت به طبّ اسلامی و سنّتی و حکمای شاخص دو طبّ

14-  ممانعت از سلب مسئولیّت پزشکان طبّ سنّتی از خود با دریافت رضایت نامه کتبی از بیمار بدون آگاهی دادن از تبعات جانی یا سلامتی ناشی از امضاء رضایت نامه در مطبّ بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور به ویژه از سوی پزشکان طبّ سنتی دانشگاهی

15- اشتغال زایی از طریق ساخت داروهای گیاهی طبّ اسلامی و سنّتی با کاهش خرید داروهای شیمیایی غیرمؤثر در درمان قطعی بیماری و صادرات با تعامل وزارت بهداشت و وزارت صنعت معدن تجارت و دانشگاه علوم پزشکی با حکمای طبّ اسلامی و پزشکان طبّ سنّتی مبدع دارو

16- توقف فوری فجایا و طرح تحوّل سلامت جهت حفظ سلامت مردم با کاهش هزینه ها و برگشت به قبل از اجرای طرح و جلوگیری از حیف و میل بیت المال و ممانعت از شکل گیری طبقه ثروتمند از پزشکان.

با ادامه این طرح نیازی به محصولات تراریخته نبوده و دفترچه سلامت حذف و هزینه درمان بسیار بالا و برای اکثریت مردم غیرقابل پرداخت شده و با شیوع انواع بیماری از طریق غذا و دارو، بهداشت و درمان با مشکل جدّی مواجه شده است.

17- تشکیل صنف طبّ اسلامی و سنّتی توسط حکمای غیرپزشک شاخص، با عضویّت حکما و پزشکان طبّ سنتی و اسلامی دارای مجوّز طبابت از شورای عالی حوزه علمیه قم و دانشگاه و وزارت بهداشت و نظارت کیفی و قیمت گذاری دارو و ویزیت و عملکرد اعضاء

18- عضویّت یکی از حکمای شاخص طبّ اسلامی و نیز طبّ سنّتی به عنوان کارشناس درکمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و هر مرجع مرتبط با سلامت و درمان با معرفی هیئت مدیره صنف

19- ممانعت قانونی وزارت بهداشت از الزام تولید کنندگان محصولات غذایی به افزودن مواد شیمیایی به بهانه نگهدارنده و...

20- عدم دستکاری ژنتیکی کلیه  محصولات غذایی

21- ممنوعیّت قانونی ورود محصولات غذایی تراریخته به کشور

 22- رفع و توقف پلمپ مطب ها و دفاتر طب اسلامی و سنتی آیت الله تبریزیان و دکتر خیراندیش

وظایف مدافعان اسلام و انقلاب به ویژه در فضای مجازی 

1-نقد علمی عملکرد نمایندگان امضا کننده طرح تحوّل سلامت در چارچوب شرع و قانون

2- نقد عملکرد وزیر بهداشت و دکتر خدادوست و سایر پزشکان تخریب کننده طبّ اسلامی

3- تحریم کلیه پزشکان معاونت و یا مشارکت در تخریب طبّ اسلامی و سنّتی و الغآء ناقص بودن اسلام و شیعه و نیز زیر سوال بردن و تمسّخر طبّ اسلامی و حکما و پزشکان شاخص طبّ اسلامی و سنّتی در کل کشور با اعلام اسامی و تخصص و آدرس دقیق مطّب پزشکان در رسانه های عمومی

                                                                          والسلام علی من التبع الهدی

   به دلیل حجم زیاد آیات طبّی در قرآن و ضیق وقت نگارنده وضرورت فوریّت تبیین طبّ در قرآن و دعوت همگان به خروج قرآن از مهجوریّت و رها نمودن اختلاف و تفرقه و گشایش مسیر نفوذ دشمنان اسلام و پرهیز از حرکت در مسیر پیاده نظام دشمن، کلیه آیات قرآن در تبیین طبّ در بعد جسمی و معنوی انسان، در جمکران از شب تا صبح و نیز ساعاتی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها استخراج شده است.        

پانوشت

1- سایت رسمی حجت الاسلام حمید پارسا نیا  http://parsania.ir/

2- http://tehran.farsnews.com/news/13951029000404

3- بحار الانوارار، ج 14و ارکان الاسلام،ص108

4-http://ahlolbait.com/article/1635/%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA

5- http://www.hidoctor.ir/28944_%D8%A2%DB%8C%D8%A%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B2%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%86-7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85.html/

6- 
http://puyesh.net/fa/news/43862/%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9-%D9%88-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86

7- رجوع به کتاب عدم سازگاری اسلام و ایده جامعه مدنی از همین قلم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۶
منصوره وطنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی