دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان
چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۴۶ ب.ظ

ذکر مجرّب ازدواج از عارف فرزانه شیخ طیّاره

                     

یکی ازدوستان مرحوم حجة الاسلام طیّاره عارف فرزانه می فرماید: شبی در خواب آیت الله بهجت و حاج آقا طیّاره را در محرابی دیدم که مقابل هم نشسته اند و ذکر می گویند. از آنها سوال کردم چه می کنید، حاج آقا طیاره سرشان را بالا آوردند و فرمودند: ما برای ازدواج شما دعا می کنیم.

چند روز بعد خدمت حاج آقا طیّاره رسیدم و خواب خود را برای ایشان تعریف کردم. فرمودند:خواب خوبی است. خودتان آن ذکر را شروع کنید. نیّت 14هزار صلوات بکنید و هر روز صبح 110 تا صلوات (بر اساس اسم حضرت علی علیه السلام ) بفرستید و هر بار به یکی از چهارده معصوم هدیه کنید و از پیامبر صلی الله علیه وآله شروع کنید.

من آن ذکر را شروع کردم ولی نه به آن ترتیبی که ایشان فرمودند، بلکه بعضی مواقع صبح بعضی وقتها شب یا در بین راه و ... آن ذکر را گفتم. 

پس از این که 14هزار صلوات تمام شد، شخصی را به من معرّفی کردند و من هم پیگیری کردم و تا حدودی همه کارها درست شده بود. من خیلی خوشحال بودم. خدمت حاج آقا طیّاره رسیدم و گفتم آن ذکری که فرموده بودید انجام دادم و الحمدالله موردی مهیّا شده، ایشان خوشحال نشدند و عکس العمل نشان ندادند،بلکه خیلی تعجب کردم و فهمیدم این به ثمر نخواهد رسید و همین گونه شد، ولی ذکر را دوباره شروع کردم به همان صورت که ایشان گفته بودند تا این که بلافاصله بعد از اتمام ذکر، اسباب ازدواج من فراهم شد. 

حاجّ آقا طیّاره می فرمودند: ازدواج وقتی دارد. روایت است از پیامبر صلی الله علیه وآله "النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی‏" این سنّت را به جا آورید و ازدواج وقتی دارد که نباید گذاشت از وقتش بگذرد که اگر دیر شود پسندیده نیست."1

روزی شخصی که تصمیم داشت ازدواج کند، به اینجا آمد به او گفتم برو به پد ومادرت زنگ بزن و با آنها مطرح کن،گفت: آخر ازدواج خرج دارد، گفتم توکاری به آن نداشته باش. رفت و خداوند اسبابش را مهیّا کرد و ازدواج نمود. خداوند رزق را می رساند.2

اجتناب ازهمه گناهان و انجام واجبات و درآمد و خوراک حلال و عدم حقّ الناس و ادای دیون واجب مالی (خمس و زکات) توّجه قلبی و وضو و رو به قبله بودن در حال ذکر ازلوازم ذکر و زمینه اصلی تأثیر ذکر هست.

پانوشت:

1- "ازدواج سنت من است، هر کس از سنّت من امتناع کند از من نیست."بحارالانوار، ج 100، ص 220

حدیث دیگری از پیامیر اسلام: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ : مَنْ تَزَوَّجَ فَقَدْ أَحْرَزَ نِصْفَ دِینِهِ فَلْیَتَّقِ اَللَّهَ فِی اَلنِّصْفِ اَلْبَاقِی"1

"و فرمود رسول خدا(صلّى الله علیه و آله)که هر که نکاح کند بتحقیق که حفظ‍ کرد نصف دین خود را پس باید که از خدا بترسد از نصف دیگر"

1-جامع الأخبار , جلد 1 , صفحه 101

2- نقل از کتاب جان شیفته یادنامه حاج شیخ اسدالله طیّاری شهرضایی به قلم کمال مظلومی، نشر زلال کوثر،چاپ اول سال 1382،ص 108و109

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۱
منصوره وطنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی