دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت

نتایج پژوهش های علمی کاربردی محقّق و نویسنده منصوره وطنی

دریچه ای از معرفت
موضوعات سایت مذهبی اجتماعی فرهنگی تربیتی
با تشکر از کلیه بازدیدکنندگان غیرایرانی، نظرات فقط به زبان فارسی نمایش داده می شود.
در صورت نیاز به پاسخ، صرفا در ذیل نظرات جواب داده می شود.
نظرات حاوی تبلیغات تأئید نمی شوند.
آمار واقعی سایت در اثر اخلال، میزان نمایش نیست.

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان
دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۴۷ ب.ظ

حکم شرعی درآمدهای ناشی از مناصب غصبی چیست؟

امر به معروف و نهی از منکربه تأسی از سیدالشهداء 

(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَی)؛«آیا نمی دانید که خدا می بیند؟»   علق /۱۴

قال علی علیه السلام : "إنَّ الحَقَّ لا یُعرَفُ بــِالرِّجالِ إعرَفِ الحَقَّ تَعرِف أهلَهُ" مجمع البیان ج 1 ص 187

امام خمینی (ره..." ای سیاسیون ایران! من اعلام خطر می کنم. ای بازرگانان ایران! من اعلام خطر می کنم. ای علمای ایران! ای مراجع اسلام! من اعلام خطر می کنم. ای فضلا! ای طلاب! ای حوزه های علمیه! ...ای قم! ای مشهد! ای تهران! ای شیراز! من اعلام خطر می کنم استقلال ما را بفروشند و ما ساکت باشیم؟! واللّه گناهکار است کسی که داد نزند، واللّه مرتکب کبیره است کسی که فریاد نزند. ... ای علمای قم! بداد اسلام برسید. رفت اسلام،... امروز تمام گرفتاری ما از آمریکاست، تمام گرفتاری ما از اسرائیل است، اسرائیل هم از آمریکاست، ..." 
درآمد هر مسلمانی باید از طریق مشروع  و حلال یعنی با رعایت کلیه احکام شرعی درآمدهای حاصله بدست آید، تا تبدیل به لقمه حلال شود. در عصر حاضر درآمدهای نوظهوری ایجاد شده که به سبب آنها منصب و در نتیجه دستیابی به مناصب، حقوق ماهیانه از بیت المال تعلق می گیرد، لذا، اعلام حکم شرعی این نوع درآمدها، جهت اطلاع عموم مردم و اتخاذ تصمیم در قبال این نوع درآمدها از بیت المال و مناصب ناشی از تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران که با خون هزاران شهید و زجر جانبازان و آزادگان و مردم ایران در چهار دهه آبیاری شده و می شود، از سوی مراجع تقلید ضروری و نیازمبرم در سالم سازی اقتصاد و حذف منشاء درآمدهای نامشروع می باشد. 
1- آیا درآمد حاصل از منصبی که با ویژه خواری و رانت خواری و توصیه و روابط فامیلی و حزبی و... از جمله مناصب وزارت و دولتی و قضایی و نهاد و ارگان و...، که بدون احراز صلاحیت حداقلی در انجام وظایف قانونی و شرعی ایجاد شده مشروع هست؟
2- آیا درآمد ناشی از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی که در اثر باندبازی و تعلّق حزبی و جناحی و فامیلی و...، بدون صلاحیت حداقلی در انجام وظایف قانونی و شرعی، کسب  می شود درآمد مشروع هست؟
3- آیا درآمد مناصب ناشی از تحقق تبلیغات غیرواقعی و وعده هایی در فریب مردم، جهت کسب آراء بیشتر، بدون صلاحیت حداقلی در انجام وظایف قانونی در سمت مشروع هست؟
4- آیا درآمد منصب ناشی از تقلب و جرائم انتخاباتی و یا جابجایی آراء مردم به فردی غیر از فرد مورد نظر اکثریت رأی دهندگان مشروع هست؟
5- آیا استفاده از کلیه امکانات دولتی و بیت المال و اعتباراجتماعی و سیاسی و...، ناشی از درآمد موارد مذکور در فوق، مشروع هست؟
6- آیا حقوق ماهیانه و کلیه امکانات دولتی و اعتبار اجتماعی و سیاسی مورد استفاده حسن روحانی از سال 92 تاکنون، که در اثرغصب منصب ریاست جمهوری بدون کفایت و صلاحیت های عمومی و تخصصی حداقلی و نیز کسب آراء از طریق تقلب و جرائم گسترده انتخاباتی در کل کشور تا حدّ شناسایی وقوع تخلف و تقلب و ممانعت از رأی دادن توسط روستائیان، و حذف آراء رقیب انتخاباتی و افزودن و جابجایی آراء مأخوذه به خود، مشروع و امکانات دولتی و اعتبار سیاسی و... ناشی از غصب سمت ریاست جمهوری مشروع و امضاء و دستور وی مشروع و قابلیت اجرا دارد؟

7- آیا درآمد و امکانات موقت یا دائم ناشی از انجام تبلیغات و فعالیت های خلاف شرع و قانون در جهت فریب و جلب نظر مردم و انجام امور مرتبط با جرائم تقلب و تخلّف و تخریب و ترور شخصیّت اشخاص حقیقی و حقوقی مشروع هست؟
8- حکم درآمد حاصله  از اجرای دستورات مناصب ناشی از درآمد نامشروع چیست؟
9- راهکار توبه مرتکبین درآمدهای نامشروع  چیست؟
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۱
منصوره وطنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی